Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ivan Kostić, Delta Holding: Nastavljamo širenje u regionu

    Za BIZLife magazin govori: Ivan Kostić, potpredsednik Delta Holdinga i generalni direktor Delta agrara

    Može se reći da je 2017. godina bila prilično aktivna kada je u pitanju kompanija Delta Holding. Kao jedan od najznačajnijih događaja u ovoj godini izdvaja se otvaranje hotela u Ljubljani. To nam potvrđuje i Ivan Kostić, potpredsednik Delta Holdinga i generalni direktor Delta agrara, koji kaže da je celom Delta Holdingu ova godina bila veoma uspešna, a „u pojedinim delovima sistema i rekordna“.

    „U pravu ste da su 2017. godinu obeležile investicije u oblasti nekretnina i otvaranje hotela InterContinental u Ljubljani koji smo od temelja izgradili za 18 meseci i u njega uložili 50 miliona evra. Osim toga, u ovoj godini smo započeli izgradnju šoping-mola Delta Planet u Banjaluci i kupili šoping-mol u Varni, na Crnom moru. To dovoljno govori o ozbiljnosti kompanije kao investitora. Posebno smo zadovoljni što sve započete projekte završavamo u predviđenom roku, zahvaljujući dugogodišnjem ulaganju u znanje i kvalitetne kadrove. S obzirom na sve to, naša želja je da nastavimo širenje u oblasti real estate-a u Srbiji i zemljama regiona. Hotelski biznis želimo da proširimo u Hrvatskoj i Albaniji. U Nišu ćemo početkom sledeće godine početi da gradimo šoping-mol i poslovni prostor. I dalje planiramo da odmah po dobijanju dozvola počnemo izgradnju šoping-mola Delta Planet na Autokomandi u Beogradu, kao i hotel InterContinental i novu poslovnu zgradu Delta Holdinga na Novom Beogradu“, kaže Kostić za BIZLife i dodaje da odlične rezultate poslovanja beleži i Delta Auto grupa koja je, između ostalog, dobila nagradu za nastup na ovogodišnjem sajmu automobila i za uvođenje električnih vozila na tržište Srbije.

    Obzirom da ste generalni direktor Delta agrara kako ocenjujete prethodnu poslovnu godinu?

    Prethodna godina je u agraru zbog vremenskih uslova bila veoma teška ali smo zahvaljujući velikom angažovanju naših zaposlenih i savremenim merama zaštite uspeli da postignemo odlične rezultate. Podsetiću vas da je tokom proleća mraz ozbiljno ugrozio voće u celoj Srbiji. Mi smo u voćnjaku u Čelarevu uspeli da gubitke bitno smanjimo, sa jedne strane zahvaljujući  tehnologiji, antifrost sistemu i zaštitnim mrežama. Ali važniji je bio ljudski faktor. Moje kolege su bukvalno danonoćno dežurale, nije se spavalo dok je trajao mraz i uspeli su gotovo nemoguće, da sačuvaju bezmalo ceo rod jabuke.

    U ovoj sezoni imali smo rekordne prinose ječma od 9,3t/ha i pšenice od 10,5t/ha na našem imanju Jedinstvo u Apatinu. U svinjarstvu smo dostigli sam vrh svetske proizvodnje sa prosekom od 18,9 živorođene prasadi po svakoj oprašenoj krmači. Počeli smo da proizvodimo novu klupsku sortu jabuka, Evelina. Proširili smo zasade voća u Zaječaru i zasadili nove klupske sorte jabuka kao i trešnje, stono grožđe, pljosnate breskve, šljive. Počeli smo da se bavimo ovčarstvom, proširili kapacitete i renovirali naše farme.

    Može se reći da su poljoprivreda i IT jedine dve privredne grane o kojima se priča kao o razvojnoj šansi Srbije u narednom periodu. Kako vi komentarišete tu konstataciju?

    IT je jedna od najbrže rastućih grana privrede i to s razlogom jer nam tehnologija omogućava napredak i mnogo bolje rezultate uz optimizaciju resursa. Ljudi će uvek imati potrebu za hranom, a poljoprivreda u Srbiji ima ogroman potencijal za razvoj. Većina naših proizvođača i dalje se poljoprivredom bavi na zastareo i neefikasan način, a tehnologija i savremena rešenja su uveliko pronašla primenu i u ovoj oblasti. Nije se ulagalo u poljoprivredu u Srbiji, jer je novac godinama odlazio u razvoj industrije, a bez kontinuiranog ulaganja nema napretka, tako je u svakoj privrednoj grani.

    Da bi poljoprivreda zaista bila razvojna šansa Srbije potrebno je manjim proizvođačima omogućiti investicije, subvencije i znanje da bi njihova poljoprivredna proizvodnja bila održiva i isplativa. Potrebni su im i povoljniji krediti i okruženje koje će ih motivisati da ostanu na selu.

    Koliko sam Delta agrar ima uticaja na pomake kada je poljoprivredna proizvodnja u pitanju?

    Mi stalno istražujemo koje bismo tehnološko rešenje mogli da primenimo kako bismo postigli još bolje rezultate. Svojim primerom pokazujemo kako je moguće postići izvrsne rezultate u Srbiji i biti u samom svetskom vrhu po prinosima. Svi naši voćnjaci pokriveni su protivgradnim mrežama i sistemom navodnjavanja kap po kap. Naše farme opremljene su najsavremenijom tehnologijom, pratimo i primenjujemo najnovija tehnološka dostignuća u agraru.

    To sve govori da konstantno ulažemo, kupujemo znanje iz zemalja koje imaju najbolje rezultate, obučavamo naše zaposlene i zbog toga imamo rezultate koji su daleko iznad srpskog proseka. Vrlo je važno da je naša tehnologija dostupna svim proizvođačima u Srbiji, jer nema broja voćarima, stočarima, ratarima, koji su do sada obišli naša imanja i imali priliku da vide kako se danas radi u svetu. Ponosni smo što više ne morate ići u severnu Italiju da vidite kako je najbolje gajiti jabuku, jer sve to možete da vidite na imanju u Čelarevu, a odnedavno i u Zaječaru.

    Kao društveno odgovorna kompanija, uvek rado pomažemo, delimo znanje i nudimo saradnju u vidu kooperacije. Takođe, kroz projekat „Zasad za budućnost“ koji sprovodi naša Delta Fondacija, dodeljujemo novčane grantove i stručne obuke domaćinstvima koja žele da se bave poljoprivrednom proizvodnjom po principima socijalnog preduzetništva. Međutim, oblasti kao što su infrastruktura, povoljnije poslovno okruženje, subvencije i različite vrste olakšanja i pomoći neophodne poljoprivrednim gazdinstvima treba da obezbedi država.

    Kakvi su planovi za sledeću godinu?

    Deltin model poslovanja podrazumeva da naše biznise razvijamo i u određenom trenutku prodamo da bismo kupili i razvijali neke druge. Ono u čemu smo dobri i gde imamo znanje i iskustvo su i oblasti u kojima ćemo se širiti i razvijati. Već smo najavili širenje u oblasti nekretnina, tačnije biznis hotela i šoping-molova. Maloprodaja nam je takođe zanimljiva, pa planiramo i povećanje broja Yuhor dućana. Cilj je uvek biti bolji nego prethodne godine, menjati se i unapređivati, jer kad stojite u mestu vrlo brzo vas tržište kazni.

    Izvor: BIZLife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE