Kinezi će u Ikarbusu praviti i električne autobuse
Sredinom ove godine očekuje se privatizacija Ikarbusa iz Zemuna, a generalni direktor te fabrike Aleksandar Vićentić kaže da će novi većinski vlasnik biti kineski Jinlong koji planira proširenje proizvodnje i na elektrovozila.
Vićentić je naveo da je proces privatizacije već počeo kroz unapred pripremljeni plan reorganizacije, te da očekuje da će sredinom juna kineskom partneru biti prodato 51 odsto Ikarbusa. Država će ostati vlasnik oko 26 odsto, a preostali deo biće u vlasništvu malih akcionara, a kineski partner će otkupiti i oko 9,5 miliona evra duga Ikarbusa.
„Ikarbus ne posluje baš sjajno od sredine 2018. Imamo posla, ali ne dovoljno. Trenutno radimo sedam autobusa za kupca u Mađarskoj, još dva autobusa za lokalne kupce, a radimo i velike remonte za GSP“, rekao je Vićentić za Tanjug.
Naveo je da se za socijalni program, koji je sproveden pred kraj prošle godine, opredelilo oko 140 zaposlenih koji su dobili 200 evra po godini radnog staža, a da je u preduzeću ostalo 120 radnika.
„Otišli su uglavnom stariji zaposleni. Uspeli smo da sačuvamo kompletan inženjerski kadar što je i nama i firmi koja nas kupuju najbitnije“, rekao je Vićentić.
Za kineski Jinlong je rekao da je jedan od najvećih svetskih prozivođača baterija za elektrovozila, te da je veliki proizvođač elektroautobusa, elektrokamiona i elektrodostavnih vozila.
Tvrdi da Jinlong ima ozbiljne planove za Ikarbus. „Zadržaće postojeći proizvodni program i proširiće ga elektrovozilima koje planira najpre da ponudi zemljama Jugoistočne Evrope, a potom i ostalom delu Evrope“, rekao je Vićentić.
Naglasio je da se u Evropi i celom svetu praktično dešava revolucija u auto-industriji, jer se prelazi sa dizelmotora na elektromotore i da su u toj oblasti Kinezi daleko ispred svih drugih u svetu.
Izvor: RTS, Tanjug
Foto: Ikarbus