Kineska konkurencija čini svoje: Dva automobilska giganta razmatraju SPAJANJE

Honda i Nissan su, kako je objavljeno, vodili istraživačke razgovore o potencijalnom spajanju kako bi se bolje takmičili sa proizvođačima električnih vozila (EV), posebno u Kini.

U martu ove godine, dva japanska proizvođača automobila su se dogovorila da istraže strateško partnerstvo u oblasti električnih vozila.

Obe kompanije su BBC-u dostavile identične izjave, u kojima su navele: „Kao što je objavljeno u martu ove godine, Honda i Nissan istražuju razne mogućnosti za buduću saradnju, koristeći međusobne snage.“

Ovo dolazi u trenutku kada se mnogi automobilski brendovi suočavaju sa sve većom konkurencijom usled prelaska industrije sa benzinskih i dizel vozila na električna, pri čemu proizvodnja u Kini doživljava procvat.

Honda i Nissan nisu demantovali vest, koju je prvi objavio japanski poslovni list Nikkei, ali su izjavili da to „nije nešto što je najavljeno od strane bilo koje kompanije“. Razume se da su diskusije u ranoj fazi i da ne postoji garancija da će doći do dogovora.

Nissan (Unplash)

Nissan (Unsplash)

„Ako bude bilo kakvih novosti, obavestićemo naše zainteresovane strane u odgovarajućem trenutku“, dodali su.

Očekuje se da će dve kompanije zvanično potvrditi da su održale razgovore već sledeće nedelje.

Nissan je odbio da komentariše izveštaj Bloomberga da ga je kompanija Foxconn kontaktirala s ciljem da preuzme kontrolni udeo u firmi.

Spajanje bi moglo biti komplikovano

Potencijalno spajanje između drugog i trećeg najvećeg proizvođača automobila u Japanu moglo bi biti komplikovano iz više razloga.

Svaki dogovor bi verovatno bio pod intenzivnim političkim nadzorom u Japanu, jer bi mogao dovesti do značajnih gubitaka radnih mesta. Nissan bi se takođe mogao suočiti sa potrebom da raskine svoj savez sa francuskim proizvođačem vozila Renault.

Honda i Nissan su se u martu dogovorili da sarađuju u poslovima sa električnim vozilima, a u avgustu su dodatno produbili veze, dogovorivši zajednički rad na baterijama i drugim tehnologijama. U avgustu su ove dve kompanije takođe najavile sporazum sa Mitsubishi Motors-om o razgovorima vezanim za inteligentne sisteme i elektrifikaciju.

Nikkei je takođe izvestio da bi Nissan i Honda eventualno mogli uključiti Mitsubishi u potencijalno partnerstvo. Nissan je najveći akcionar Mitsubishi-ja.

Akcije Nissana porasle su za više od 23% u Tokiju u sredu. Akcije Honde su pale za oko 3%, dok su Mitsubishi-jeve skočile za skoro 20%.

Honda (Unplash)

„Sve je teže zamisliti da neki od ovih manjih igrača mogu opstati i napredovati, posebno kada se doda kompleksnost sa svim dodatnim kineskim proizvođačima koji su ušli na tržište i takmiče se prilično snažno“, rekla je Džesika Koldvel, analitičarka kompanije Edmunds.

„To je jednostavno neophodno za opstanak, ne samo za opstanak, već i da bi se priuštila budućnost.“

Honda i Nissan gube tržišni udeo u Kini, koja je u novembru činila skoro 70% globalne prodaje električnih vozila. Dva brenda su zajedno imala globalnu prodaju od 7,4 miliona vozila u 2023. godini, ali se teško takmiče sa jeftinijim proizvođačima EV vozila kao što je BYD, čiji su kvartalni prihodi značajno porasli, po prvi put premašivši Tesla-ove u oktobru.

Jesper Kol, iz japanske onlajn platforme za trgovanje Monex Group, doveo je u pitanje da li bi spajanje moglo učiniti kompanije konkurentnijima.

„Da li je ovo zaista samo premeštanje ležaljki na Titaniku u smislu da ni Honda ni Nissan zapravo nemaju proizvode ili tehnologije koje globalni potrošači žele? Iz te perspektive, to je lep potez spasa, ali ne stvara novog nacionalnog šampiona“, rekao je.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

 

Izvor: BIZLife

Foto: Unsplash

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE