![](https://bizlife.rs/wp-content/uploads/2024/12/Drive.Go_.jpg)
Kako je NIS digitalizovao benzinske stanice
Koliko je maloprodaja goriva uvezana sa digitalnom trgovinom i da li je moguće dopuniti rezervoar u svega par koraka, koristeći samo svoj mobilni telefon? Iako se digitalizacija i naftna industrija često posmatraju kao nespojivi segmenti, istina je sasvim drugačija. Upravo kompanije koje uspešno integrišu ove dve sfere ne samo da opstaju već i ostvaruju značajne poslovne rezultate. Jedan od takvih primera je NIS, lider u sektoru energetike, koji kroz digitalne inovacije korisničkom iskustvu na benzinskim stanicama daje potpuno novu dimenziju.
Do bonus poena u svega par klikova
Kako bi lojalnost potrošača bila adekvatno nagrađena, program lojalnosti „Sa nama na putu” kompanije NIS doživeo je značajnu digitalnu transformaciju, a kao rezultat, program „Sa nama na putu” mesečno zabeleži preko 2,5 miliona transakcija. U čemu je ključ uspeha najvećeg programa lojalnosti među vozačima u Srbiji?
Kako ističu u NIS-u, od pre nekoliko godina kartica „Sa nama na putu” postala je dostupna i putem istoimene mobilne aplikacije, koja se može preuzeti na Android, iOS i Huawei uređaje, a uz pomoć koje novi korisnici mogu da se u svega par klikova onlajn i besplatno registruju u program lojalnosti kompanije NIS. Korisnicima mobilne aplikacije omogućeno je da putem QR koda u mobilnoj aplikaciji sakupljaju i koriste bonus poene. Istovremeno, ova aplikacija, pored toga što pruža uvid u osnovne informacije, kao što su transakcije, stanje bonus poena, obogaćena je i dodatnim funkcionalnostima – pričama koje su dostupne na početnom ekranu aplikacije koje informišu o aktuelnim promocijama i dostupnim uslugama, a korisnicima je, takođe, putem aplikacije omogućen odabir fiskalnih računa i slanje na imejl. Korisnicima je dostupna i interaktivna mapa koja prikazuje lokacije NIS Petrol i Gasprom benzinskih stanica, njihovo radno vreme i usluge koje nude. Tehnološke inovacije koje su uvedene u okviru programa u prethodnih nekoliko godina otvorile su vrata za personalizovane ponude i dodatno nagrađivanje korisnika u vidu sakupljanja kupona prilikom kupovine odabranih proizvoda iz asortimana restorana Drive Cafe i izdavanja poklon-vaučera i još mnogo toga, dok su istovremeno ojačani poverenje i lojalnost kupaca.
![](https://bizlife.rs/wp-content/uploads/2024/12/SNNP-slicica.png)
Sa nama na putu – mobilna aplikacija
Nikad lakše do punog rezervoara
Kompanija NIS je prva kompanija koja je svojim potrošačima obezbedila najbolje korisničko iskustvo implementacijom inovativnog načina plaćanja za gorivo direktno putem aplikacije, bez potrebe za ulaskom u maloprodajni objekat. Reč je o mobilnoj aplikaciji Drive.Go, čijim je uvođenjem NIS postavio nove standarde u brzoj i sigurnoj kupovini goriva. Dodatne funkcionalnosti, poput registracije lojalti kartice „Sa nama na putu” ili podsetnika za važne datume, kao što su dan isteka važenja vozačke dozvole, saobraćajne dozvole i polise osiguranja kroz opciju „Moj auto”, povećavaju praktičnost aplikacije Drive.Go i poverenje potrošača u nju. Ove godine, u okviru mobilne aplikacije, uvedena je i IPS deep tehnologija, koja omogućava plaćanje goriva putem bankarskih aplikacija, bez unosa podataka o platnim karticama, čime se pravi značajan korak na putu unapređenja korisničkog iskustva i istovremeno pokazuje posvećenost NIS-a digitalnim inovacijama u službi potrošača.
![](https://bizlife.rs/wp-content/uploads/2024/12/samousluzne-kase.jpg)
Samouslužne kase
Samouslužne kase – brža i jednostavnija kupovina
Pilot-projekat samouslužnih kasa, pokrenut u januaru 2024. godine, donosi novi nivo digitalne transformacije za korisnike u odabranim maloprodajnim objektima NIS-a. Kompanija NIS je prva implementirala ovaj sistem plaćanja goriva na domaćem tržištu, u želji da isprati rastući trend i istovremeno objedini brzinu i mogućnost samostalnog plaćanja. Ovaj, najnoviji koncept plaćanja omogućio je kupcima da samostalno plaćaju gorivo i dopunski asortiman koristeći platne kartice, IPS metod ili lojalti kartice, a kako navode u NIS-u, planirano je širenje ovog modela na više od 50 lokacija širom Srbije.
Digitalizovano korisničko iskustvo – ključ uspeha
U NIS-u ističu da su projekti kao što je NIS-ova digitalna kartica i aplikacija „Sa nama na putu”, aplikacija Drive.Go, kao i projekat implementacije samouslužnih kasa na benzinskim stanicama NIS-a, samo deo bogatog portfolija inovativnih projekata NIS-a, koji, između ostalog, čini više od 100 inicijativa usmerenih na postizanje najboljih poslovnih, ekoloških i društveno odgovornih rezultata. Značajan deo programa digitalne transformacije kompanije zauzimaju upravo projekti čiji je cilj poboljšanje korisničkog iskustva kroz povećanje komfora, brzine, unapređenja koncepta jednostavnog i bezbednog plaćanja, što je i među prioritetima kupaca prilikom kupovine goriva:
„Kako bismo izašli u susret našim potrošačima, tokom prethodnih godina značajno smo unapredili tehnološka rešenja u maloprodajnom segmentu. U okviru ponude na našim benzinskim stanicama, pored faktora bezbednosti, kao i brzog i jednostavnog plaćanja, orijentisani smo i na svakog kupca pojedinačno. Konkretno, na osnovu analize potrošačkih navika, ostvarujemo komunikaciju sa potrošačima, što nam omogućava da kreiramo personalizovane ponude, čime jačamo brend, ali i unapređujemo zadovoljstvo naših potrošača. Kroz inovativne projekte NIS pokazuje da budućnost pripada upravo kompanijama koje inovacije stavljaju u službu korisničkog iskustva, čineći granicu između tradicionalnog maloprodajnog segmenta i digitalne maloprodaje nevidljivom”, istakla je Marija Halar, direktorka Centra za digitalnu transformaciju i unapređenje korisničkog iskustva u NIS-u.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: NIS