Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Luj Viton

    Koja nacija troši NAJVIŠE PARA na luksuz, a nisu Srbi?

    Bilo da se radi o italijanskim Prada torbama od teleće kože ili klasičnim kariranim britanskim Burberri kaputima, Južnokorejci su najveći svetski potrošači na ličnu luksuznu robu po glavi stanovnika, rekao je Morgan Stanley.

    Investiciona banka je procenila da je ukupna potrošnja Južne Koreje na ličnu luksuznu robu porasla za 24 odsto u 2022. na 16,8 milijardi dolara, ili oko 325 dolara po glavi stanovnika. To je daleko više od 55 i 280 dolara po glavi stanovnika koje troše kineski i američki državljani, respektivno, prema procenama Morgan Stanley.

    Luksuzni brendovi su takođe istakli snažnu prodaju u Koreji.

    Moncler je rekao je da se njen prihod u Južnoj Koreji „više nego udvostručio“ u drugom kvartalu u poređenju sa periodom pre pandemije. Vlasnik Cartier-a Richemont Group naveo je da je Koreja među regionima u kojima je prodaja porasla dvocifreno u 2022, u poređenju sa periodom od pre godinu ili dve dana.

    Iz Prade su istakli da su blokade u Kini doprinele padu maloprodajnog učinka od sedam odsto u 2022, modna kuća je rekla da je pad „ublažen snažnim performansama u Koreji i jugoistočnoj Aziji“.

    Markeri finansijskog uspeha

    Analitičari kompanije Morgan Stanley objasnili su da je potražnja za luksuznom robom među južnokorejskim kupcima vođena kako povećanjem kupovne moći, tako i željom da se spolja pokaže društveni položaj.

    „Izgled i finansijski uspeh mogu više da odjekuju kod potrošača u Južnoj Koreji nego u većini drugih zemalja“, napisali su analitičari u izveštaju.

    Pokazivanje bogatstva je takođe društveno prihvatljivije u korejskom društvu. Istraživanje kompanije McKinsei otkrilo je da samo 22 odsto korejskih ispitanika smatra da je pokazivanje luksuzne robe lošeg ukusa, u poređenju sa 45 odsto Japanaca i 38 odsto Kineza.

    Potražnja za luksuznom robom bila je podržana i povećanjem bogatstva domaćinstava. Podaci Banke Koreje pokazuju da je neto vrednost domaćinstva u zemlji porasla za 11 odst odsto u 2021. Oko 76 odsto bogatstva domaćinstva u Koreji je u nekretninama, čije su cene značajno porasle od 2020.

    Investiciona banka je takođe primetila da su luksuzne kuće angažovale korejske slavne ličnosti kako bi dodatno katalizovale potražnju.

    „Skoro sve glavne korejske poznate ličnosti su ambasadori brendova vodećih luksuznih kuća“, navodi se u izveštaju, a neki od njih su Fendi i glumac Li Min-Ho ili Šanel i reper G-Dragon.

    Tiffani & Co. učinio je pevačicu Blackpink Rouz licem svoje kolekcije HardVear, koja je bila veoma dobro prihvaćena od strane publike i udvostručila je prodaju linije.

    Međutim, Bain&Company je upozorila na upotrebu metrike po glavi stanovnika za luksuznu potrošnju.

    „Luksuz po definiciji nije proizvod za masovno tržište“, rekao je partner kompanije Bain&Co Weiwei Xing za CNBC.

    „Predložio bih da se ukupna luksuzna potrošnja proporcionalno podeli prema broju stanovništva srednje klase i više, što bi bila značajnija mera za odraz stava i potrošnje prema luksuzu“, rekao je Xing, dodajući da bi to smanjilo jaz.

    Neiskorišćeni potencijal u Kini

    Ipak, Morgan Stanley je rekao da je napredno korejsko tržište luksuza „dobar pregled“ onoga što bi kinesko luksuzno tržište moglo postati, za koje je rekao da je i dalje „nedovoljno penetrirano“. Analitičari kažu da dve zemlje dele sličnosti u raspoloženju prema luksuznim predmetima kao statusnim markerima.

    Trenutno, godišnja potrošnja Južne Koreje po glavi stanovnika na luksuznu robu i dalje je šest puta veća od potrošnje Kine. Globalno, McKinsey je predvideo da će luksuzno tržište rasti između 5 odsto i 10 odsto u 2023. godini, podstaknuto potražnjom iz SAD i Kine.

    „Očekujemo da će se rast nastaviti nakon što se Kina oporavi od trenutnih Covid talasa, što bi trebalo da se dogodi do prvog kvartala“, rekao je Xing.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE