"Ključ je u rukovanju"

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    “Ključ je u rukovanju”

    Veoma mi je važno da svi članovi mog tima znaju u kom pravcu se krećemo i šta je pozadina neke aktivnosti. Samo kada svi članovi tima znaju šta se od njih očekuje, možemo u harmoniji i istom ritmu da veslamo ka svom cilju, a da svaki veslač ne vuče na svoju stranu

    Nemačka kompanija Hörmann je vodeći svetski proizvođač garažnih i industrijskih vrata. U sektoru građevinarstva već više od pola veka i dalje drži neprikosnovenu poziciju u toj kategoriji. Kako su se na tržištu Srbije izborili sa pandemijom i šta je ono što ih u poslovanju izdvaja od drugih, da li će i dalje rasti, kako i koliko – odgovore za ovaj broj daje Bojan Simović, prvi čovek kompanije Hörmann u Srbiji, posle tačno deset godina provedenih na toj poziciji.

    • U životu svakog čoveka javljaju se krize i izazovi. Ako izuzmemo globalni ekonomski potres iz 2008. godine, pošast kao sto je pandemija koronavirusa nešto je što može da poremeti, pored ostalog, i ceo poslovni svet. Šta ste iz ove specifične krize naučili i šta vas je iznenadilo?

    Iznenadilo me je kako su bogate zemlje prvih nekoliko meseci potpuno „zabagovale”. Sećam se kriznih onlajn sastanaka na kojima se govorilo o smanjenu zaposlenih, prinudnim odmorima, smanjenu troškova… Mi smo tih dana primili nove zaposlene i investirali u vozni park, jer posao ne da nije opao – rastao je. Kada je prošla prva uzbuna i kada su objavljeni polugodišnji rezultati, na prvom sledećem onlajn sastanku pokrenula se priča o tome kako smo u tako teškim uslovima uspeli da napravimo tako dobre rezultate. Mi u ovako teškim uslovima radimo već 30 godina. Dokle god ima struje i goriva na benzinskim pumpama, ne morate kod nas da brinete o rezultatima.

    • U svakoj kompaniji velika je uloga pojedinca. Koliko je važna uloga tima u kreiranju sigurne poslovne budućnosti? Da li pojedinac pravi tim ili tim pravi lidera?

    Očigledno je da baš u takvim, kriznim situacijama uloga pojedinca vidljivo dolazi do izražaja. Trudim se da članovima svog tima omogućim što veću slobodu u radu, a oni znaju da na tome zahvale tako što su kreativniji u pronalaženju dobrih rešenja u komplikovanim situacijama i pružaju svoj maksimum. Veoma mi je važno da svi članovi mog tima znaju u kom pravcu se krećemo i šta je pozadina neke aktivnosti. Samo kada svi članovi tima znaju šta se od njih očekuje, možemo u harmoniji i istom ritmu da veslamo ka svom cilju, a da svaki veslač ne vuče na svoju stranu.

    Dobar rukovodilac pravi dobar tim, a prirodno je da svaka grupa ljudi traži, odnosno stvara svog neformalnog lidera, koga kolege slušaju podjednako kao što slušaju i svog rukovodioca. Smatram se srećnim rukovodiocem, jer imam i dobar tim i njihovog dobrog neformalnog lidera.

    • U kojoj meri se vaša poslovna filozofija prepliće sa poslovnom i životnom filozofijom firme koju predstavljate?

    Na samom početku mog angažovanja u ovoj kompaniji, nakon jednog važnog sastanka sa vlasnikom i izvršnim direktorom naše kompanije, pitao sam ih da li treba da pravimo neki protokol o dogovorenom. Njihov odgovor je bio upravo onakav kako se ja lično trudim da živim, funkcionišem, radim: „Ne moramo, za nas je dovoljno kada se rukujemo. Mi ćemo ispuniti ono što smo dogovorili.” Smatram da je najvažnije, i u životu i u poslu, da se ponašate tako da uvek možete sagovornika da pogledate u oči.

    • Da li su i koliko građani Srbije „zaljubljeni” u nemačke proizvode i zašto?

    Kvalitet je prva asocijacija koju imate kada razmišljate o nekom nemačkom proizvodu. Nemački proizvodi su izuzetno cenjeni kod nas ne samo zbog kvaliteta već i zbog pouzdanosti i trajnosti.

    • Gde je Hörmann danas u odnosu na pre deset godina, a gde u odnosu na ono sto nas čeka od te kompanije u budućnosti?

    U odnosu na pre 10 godina, kada sam došao na čelo Hörmannove filijale u Srbiji, kompanija se znatno razvila. Kako konstantno raste potražnja za našim proizvodima, sve fabrike su udvostručile, pa i utrostručile svoje kapacitete. Pored toga, skoro svake godine smo investirali u akvizicije i tehnološko unapređenje fabrika koje su vodeće na tržištu u svojoj oblasti poslovanja, kako bismo zaokružili našu ponudu. Siguran sam da će se ovaj trend nastaviti i u budućnosti.

    • Kako biste po važnosti poređali osobine proizvoda vaše firme: cena, dopadljivost, sigurnost, kvalitet, dostupnost? Šta je kupcima presudno u odabiru?

    Kvalitet, sigurnost upotrebe i dopadljivost proizvoda ono su što odlikuje naše proizvode. To je ono što je presudno kada se kupci odluče za naše proizvode. U skladu sa tim je i cena, koja prati proizvod.

    Kupci znaju da će za naše proizvode platiti više u odnosu na proizvode konkurencije, ali isto tako znaju da će naši proizvodi, tehnički bolji i pouzdaniji, biti, samim tim, i dugotrajniji.

    A kada tako postavimo stvari, na duži vremenski rok eksploatacije – naši proizvodi su cenovno povoljniji.

    • Šta želite građanima Srbije u 2022. godini? Šta želite sebi?

    Zdravlje.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE