Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Iznenađujuća psihologija koja stoji iza šminkanja

    Maskara, puder, ili rumenilo ne povećavaju samo samopouzdanje žene kada je reč o njenom izgledu. Našminkana žena može značajno da promeni kako drugi vide njenu ličnost. Ipak, šta ljudi misle o sređenoj ženi zavisi, pre svega, od toga da li je posmatrač muško ili žensko.
    Relativno nova studija u listu „Perception“ pokazala je da muškarci vide našminkane žene kao „prestižne“, dok ih žene vide kao dominantnije i – promiskuitetnije.

    Ovi zaključci došli su od tima istraživača koji je vodila Viktorija R. Mileva sa Univerziteta Stirling u Škotskoj. Mileva i istraživači su sproveli dva eksperimenta u kome su naneli standardne količine kozmetike na ženska lica koristeći kompjuterski softver. Onda su pitali muške i ženske učesnike da rangiraju ova ženska lica po atraktivnosti, prestižu i dominaciji.
    U većini slučajeva, muški i ženski učesnici složili su se o estetskoj privlačnosti našminkanog, ženskog lica. Ali sudovi po pitanju prestiža i dominantnosti su se razlikovali. „Samo su žene ocenile lica sa šminkom kao dominantnije,“ objavila je Mileva. „Dok su ih jedino muškarci rangirali više po pitanju prestiža.

    Istraživači su sproveli i drugi eksperiment da bi istražili „da li su ove percepcije dominacije koje su žene ocenile proizvod ljubomore.“ Nije iznenađujuće što su rezultati pokazali da su „žene iskusile ljubomoru prema našminkanim ženama.“ I to nije sve, žene su to interpretirale kao znak da su doterane žene „atraktivnije muškarcima i promiskuitetnije.
    Lepota može da bude u oku posmatrača, ali prema ovim novim rezultatima, tu počinju i naše pretpostavke o karakteru neke žene.

    U izveštaju za medije, Mileva je pokazala da se njeni rezultati mogu primeniti na situacije zapošljavanja. Na intervjuima za posao, dinamika jače ili slabije šminke može da radi za ili protiv kandidatkinja. Prostije rečeno, kako se žena našminkala može da utiče na to da li će dobiti posao ili ne.

    Tako na primer, ako znate da će vas intervjuisati žena na poslu, možda ne bi trebalo jako da se šminkate. Ali, ako biste želeli unapređenje ili veću platu, onda nije loše malo pojačati šminku.

    Naravno, ne treba gledati toliko usko. Bilo da ste žena ili muškarac, na poslu je bitnije kakvu radnu etiku imate, da li ste obrazovani, vredni, analitični… od toga koji ruž koristite. Ali, dok god izgled ima uticaja na to kako se ponašamo prema drugima, treba da znamo kako i da se šminkamo, i da stvari okrenemo u našu korist.

    Izvor: BIZLife

    Piše: N.V.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE