Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako su jednostavni PREDLOZI zaposlenih od Bezosa stvorili MILIJARDERA

    Džef Bezos je 1994. napustio posao u hedge fondu u Njujorku i preselio se u predgrađe Sijetla. Tamo je iznajmio kuću i pokrenuo Amazon u svojoj garaži.

    Godinu dana kasnije, web lokacija Amazon pokrenula je kompaniju i u roku od mesec dana prodavala je knjige ljudima u svih 50 američkih država.

    „U one dane (1995. godine), kada sam u to vreme pokrenuo kompaniju, još smo bili prilično mala kompanija po većini standarda, ali brzo smo rasli i bilo je vrlo uzbudljivo“, rekao je Bezos i istakao da je uprkos tom rastu, bilo prostora za poboljšanja.

    “Bili smo tako neefikasni u našem poslovanju i logistici u onim ranim danima kada nas je bilo samo 10”, dodao je.

    Jedna od tih neefikasnosti bila je njihova metoda pakovanja porudžbina, piše Poslovni dnevnik.

    Tokom prvog meseca pokretanja Amazona, Bezos i njegovi zaposleni pakovali su narudžbine ručno na cementnim podovima, kada je jedan od njegovih 10 zaposlenih dobio ideju koja je “udvostručila” njihovu produktivnost.

    “Nisam imao stolove za pakovanje. Rekao sam jednom od softverskih inženjera pored mene: Znate šta bismo trebali da uradimo? Trebalo bi da nabavimo jastučiće za kolena. I gledao me je kao da sam najgluplji tip kojeg je ikad video u životu i rekao: Džef, trebalo bi da nabavimo stolove za pakovanje”, ispričao je Bezos.

    On je tokom emisije “David Rubenstein: Peer-to-peer razgovori” rekao da je nabavka stolova za pakovanje “najbriljantnija ideja” koju je ikada čuo jer je to “udvostručilo (njihovu) produktivnost.”

    Amazon je 1997. godine izašao na berzu, a broj zaposlenih kompanije porastao je na 614, navodi se u pismu kompanije deoničarima. Danas Amazon izveštava da ima 750.000 stalno zaposlenih (podatak od septembra 2019.) a tržišna kapitalizacija veća je od 946 milijardi dolara.

    Kroz istoriju Amazona bilo je nekoliko zapaženih slučajeva kada je Bezos slušao svoje zaposlene, čak i kad su se njihove ideje činile pomalo “zastrašujućim”.

    Pre stvaranja Amazon Prime-a, Bezos i njegovi zaposleni pokušavali su da smisle varijantu programa lojalnosti, kada je mlađi softverski inženjer došao s idejom, ne kao programom vernosti, već s idejom brze, besplatne dostave, prisetio se 2018. godine.

    “Finansijski tim otišao je i modelirao tu ideju, a rezultati su bili zastrašujući jer smo planirali da ponudimo neograničenu dostavu”, rekao je. “Dostava je skupa”, iako je kupci vole, rekao je.

    Nakon pokretanja neograničene besplatne dostave, troškovi su bili visoki, ali na kraju se sve dobro završilo.

    “Dolazile su sve vrste kupaca i cenili su tu uslugu”, rekao je Bezos, rekavši da je ideja mlađeg inženjera upravo dovela do stvaranja Amazon Primea.

    Izvor: Poslovni dnevnik

    Foto: Beta/AP

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE