Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Jednakost za sve – Lidl pokreću ljudi

    Obezbeđivanje srdačne radne atmosfere, fer odnos prema zaposlenima, briga o balansu između poslovnog i privatnog života, dodatne pogodnosti i podrška talentima – prve su asocijacije kada čujemo pitanje: Šta to u današnje vreme čini top poslodavca? Danas velike kompanije razumeju važnost brige o zaposlenima, kao najvrednijem resursu, i svoje aktivnosti usmeravaju ka stalnom unapređenju uslova rada i kreiranju prijatnog poslovnog ambijenta. Jedan od takvih primera u našoj zemlji svakako je kompanija Lidl Srbija, čija je ekspertiza u upravljanju zaposlenima potvrđena i prestižnim sertifikatom Top Employer. Navedeno priznanje za jednog od najboljih poslodavaca u Srbiji dodelilo je nezavisno telo Top Employers Institute, vrednujući jasno definisane procese upravljanja ljudskim resursima u Lidlu.

    Ono što Lidl kao poslodavca posebno ističe u okviru ostvarene sertifikacije jeste celokupan proces selekcije, kao i odnos prema zaposlenima. Strategija selekcije, regrutovanje i sâm proces odabira kandidata pokazali su se kao jake strane kompanije, i to zahvaljujući, pre svega, transparentnom i objektivnom pristupu zaposlenima. Takođe, otvorena i direktna komunikacija doprinele su prepoznatom i nagrađenom fer odnosu prema zaposlenima, kao i brojni benefiti koje su svim zaposlenima dostupni.

    Prema politici Lidla, dobrobit i zadovoljstvo zaposlenih su mera uspeha doprinosa ljudskih resursa.

    Ovo znači da se posebna pažnja daje temeljnom uvođenju u rad novozaposlenih prema njihovim ličnim ambicijama i afinitetima, da se obezbeđuje rad zaposlenih u uslovima u kojima mogu da ostvare svoj pun potencijal i tako pruži sigurna budućnost i atraktivna zarada. Na ovaj način se u Lidlu ostvaruju najbolji rezultati kada je reč o upravljanju zaposlenima.

    Jednostavno – jednostavna radna mesta za sve

    Poslovanje u Lidlu, kao savremenom diskontu, organizuje se kroz celine koje sa sobom nose radna mesta različitih opisa posla, potrebnih kvalifikacija i drugačije dinamike. Prvu oblast čini sama prodaja, osnovni segment poslovanja koji se dešava u prodavnici, drugu logistika – u pogledu upravljanja robom i, na samom kraju, sistem službi u upravi koji pruža podršku, osmišljava procese i daje direkcije. Imajući u vidu sve raznolikosti ovih pozicija, za Lidl je važno da, kao poslodavac, omogući jednake uslove za zaposlenje i rad, obezbeđujući dostupnost radnih mesta različitim kategorijama kandidata. Od transparentnog procesa selekcije do temeljnog uvođenja u rad, ovo se postiže i na druge načine, kroz alate, procese, opremu, ali i politike, smernice itd. Tako, na primer, zaposleni u logističkom centru koriste napredne mašine i softvere, koji u velikoj meri smanjuju fizički zahtevan deo ovog posla, čime se dodatno otvara mogućnost zapošljavanja predstavnika oba pola na poziciju magacionera.

    Osim pojednostavljivanja rada u logistici, unapređeni i pažljivo osmišljeni uslovi i u samoj prodavnici doprineli su da Lidl u Srbiji većinski čine žene, čak više od 60 odsto, i da je procenat zadovoljstva zaposlenih izuzetno visok. Dodatno, posebna briga posvećuje se pojedinim kategorijama zaposlenih, poput roditelja, pa je, u skladu sa mogućnostima i ograničenjima koje kancelarijski uslovi nose, u zgradi direkcije obezbeđen takozvani Family office, poseban radni prostor koji omogućava jednako dobre uslove za rad, ali i za čuvanje dece, prilagođen dečjim potrebama.

    U pogledu principa jednakosti, važno je podsetiti da Lidl svim svojim zaposlenima, bez obzira na to u kojoj oblasti poslovanja rade, obezbeđuje privatno zdravstveno osiguranje, jednake opcije i premije. Odgovornom politikom, transparentnom komunikacijom i uređenim internim procesima, poput Talent managementa ili sistematizacije plata prema radnom mestu, Lidl podstiče rodnu ravnopravnost, uz dodatno osnaživanje žena na radnom mestu i posebnu podršku ženama po povratku sa porodiljskog odsustva.

    Podrška mladima

    Lidl obezbeđuje jednake šanse svima, pa posao mogu pronaći oni sa višegodišnjim iskustvom, ali i oni koji tek započinju karijeru, jer im se nudi sistematično stručno usavršavanje, ali i mogućnost napredovanja kroz razvoj i obuke. Upravo je to razlog zbog koga sve veći broj mladih u Srbiji bira da svoju karijeru započne u Lidlu.

    Program praksi, na kojima uspešno uče i rade uz podršku svojih kolega, određenim kandidatima je doneo stalno zaposlenje. Zahvaljujući mentorskim obukama, Buddy programu, timskom radu, kao i izuzetno dinamičnim poslovnim aktivnostima, Lidl je kompanija u kojoj su mladi motivisani i imaju otvorene mogućnosti za dalji profesionalni razvoj.

    Ovo potvrđuje Dunja Malešević, koja je za tri godine rada u kompaniji Lidl Srbija, sa pozicije zamenika rukovodioca prodavnice, napredovala na poziciju regionalnog rukovodioca prodaje, i to pre navršenih 30 godina života. Upravo ju je podrška kompanije u kombinaciji sa njenim trudom dovela tu gde jeste danas.

    „Dobivši posao u Lidlu, prvi put sam se susrela sa velikim sistemom, ali i sa kulturom koja trud i rad vredno nagrađuje. Upravo taj značaj posvećenosti predstavlja najvažniju lekciju koju sam naučila tokom svoje karijere u Lidlu – ona predstavlja ključni sastojak koji nas može odvesti do cilja, a ako dođe u kombinaciji sa podrškom poslodavca, mora biti uspešan”, poručila je Dunja.

    Zato je biti uspešan deo kulture ponašanja unutar poslovnog sveta, a ukoliko ikada posumnjate u svoje sposobnosti, Dunja ima savet za vas – samo recite sebi: „I will make it happen!”


    Lidl Srbija je dobitnik prestižnog sertifikata Top Employer Serbia i Top Employer Europe za 2021. godinu, i samostalno, na nivou države Srbije, i zajedno sa Lidl kompanijama u još 18 zemalja teritorije Evrope. Ovo priznanje dodeljuje Top Employers Institute, vrednujući jasno definisane procese upravljanja ljudskim resursima koji utiču na izgradnju fer odnosa, kao i benefite koje kompanija pruža svojim zaposlenima. Lidl Srbija je nosilac i sertifikata Poslodavac partner, prestižnog priznanja konsultantske kuće SELECTIO za izvrsnost u upravljanju zaposlenima, koji podrazumeva ocenjivanja 45 najvažnijih HR procesa. Sertifikat se dodeljuje kompanijama na osnovu stepena razvijenosti HR praksi, što potvrđuje posvećenost Lidla Srbija dobrobiti zaposlenih, kako kroz obezbeđivanje kvalitetnih uslova rada, tako i kroz omogućavanje balansa između privatnog i poslovnog života.


     

    Izvor: BIZlife magazin

    Foto: Lidl

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE