Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Interne komunikacije kao peti element uspešnih kompanija

    Svet je pretrpeo tektonske promene u poslednjih nekoliko godina i svaka kompanija, bilo mala ili velika, u nekom momentu je shvatila da je neophodno da se okrene prema ljudima, a posebno da sa njima efikasno komunicira.

    Iz ovog razloga, u čitavom svetu, ali i kod nas ekspertiza iz oblasti internih komunikacija je postala veoma tražena.

    O važnosti internih komunikacija za uspeh biznisa govori Tijana Bejatović, osnivačica i Business Communications Consultant topIC-a.

    • Zašto je komunikacija sa zaposlenima odjednom postala vruća tema?

    Decenijama unazad kompanije su se, pre svega, fokusirale na eksternu komunikaciju sa potrošačima, partnerima i lokalnim zajednicama. Zaposleni su bili samo radna snaga, koja je radila bez mnogo pitanja i uključenosti u biznis. Međutim, danas to više ne pije vodu. Svet se promenio, biznisi su se promenili, a posebno mi kao ljudi. Kao zaposleni danas zahtevamo da se neko nama bavi. Ne samo da imamo dobre uslove rada, već i pozitivno radno okruženje koje nas motiviše, razvija i daje našem poslu svrhu i smisao. Posebno u krizi. Kompanije se prilagođavaju uslovima na tržištu i menjaju svoje planove i ciljeve. Ako zaposleni ne znaju “kuda plovi brod”, šta se od njih očekuje i zašto rade svoj posao praviće više grešaka, kasniće u realizaciji zadataka, osećaće se nesigurno, a to će se svakako odraziti na rezultate rada.

    Interne komunikacije, posao (Freepik)

    • Da li može da se izmeri uticaj komunikacije sa zaposlenima na biznis rezultate?

    Danas sve može da se izmeri. Neki globalni podaci govore da svaki zaposleni dnevno potroši oko dva sata samo tražeći informacije da može da uradi svoj posao. Ako taj podatak dalje obradimo, dolazimo do toga da svaki zaposleni 25 odsto svog radnog vremena provede tražeći informacije.

    Ali uloga internih komunikacija nije samo da informiše ljude, već i da pomogne biznisu da se ostvare razni ciljevi. Na primer, ako vaša kompanija ima veliki broj povreda na radu, internom marketinškom kampanjom, aktivnostima za zaposlene i raznim dugim alatima broj povreda na radu može da se smanji. Komunikacija ima moć da promeni način na koji mislimo i radimo stvari.

    • Kako izgleda kvalitetna i efikasna komunikacija sa zaposlenima?

    Ne postoji univerzalan model rada internih komunikacija. Svaka kompanija ima svoje ciljeve, kulturu, organizacioni dizajn. Neke imaju 100 odsto zaposlenih u kancelariji, a neke većinu na terenu. Od toga će zavisiti koje kanale koristite za komunikaciju sa zaposlenima, koji su vam ciljevi komunikacije, pa onda i šta ćete i kako komunicirati sa zaposlenima.

    Svrha internih komunikacija je da vaši zaposleni budu informisani, da se stvori dijalog i otvorena komunikacija unutar kompanije. Na taj način se unapređuje kultura rada, ljudi su smireniji u krizi, motivisaniji, radno okruženje je kvalitetnije, lakše se dolazi do inovacija, zaposleni su otporniji na promene, a kompanija uspešnija.

    Posao, kandidati

    Interne komunikacije (Pexels)

    • Kakva je situacija kod nas na tržištu?

    topIC je upravo završio prvo istraživanje stanja struke internih komunikacija. Još uvek obrađujemo podatke, ali preliminarni govore da smo ipak iza sveta. Još uvek se u većini kompanija srednje veličine kod nas pod internom komunikacijom podrazumeva samo slanje mejla sa servisnim informacijama. Ali ono što me raduje je da internih komunikatora ima sve više i mnoge kompanije zaista dosta rade na komunikaciji sa zaposlenima.

    • Uradili ste prvo istraživanje struke internih komunikacija kod nas na tržištu. Šta ćete uraditi sa tim podacima?

    topIC smo osnovali prošle godine sa ciljem da izgradimo i ojačamo sektor internih komunikacija na Balkanu. Sa jedne strane radimo sa kompanijama. Pomažemo im da implementiraju interne komunikacije kao proces, kao i da definišu svoje strategije za komunikaciju sa zaposlenima. Sa druge strane radimo sa ekspertima iz ove oblasti. Osnovali smo topIC_community, prvu zajednicu koja okuplja interne komunikatore na Balkanu. Cilj nam da se povežemo, razmenjujemo iskustva i razvijamo struku. Izveštaj istraživanja ćemo predstaviti 23.maja na našem prvom velikom okupljanju u Beogradu. Želimo ne samo da pogledamo rezltate, već i da sa kolegama iz struke zajedno definišemo fokuse za dalji rad zajednice, kako bismo biznisima omogućili da primenjuju zdrave i uspešne IK prakse.

    ______________________________________________

    Koliko su interne komunikacije važne i u kojoj meri predstavljaju bitnu komponentu u kreiranju pozitivnog radnog okruženja, prepoznala je i kompanija Nelt. Sektor korporativnih komunikacija se svakodnevno stara o globalnoj reputaciji svih kompanija Nelt Grupe, a sa posebnom pažnjom se odnosi prema internoj komunikaciji.

    Ukoliko si kreativna, proaktivna i svestrana ličnost spremna da zakorači u dinamičan svet korporativne komunikacije u internacionalnom okruženju, Nelt ti nudi savršenu priliku – poziciju specijaliste internih komunikacija.

    Na ovoj poziciji imaćeš priliku da uređuješ moderne kanale digitalne i štampane komunikacije, kao i da realizuješ kreativne kampanje i projekte za zaposlene.

    Više detalja o ovoj poziciji i kakve uslove nudi kompanija Nelt pogledajte na ovom LINKU.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Nelt/Pexels/Freepik

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE