Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako izgleda lanac monopola na srpskom tržištu opreme za bebe

    Dok se država bori sa belom kugom i smišlja najrazličitije podsticajne mere za rađanje,  roditelji u Srbiji bebi-opremu plaćaju nerelno skupo.  Ovim problemom aktivno je počela da se bavi i Komisija za zaštitu konkurencije, pa je nedavno otkriven i lanac monopola na srpskom tržištu opreme za bebe.

    Tim povodom, pokrenut je postupak protiv 172 vlasnika maloprodaje ili veletrgovine.

    Kako prenose „Večernje novosti“, lanac monopola kreće od preduzeća „Keprom“, u kome je nenajavljenim uviđajem, još u aprilu, Komisija za zaštitu konkurencije pronašla tipske ugovore potpisivane s velikim brojem trgovaca. U njima je bila propisana minimalna cena za opremu za najmlađe. Sve i da su hteli, trgovci nisu smeli robu da prodaju ispod tog iznosa.

    Osim „Keproma“, nenajavljen uviđaj obavljen je i u preduzeću „Juglob“. Klupko je krenulo da se odmotava, pa je posle toga u avgustu postupak pokrenut protiv još nekoliko preduzeća, a sada je otkrivena celokupna mreža od 172 učesnika.

    Na spisku firmi protiv kojih je pokrenut postupak su i „Aksa“, „K-farma“, ZU apoteka „Beograd“, ZU apoteka „Kraljevo“, „Farmalogist“, „Vega“ iz Valjeva, „Lekovit“ iz Šapca, „Medikom“ iz Šapca i „NS farm“ iz Novog Sada.

    Svi potpisnici ugovora moraće da snose odgovornost i plate propisanu kaznu, bez obzira na to da li je reč o uvoznicima i veletrgovcima, koji su snabdevali tržište robom, ili maloprodaji, koja je bila ucenjena tipskim ugovorima. Propisana kazna iznosi do čak deset odsto prihoda ostvarenih u prethodnoj godini.

    Kako navode „Novosti“, „glavni igrač“, kompanija „Keprom“ posluje od 1994. godine, prvo kao maloprodaja, a od 2001. godine, bavi se i uvozom i distribucijom proizvoda za bebe i malu decu. U veleprodajnoj ponudi ima više desetina brendova, sa više od 3.000 artikala. Na sajtu firme piše da, sa 1.573 partnera, pokriva 3.993 prodajna mesta u zemlji. Deo njihove grupe su i „Aksa“, lanac maloprodaja, i „K-farma“, koja stoji iza „Velikih apoteka“.

    Ono što je najproblematičnije je da tržišnim monopolom nisu oštećeni ni mali trgovci, niti država, već jedino krajnji kupci – roditelji beba koji plaćaju previsoke cene za kolica, igračke, kozmetiku i druge potrepštine za najmlađe.

    Izvor: Novosti

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE