Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Avion, avio karte avio-kompanija

    Kako je avionska nesreća u Kini poljuljala poverenje investitora u BOING

    Akcije Boinga pale su skoro sedam odsto na berzi u Njujorku, nakon pada putničkog aviona China Eastern Airlines-a sa 123 osobe. Avionska nesreća u Kini ozbiljno je uzdrmala ovog proizvođača aviona.

    Nakon jučerašnje nesreće u šumovitom planinskom području jasno je poljuljano poverenje investitora u Boing. Ostatak lanca snabdevanja u vazduhoplovstvu se bolje drži, što bi moglo značiti da krah neće povući industriju kao dva smrtonosna sudara Boingovog MAKS modela pre nekoliko godina.

    Boing 738-800 aviona kompanije China Eastern Airlines srušio se u ponedeljak u planinama. Model je bio prethodna verzija 737 nazvana Nekt Generation, ili NG. Kompanija Boeing sa sedištem u Čikagu saopštila je da je upoznata sa izveštajima o nesreći i da pokušava da prikupi više informacija.

    Boingov avion

    Avion je isporučen iz Boinga u junu 2015. godine i leteo je više od šest godina. China Eastern Airlines koristi Boeing 737-800 kao „radni konj“ svoje flote — aviokompanija ima više od 600 aviona, a 109 su Boeing 737-800. Akcije kompanije China Eastern sa sedištem u Šangaju takođe su pale su za čak 6,4 odsto u trgovanju u Hong Kongu.

    U nesreći nije pronađen nijedan preživeli nakon potrage za razbacanom olupinama aviona China Eastern Airlines-a. Ovo je najgora kineska vazdušna katastrofa u posljednjih deset godina, javljaju kineski mediji.

    „Olupina aviona je pronađena na licu mest. Do sada niko od onih u avionu sa kojima je izgubljen kontakt nije pronađen“, saopštila je državna televizija CCTV više od 18 sati nakon pada.

    Na snimku je snimljen China Eastern Boeing 737-800 u skoro vertikalnom padu vrhom pre nego što se srušio u blizini grada Vudžou u regionu Guangsi. Pad je stvorio duboku jamu na padini planine, preneli su spasioci.

    U izveštaju se navodi da će dronovi i ručna pretraga biti korišćeni za pokušaj pronalaženja crnih kutija, koje sadrže podatke o letu. Ali i diktafone u pilotskoj kabini, neophodne za istrage o nesreću.

    Avionska neseća u Kini

    Pad sa 9.000 metara

    Nesrećni let se odvijao iz Kunminga u jugozapadnoj provinciji Junan do industrijskog centra Guangdžou duž istočne obale. Let 5735 kompanije China Eastern je putovao brzinom od 842 km/h na oko 9.144 metra kada je ušao u strmi zaron oko 14:20 po lokalnom vremenu.

    Avion je prestao da emituje podatke 96 sekundi kasnije. Hasan Šahidi, predsednik i izvršni direktor Fondacije za bezbednost letenja, rekao je da je šema leta „neobična“.

    „Krstario je na oko 29.000 stopa pre nego što je počeo da se brzo spušta. Izgubio je 21.000 stopa za oko 70 sekundi“, rekao je on za Todai i dodao da je avion prestao da se spušta na oko 7.400 stopa i nakratko se popeo na oko 8.600 stopa pre nego što je ponovo počeo da se spušta.

    Pad aviona u Kini

    „Od trenutka spuštanja do pada prošlo je manje od dva minuta. Ovo je veoma neobično i poznato je kao gubitak kontrole u ​​letu“, rekao je on.

    Više od sedam sati nakon što je prekinuta komunikacija sa avionom, još uvek nije bilo reči o preživelima.
    Lokalni meštani su prvi stigli u šumovito područje gde je avion pao i izazvao požar dovoljno veliki da se vidi na NASA satelitskim snimcima. Stotine spasilaca brzo je poslato iz Guangsija i susedne provincije Guangdong.

    U avionu 123 osobe

    U avionu su bila 123 putnika i devet članova posade, saopštio je CAAC, ispravljajući ranije izveštaje da su u njemu bile 133 osobe.

    Kineski predsednik Si Đinping pozvao je na „sveukupne napore“ spasilačke operacije, kao i na istragu o nesreći i na potpunu bezbednost civilnog vazduhoplovstva. Državni mediji su izvestili da je svim avionima 737-800 u floti China Eastern-a naređeno prizemljenje. Stručnjaci za vazduhoplovstvo kažu da je neobično prizemljiti čitavu flotu aviona osim ako nema dokaza o problemu sa modelom.

    Boing 737-800 lete od 1998. godine, a Boing ih je prodao više od 5.100. Oni su učestvovali u 22 nesreće u kojima je ukupno poginulo 612 ljudi, prema podacima koje je prikupila Mreža za bezbednost avijacije, ogranak Fondacije za bezbednost letenja.

    „Ima ih na hiljade širom sveta. Svakako je imao odličan bezbednosni rekord“, rekao je predsednik fondacije Hasan Šahidi za 737-800.

    Rekord kineske bezbednosti u vazdušnom saobraćaju se poboljšao od 1990-ih, jer je vazdušni saobraćaj dramatično porastao sa porastom srednje klase. Pre ponedeljka, poslednja fatalna nesreća kineskog aviona dogodila se u avgustu 2010. godine, kada je Embraer ERJ 190-100 kojim upravlja Henan erlajns udario u zemlju blizu piste u gradu Jičun na severoistoku zemlje i zapalio se. Poginule su svih 44 osobe koje su se nalazile u njemu. Istražitelji su okrivili grešku pilota.

    Strani stručnjaci se uključuju u istragu

    Stručnjaci za vazduhoplovstvo rekli su da očekuju da će Kina zatražiti pomoć od američkog Nacionalnog odbora za bezbednost u saobraćaju, iako je portparol odbora za bezbednost rekao u ponedeljak da se to još nije dogodilo.

    Američka Federalna uprava za avijaciju, koja je 1990-ih sertifikovala 737-800, rekla je da je spremna da pomogne u istrazi ako bude zatraženo. Istrage o udesu obično vode zvaničnici u zemlji u kojoj se nesreća dogodila, ali obično uključuju proizvođača aviona i istražitelja ili regulatora u matičnoj zemlji proizvođača.

    Šahidi je rekao da očekuje da istražitelji pročešljaju istoriju održavanja aviona i njegovih motora, obuku i evidenciju pilota, diskusije o kontroli vazdušnog saobraćaja i druge teme, prenose 9News i AP.

    Boing 737-800 je ‘radni konj’ kompanije China Eastern Airlines sa sedištem u Šangaju, koja je jedna od tri najbolje avio-kompanije u zemlji, koja ima veliki broj domaćih i međunarodnih linija koje opslužuju 248 destinacija.

    „Radni konj“ China Eastern Airlines-a

    Kineska televizija CCTV saopštila je da je China Eastern formirala devet timova koji će se baviti uklanjanjem aviona, istragom nesreća, pomoći porodicama nastradalih i drugim hitnim pitanjima.

    CAAC i China Eastern rekli su da su poslali zvaničnike na mesto nesreće u skladu sa hitnim merama. China Eastern online napravio je crno belu veb stranicu nakon pada.

    Nesreća je brzo postala vodeća tema na kineskoj platformi Veibo sličnoj Tviteru, sa 1,34 milijarde pregleda i 690.000 diskusija. Mnogi postovi izražavaju saučešće porodicama žrtava, dok se u drugima dovodi u pitanje bezbednost aviona.

    Dvomotorni Boeing 737 sa jednim prolazom u različitim verzijama leti više od 50 godina i jedan je od najpopularnijih aviona na svetu za kratke i srednje letove. 737 Mak, kasnija verzija, bila je prizemljena širom sveta skoro dve godine nakon što su dve nesreće 2018. i 2019. ubile 346 ljudi.

    Kineski vazduhoplovni regulator odobrio Mak-u da se vrati u upotrebu krajem prošle godine, čime je ova zemlja postala poslednje veliko tržište koje je to učinilo. Najsmrtonosnija nesreća u kojoj je učestvovao Boing 737-800 dogodila se u januaru 2020. godine, kada je iranska paravojna Revolucionarna garda slučajno oborila let ukrajinske međunarodne avio kompanije, pri čemu je poginulo svih 176 ljudi u avionu.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Beta/AP/Pixabay/Pixels

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE