Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Izvršna direktorka H&M-a podnela ostavku: „Nemam energije da nastavim“

    Izvršna direktorka švedskog modnog giganta H&M (Hennes & Mauritz), Helena Helmersson neočekivano je dala ostavku danas, jer se kompanija bori da poveća prodaju i profitabilnost.

    Akcije švedskog modnog maloprodajnog lanca pale su za 8 odsto pošto je odlazeća izvršna direktorka rekla da je odlučila da napusti kompaniju nakon četiri godine na toj poziciji, dodajući da je ta uloga bila „veoma zahtevna“ i da nema energije da nastavi.

    Do promene rukovodstva došlo je pošto je H&M saopštio da je prodaja za decembar i januar pala za 4 odsto u poređenju sa prethodnom godinom, što je loš znak za ključni period božićne kupovine.

    Drugi najveći trgovac na svetskoj berzi modnih proizvoda posle Inditex-a, H&M, se takmičio sa Zarom i jeftinim gigantom brze mode Shein-om, od kojih su oba zabeležila snažan rast prodaje.

    H&M (Unplash)

    H&M (Unplash)

    „Mislim da će tržište pozdraviti promenu nakon što se sagledaju brojke“, rekao je Adil Shah, portfolio menadžer u Storebrand u Oslu, koji drži akcije H&M-a. „Spekulacije da ciljne marže neće biti ispunjene su jedan od razloga koji se navode za promenu generalnog direktora“, dodao je on.

    H&M se u poslednje vreme fokusirao na profitabilnost, a ne na obim prodaje, jer ove godine ima za cilj da dostigne operativnu maržu od 10 odsto.

    Ko dolazi na mesto Helene Helmersson?

    Daniel Ervér (42) zauzeće mesto novog direktora, a on je u H&M-u već 18 godina. Nedavno je bio šef H&M brenda maloprodaje, a tu ulogu će zadržati uz posao generalnog direktora.

    „Mislimo da mnogo toga treba ili bi moglo da se uradi da se ovaj posao preokrene, a pitanje je da li je osoba koja je tu 18 godina prava osoba, ili čak ima mandat da preduzme te korake.“, rekao je analitičar William Woods.

    Operativna profitna marža H&M-a u četvrtom kvartalu pala je na 7,2 odsto sa 7,8 odsto u trećem kvartalu. Pošto je ranije rekla da je njen cilj 10 odsto, kompanija je to u sredu nazvala „ambicijom“.

    Mereno u lokalnim valutama, prodaja od 1. decembra do 29. januara – početka prvog fiskalnog kvartala – pala je za 4 odsto, u poređenju sa povećanjem od 5 odsto u istom periodu prošle godine. Prodaja u četvrtom kvartalu takođe je pala za 4 odsto, više nego što je tržište očekivalo.

    Helena Helmersson

    Operativni profit u četvrtom kvartalu iznosio je 4,33 milijarde kruna (415,4 miliona dolara), što je više u odnosu na 821 milion godinu dana ranije, ali ispod 4,57 milijardi koje su analitičari očekivali.

    Analitičari JPMorgan-a rekli su da su rezultati razočaravajući i da slabost H&M-ovog profita u četvrtom kvartalu „malo umanjuje kredibilitet“ ciljane marže od 10 odsto, piše Reuters.

    Karl-Johan Persson, predsednik H&M-a i unuk osnivača Erlinga Perssona, rekao je da je kompanija u jakoj poziciji sa „dobrim uslovima za dalja poboljšanja“ ove godine.

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: YT Screenshot/Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE