Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako je Japan uspeo da smanji broj pušača

    Trend pada prodaje cigareta u Japanu izmedju 2011. i 2019. godine, korespondira sa rastom prodaje uredjaja koji zagrevaju a ne sagorevaju duvan (Heated Tobacco Products HTP), ukazuje stručna studija američkih istraživača iz Južne Karoline i iz Kanade.

    Rezultati poslednjeg istraživanja koje je objavljeno krajem maja, ukazuju na povezanost drastičnog pada prodaje cigareta u Japanu od 2016. godine, sa rastom prodaje uredjaja koji zagrevaju a ne sagorevaju duvan.

    Autori ove studije su Majkl Kamings i Džordž Nahas sa Medicinskog univerziteta u Čarlstonu u Južnoj Karolini i profesor Dejvid Svinor sa kanadskog univerziteta u Otavi, koji su u istraživačkom radu koristili podatke Instituta za duvan u Japanu i izveštaje duvanskog giganta Filip Moris (Philip Morris International).

    Kako navode, zamena tradicionalnih cigareta uredjajima koji zagrevaju a ne sagorevaju duvan ima veliki potencijal da podstakne strategiju smanjenja štete u odnosu na posledice dugoročnog pušenja cigareta.

    Japan je svojevrsno inicijalno područje za prodaju uredjaja baziranih na ovoj inovativnoj tehologiji, a tom tržištu kompanija Filip Moris je krajem 2014. godine predstavila IQOS, dok su se dve godine kasnije pojavili i uređaji drugih proizvođača zasnovani na tehnologiji zagrevanja duvana.

    Prema dosadašnjim analizama, u Japanu je trenutno najrazvijenije tržište po broju korisnika tehnologije nesagorevajućeg duvana.

    Rezultati ove studije pokazuju da je, izmedju 2011. i prošle godine, ukupna prodaja klasičnih cigareta opala za 38 procenata. Konkretno, prodaja cigareta je sporije ali stabilno opadala tokom četiri godine posmatranog perioda – od 2011. do 2015. godine.

    U poslednjih pet godina, cigarete se drastično manje puše dok broj korisnika uredjaja koji zagrevaju, a ne sagorevaju duvan raste, što istraživače navodi na zaključak da ubrzani pad prodaje cigareta u Japanu od 2016. godine na ovamo odgovara uvodjenju i rastu prodaje HTP-a.

    Studija američkih i kanadskih istraživača objavljena je u švajcarskom žurnalu MDPI koji podržava naučnu zajednicu.

    Rezultati ove studije u velikoj meri se oslanjaju na ranija istraživanja sa istom temom koja su sprovedena u okviru Američkog društva za borbu protiv raka, objavljena prošle godine u medicinskom žurnalu za kontrolu duvana u Velikoj Britaniji (British Medical Journal on Tobacco Control).

    Izvor: BIZLife

    Foto: Promo

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE