Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Društvene mreže izbori

    Da li lajk na Instagramu znači i glas na izbornoj listi?

    Počela je izborna trka u Srbiji. I dok predizborna kampanja u tradicionalnim medijima tek kreće da se zahuktava, digitalni mediji uveliko gore. Svedoci smo da su se kampanje velikim delom preselile na društvene mreže i upravo su one postale sve važniji kanal komunikacije sa potencijalnim biračima. To ne treba da nas iznenadi ako pogledamo podatak iz januara 2022. godine prema kome je u Srbiji 4,99 miliona korisnika društvenih mreža (57,5 odsto populacije).

    Borislav Miljanović, marketinški stručnjak i direktor regionalne komunikacijske grupacije Represent System, kaže da političari u predizbornoj kampanji počinju da koriste društvene mreže profesionalnije, ali da još uvek značajno kasne u odnosu na kompanije i influensere.

    „Vidi se da unapređuju rad, ali mislim da političari ne razumeju da za mlade ljude od 15 do 20 godina klasični mediji ne postoje. Mislim da su njima još uvek društvene mreže alternativni način komunikacije, a ne primarni”, poručuje Miljanović.

    Borislav Miljanović, marketing stručnjak i direktor regionalne komunikacijske grupacije Represent System

    Borislav Miljanović, marketing stručnjak i direktor regionalne komunikacijske grupacije Represent System

    Stručnjaci ističu da političari za svoje kampanje koriste sve društvene mreže, ali da se, ipak, ističu dve koje su na samom vrhu po broju korisnika u Srbiji, a to su Fejsbuk i Instagram.

    Zanimljivo je da je, prema poslednjim podacima, Instagram – sa 3,05 miliona korisnika, prestigao Fejsbuk, koji ima tri miliona korisnika u Srbiji.

    Nađa Marković, iz agencije Digital Element, koja se bavi izučavanjem sadržaja društvenih mreža, naglašava da je primarno sredstvo komunikacije političara u kampanjama Fejsbuk, a zatim slede Instagram i Tviter.

    „Tiktok je nova društvena mreža, koja značajno raste i na kojoj nisu više samo mladi ljudi, već su tu i starije generacije. Zbog toga je potrebno obratiti pažnju i na ovu društvenu mrežu, kao značajno mesto na kome će se voditi izborne kampanje”, ističe Nađa Marković.

    Nađa Marković, agencija Digital Element

    Nađa Marković, agencija Digital Element

    Razlog zašto političari veće napore ulažu u Fejsbuk i Instagram, osim zbog brojnosti publike, krije se i u samom načinu komunikacije na ovim društvenim mrežama. Miljanović objašnjava da se na Fejsbuku i Instagramu ne ulazi u klinč direktnog razgovora, nego postoje samo komentari, što političarima često odgovara, i dodaje da na mrežama ima „vrlo malo političkih ideja”.

    „Sve što političari rade na mrežama jeste komentarisanje aktuelnih tema, jer jedino to ima čitanost, gledanost i engejdžment. I dok na Tviteru možemo videti komunikaciju samih političkih lidera i stranačkih predstavnika, na Fejsbuku i Instagramu komunikacija je najčešće prepuštena profesionalcima koje su političke stranke angažovale da za njih prave objave”, ističe Miljanović.

    Društvene mreže, izbori

    Društvene mreže, izbori

    Na društvenim mrežama neretko možemo videti političare u šetnji sa porodicom, na ručku sa prijateljima i u drugim svakodnevnim životnim situacijama. Naša sagovornica ističe da ljudi vole da vide detalje iz privatnih života političara i njih kao „obične ljude” i dodaje da su ovakve objave u samom vrhu popularnosti.

    „Često najviše reakcija publike izazivaju upravo objave iz privatnog života, u šta smo se više puta uverili kada radimo Political Popularity, naš nedeljni izveštaj o popularnosti političara na društvenim mrežama. Ovakve objave imaju veliki značaj na povećanje uspešnosti koja se broji kroz lajkove, međutim, pitanje je koliko to efekta ima kada govorimo o samim izborima, odnosno da li taj lajk može da postane i glas”, objašnjava Nađa Marković.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE