Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako da se ISTAKNETE U GOMILI i napištete najbolje motivaciono pismo

    Kada na Guglu ukucate “primer propratnog pisma” izaći će vam skoro četiri miliona ponuđenih rezultata, i to nije iznenađujuć podatak! Mnogi ljudi koji traže posao su zabrinuti da li su svoje motivaciono pismo napisali kako treba, da li su ga stavili u odgovarajuć format itd. i zato traže obrazac po kojem će ga pisati.

    Evo i problema sa tim pristupom: po definiciji, obrazac (a posebno ono što izlazi na prvoj strani u Gugl pretrazi) je nešto što koristi hiljade ljudi i što se neće izdvajati od drugih propratnih pisama.

    Prosečan broj ljudi koji se prijavi na jedno radno mesto ovih dana u Americi je 59,1, a možete da zamislite koliki je ovaj broj u Srbiji gde je nezaposlenost problem broj 1. Poslodavac jednostavno nema vremena da sistematično i polako pregleda sva motivaciona pisma, a da nešto od svog posla „ne žrtvuje“.

    Dobro, interesantno propratno pismo – naročito ono koje odmah privlači oko čitaoca – može igrati ulogu u tome da li ćete dobiti posao ili ne. Generičko propratno pismo vas samo baca u sivu zonu.

    Kako da napišete odlično propratno pismo?

    1. Načinite ga ličnim (kao da lično poznajete poslodavca)

    Ovo je, zapravo, lakše u moderno doba jer možete da koristite Linkedin kako biste našli poslodavca. Na primer, posao pisanja čkanaka možete tražiti tako što ćete tražiti marketing ili kontent marketing menadžera. Jednom kada se bolje upoznate sa osobom preko njegovog profila, možete da prilagodite propratno pismo.

    1. Ispričajte svoju priču

    Ništa „ne radi“ tako dobro na ljudski mozak kao što su to priče. Ispričajte jednu sjajnu poslodavcu kako biste lakše ušli u izbor za radno mesto. Možete koristiti sistem obrnute piramide i najvažnije informacije staviti na početak. Jedan dobar primer priče može da glasi ovako:

    Dobar dan gospodine Piterson,

    Video sam da ste bili pomorac neko vreme. I ja sam radio nešto slično, ali me je jedna nezgoda koja mi je ugrozila život navela da bolje razmislim o svom izboru karijere.

    1. Razradite vašu vezu sa kompanijom

    Ovo je mesto gde vaše istraživanje (Linkedina i drugih mreža) stupa na snagu. Ovde morate da napišete zašto je rad u toj određenoj kompaniji važno za vas, a ne samo zašto vam je bitno da imate posao. Cilj je da izgradite emocionalnu vezu zasnivajući se na prethodnom istraživanju.

    1. Usmerite se na tri opisa

    Kada je prvi put iPhone izašao imao je preko 200 funkcija. Stiv Džobs je mogao da govori o svim tim funkcijama kada ga je predstavlljao, ali je odabrao da priča o samo sedam. Da je pričao o svemu, prezentacija bi trajača čitavu večnost, a niko ne bi zapamtio one najvažnije. Tako i vi možete da kažete: „Mislim da bi doprineo vašoj firmi na ova tri načina…“

     

    Izvor: BIZLife, lifehack.org

    Foto: Pixabay

    Piše: Ana M.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE