Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ivana Milošević, Kliping

    Podrška umesto ruže

    Piše: Ivana Milošević, Kliping

    Ovako je izgledao Dan žena kroz oglase u štampanim medijima

    Priča o Osmom martu može da ima mnogo slojeva: počevši od toga da će neki čestitati praznik, kupiti nekoj dragoj ženskoj osobi cvet na taj dan, do borbe za ravnopravnost polova i veća prava žena. Kompanije u Srbiji prate trendove sa globalnog nivoa, te su tako na putu da osveste kao bitnu priču o rodnoj ravnopravnosti.

    Sve više mladih vodi računa šta njihov brend radi osim onoga što je izvorno njihov posao, pa tako pripadnici novijih generacija, onih posle milenijalaca, traže od nekog brenda da ima izraženu i društveno odgovornu svrhu, a rodna ravnopravnost to, definitivno, jeste, pošto spada u korpus ljudskih prava, koja su poslednjih nekoliko godina u fokusu.

    Pomenuti datum ima utemeljenje u našoj novijoj istoriji, a nekada se mnogo više praznovao nego danas. Obeležavanje Dana žena nekada je bilo kroz državne svečanosti, a manje kroz komunikaciju firmi. Danas je situacija drugačija. Pratili smo kako se brendovi ponašaju od početka do sredine marta, a posebno na sam Dan žena, i koju poruku šalju svojim oglašavanjem u štampanim medijima. Sada bismo se osvrnuli na dve kampanje koje su se, definitivno, izdvojile svojim porukama i kreativom, a koje promovišu prava žena. Reč je o kampanjama kompanija Lidl i Bambi.

    Kako bi podržala žensko preduzetništvo, kompanija Lidl Srbija raspisala je konkurs „Snažne. Hrabre. Važne” za izbor artikala koje proizvode žene u Srbiji, a koji će biti u ponudi u okviru jedne akcijske nedelje u svim Lidlovim prodavnicama u Srbiji. Na oglasima su predstavljene žene preduzetnice sa nekim od proizvoda uz poruku kampanje „Snažne. Hrabre. Važne”, te da njihovo umeće zaslužuje da se nađe na Lidlovim policama. Odličan način da se na konkretan način podrže ženska prava, a da se pritom i promoviše proizvod, što je danas izuzetno teško s obzirom na izbirljivost publike.

    Lidl kampanja Žene u štampanim medijima

    Lidl kampanja, žene u štampanim medijima

    Druga kompanija koja je skrenula pažnju na sebe martovskom kampanjom u vezi sa ravnopravnošću polova jeste Bambi. „Plazma”, kao jedan od omiljenijih porodičnih brendova, kampanjom „Jednakost dolazi iz kuće”, koja je pokrenuta prošle godine s ciljem podizanja svesti javnosti o neravnopravnom položaju žena, veruje da skretanjem pažnje na neravnopravnost, kao i osnaživanjem žena, svi zajedno možemo doprineti društvenoj inkluziji. Kampanjom „Jednakost dolazi iz kuće” „plazma” nastavlja da nas inspiriše da zajedno možemo da utičemo na položaj žena u našem društvu polazeći od sopstvenih domova, jer jednakost dolazi iz kuće i vodi ka ravnopravnosti. Na oglasnim rešenjima su predstavljena dva „plazma” keksa, uz čestitku za Osmi mart i poruku da jednakost dolazi iz kuće. Ova kampanja je svoj pun potencijal doživela na digitalnim kanalima, jer su mnogi, baš 8. marta, delili njihov video. San svakog marketara je da mu video i kampanja postanu viralni. Ovaj put ekipa koja je spremala kampanju može da bude ponosna.

    Plazma kampanja

    Plazma kampanja

    Bilo je i drugih društveno odgovornih kompanija koje su kroz svoje oglasne poruke isticale rodnu ravnopravnost i obraćale se ženama. Kompanija Đenerali je na svojim oglasim rešenjima u martu imala pripadnice lepšeg pola, uz poruku „Gde je reč o tebi”, na kojima su reklamirana osiguranja malih i srednjih preduzeća, dok je u magazinu Elle predstavljeno zdravstveno osiguranje. Osim toga, beležimo i da je kompanija Univereksport imala oglas „Za super žene, super cene od 5. do 8. marta!”, na kojima je istaknuto da ih očekuje 30 odsto popusta na kozmetiku i negu za žene i muškarce. Takođe, beležimo i oglase o zanimljivoj izložbi fotografija društva Nacionalna geografija: „Žene: Vek promene”, koja je postavljena u beogradskim šoping centrima (UšćeBEO i Merkator). Ove fotografije podsećaju publiku u Srbiji na pravo značenje Osmog marta, pružaju osvrt na poziciju žena u modernom društvu i pružaju inspiraciju za promene.

    Možemo da sumiramo oglašavanje brendova u prvoj polovini marta i da kažemo da

    još uvek vlada dosta stereotipa kada je ravnopravnost polova u pitanju.

    Često se žene ističu kao one koje imaju problem u saobraćaju, ali i kao one kojima su potrebni medikamenti da bi smršale ili prevazišle neku psihički tešku životnu situaciju. Postoji utisak da to muškarcima ne može da se desi, a više je nego očigledno da realnost to demantuje. Živimo u turbulentnom periodu istorije, tako da se nadamo da će se i ovaj segment promeniti, kao i da će sve više kompanija slediti navedene pozitivne primere osnaživanja žena.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE