Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Istraživanje Pionira: Broj korisnika TikToka u Srbiji PORASTAO čak 3x

    Dok su ostale društvene mreže uglavnom održale identičnu bazu korisnika, broj naloga na TikToku je za godinu dana uvećan čak 3 puta, pokazalo je istraživanje Social Serbia 2021.

    Nalog na ovoj mreži ima 20 odsto celokupnog uzorka istraživanja koji je iznosio 1.000 ispitanika iz Srbije starosti od 12 do 64 godine. Istraživanje otkriva da je taj broj mnogo veći kada se radi o ispitanicima starosti 12-17 i 18-24 godine.

    Manji, ali ipak prisutan rast ostvario je i Fejsbuk, premda je u prethodnim godinama beležio pad, pokazalo je istraživanje koje je sprovela beogradska agencija Pioniri, u saradnji sa istraživačkom agencijom Smart Plus Research.

    Koliko vremena provode na mrežama?

    Najveći deo korisnika izjavio je da na Fejsbuku  i Instagramu provodi do 30, odnosno između 30 i 60 minuta dnevno. Na Instagramu se, značajno duže nego ostali, zadržavaju mlađi od 25 godina, te čak četvrtina njih kaže da na ovoj mreži u toku dana provede između 2 i 4h. Ako ovoj količini vremena dodamo i ono provedeno na Jutjubu i ostalim platformama, kod određenih delova populacije stići ćemo do broja od nekoliko sati.

    Kada je u pitanju informisanje putem društvenih mreža, portala i tradicionalnih medija, istraživanje je pokazalo da postoje velike međugeneracijske razlike u načinu informisanja u Srbiji.

    Dok je televizija i dalje najčešći izvor informacija za nešto starije korisnike, za tinejžere i adolescente to su društvene mreže. Internet portali su za 40 odsto onlajn populacije redovno sredstvo informisanja, a štampa i radio su potpuno izgubili bitku sa ostalim izvorima, te najveći broj ljudi saopštava da ih tek povremeno ili gotovo nikad ne koristi u ove svrhe.

    Poverenje u onlajn reklame sve veće

    Na polju muzičkih aplikacija koje korisnici koriste za slušanje muzike, iako je Jutjub i dalje ubedljivo na prvom mestu, Spotify pravi ogroman proboj, pa se za manje od godinu dana od zvaničnog dolaska u Srbiju potpuno približio Deezeru po broju korisnika.

    Ono što je zanimljivo jeste da je istraživanje pokazalo da je poverenje u onlajn reklame brendova iz godine u godinu je sve veće, te je pozitivno iznenadio rezultat da 65 odsto korisnika neće odmah preskočiti video-oglas koji ga prekida u gledanju sadržaja, ukoliko je isti zanimljiv.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pioniri.com

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE