Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Posao, rasprava, veština

    Kandidati za posao NE ZADOVOLJAVAJU kriterijume srpskih poslodavaca

    Često ume da razbesni ako na mejl kojim smo konkurisali za posao ne dobijemo nikakav odgovor, ali to je nažalost tako. Dozu nezadovoljstva zbog ovoga pokazuju i podaci istraživanja „Oceni put do posla“ koje sprovodi sajt za zapošljavanje Poslovi Infostud.

    Kandidati za posao su nezadovoljnii procesom selekcije i regrutacije poslodavaca, a na ovo nezadovoljstvo najviše utiče izostanak povratne informacije na ishod konkursa, gde mnogi poslodavci najčešće zakažu.

    20% kompanija iz IT sektora, i 80% iz ne IT sektora

    Sa ciljem da se utvrdi zadovoljstvo poslodavaca u Srbiji u vezi sa kvalitetom kandidata u procesu regrutacije i selekcije, od momenta otvaranja konkursa do zapošljavanja izabranog kandidata, tokom maja i juna 2022. godine sprovedeno je istraživanje u kom je učestvovalo 317 kompanija.

    U istraživanju je učestvovalo 20% kompanija iz IT sektora i 80% iz ne IT sektora. Od strane ispitanih kompanija najčešće su se tražile pozicije sa srednjim senioritetom (57%), po 20% oglasa bilo je namenjeno juniorskim i seniorskim pozicijama.

    kandidati za posao

    ruke i laptop, pixabay

    Šta su najčešći problemi?

    Neki od najčešćih problema sa kojima se kompanije susreću su broj prijavljenih kandidata, manjak iskustva i nerealni standardi koji kandidati imaju o sebi.

    U tom smislu, postavljeno je pitanje o zadovoljstvu sa odzivom na konkurs, gde su se kompanije izjasnile da su mahom nezadovoljne brojem kandidata koji konkurišu.

    Preko 60% njih smatra da se na oglase javlja izuzetno mali broj kandidata, dok svega 36% je zadovoljan brojem konkurisanja.

    kandidati za posao

    50% kompanija misli da je kvalitet prijavljenih manji od očekivanih

    Kada je u pitanju kvalitet prijava, polovina kompanija ocenjuje da je kvalitet manji od očekivanog, a samo 15% je zadovoljno. Na ovo nezadovoljstvo takođe utiče i stepen kompetentnosti samih kandidata.

    Istraživanje pokazuje da je skoro polovina prijava manje kompetentna nego što je sam oglas zahtevao, dok samo 13% kandidata ispunjava zahteve koje je poslodavac naveo u konkursu za posao.

    U IT sektoru nezadovoljstvo je još izraženije

    Poslodavci naglašavaju da se na oglase pretežno javljaju kandidati sa nižim senioritetom nego što je to traženo (48%), dok problem postoji i u tome što se u velikoj meri na konkurse javljaju osobe koje uopšte nisu stručne, a čine čak trećinu od ukupnog broja konkurisanja.

    Samo 5% kompanija dobija prijave sa traženim kvalifikacijama i senioritetom.

    1/3 kompanija ističe da se pozvani kandidati za posao ne pojave na razgovoru

    Iako je očekivano da se kandidati koji su konkurisali na oglas odazovu pozivu na intervju, situacija na tržištu po podacima iz istraživanja pokazuje malo drugačiju sliku.

    Skoro polovina ispitanih poslodavaca navodi da se na razgovoru za posao pojavljuju svi pozvani kandidati, dok sa  druge strane čak trećina ističe da se pozvani kandidati ne pojavljuju na zakazani intervju. Ako su u nemogućnosti da se pojave na razgovoru za posao, poslodavci navode da kandidati retko javljaju da su sprečeni, ali četvrtina uglavnom javi sa željom da pomeri zakazani termin.

    kandidati za posao

    kodiranje, pixabay

    U kojim sektorima su problemi najizraženiji?

    Što se tiče pozicija koje su najproblematičnije u smislu zapošljavanja i fluktuacije, poslodavci naglašavaju da se problem najviše uviđa u IT sektoru (naročito kad su u pitanju seniorske pozicije), potom trgovina/prodaja, proizvodnja, ali zato i niže kvalifikovane pozicije poput raznih zanata koje su svakako u deficitu na našem tržištu.

    Na pitanje o isticanju uslova rada, poput visine zarade u oglasu za posao, čak 77% poslodavaca navodi da taj podatak ne objavljuje u tekstu oglasa. Sa druge strane, samo njih 4% planira da visinu plate komunicira u budućnosti kako bi time privukli kvalitetniji i kompetentniji kadar.

    Shodno tome da kandidati najviše zameraju poslodavcima izostanak povratne informacije, istraživanje pokazuje da 50% njih uvek javi ishod, a trećina navodi da uglavnom javi. Davanje povratne informacije u potpunosti izostane od strane 15% ispitanih poslodavaca.

    Izvor: BIZlife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE