Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Inovacije, Nokia

    Neuspešne INOVACIJE iz celog sveta prikazane u muzeju (VIDEO, FOTO)

    Muzej neuspeha je zbirka neuspešnih proizvoda i usluga iz celog sveta. Većina inovacionih projekata ne uspeva i muzej prikazuje ove neuspehe kako bi posetiocima pružio fascinantno iskustvo učenja. Svaka stavka pruža jedinstven uvid u rizično poslovanje inovacija. Napredak i inovacije zahtevaju prihvatanje neuspeha.

    Muzej ima za cilj da podstakne produktivnu diskusiju o neuspehu i inspiriše na preuzimanje smislenih rizika.

    Inovacije: DeLorean

    Automobil sa svojim egzotičnim vratima u obliku galebovih krila bio je jedan od najspektakularnijih inovacijskih neuspeha u istoriji. Prvi prototip je napravljen 1976. godine, kada za ovu vrstu futurističkog automobila nije bilo mnogo konkurenata.

    Proizvodnja DeLoreana je kasnila godinama, a konkurenti su sustigli zaostatak. DeLorean je bio na tržištu kao luksuzni sportski automobil. Međutim, sa jako slabim motorom, automobil je bio bolno spor. Takođe je bilo teško održavati čistoću, jer je panel od nerđajućeg čelika zahtevao stalno poliranje. Dizajn je bio neobičan i egzotičan, ali inače je automobil bio katastrofa – noćna mora na točkovima. DeLorean Motor Company je bankrotirala, ali će automobil zauvek ostati upamćen kao čuveni vremeplov iz filmskog serijala „Povratak u budućnost“.

    Inovacije: Harley-Davidson

    Brend legendarnog američkog proizvođača motocikala Harley-Davidson snažno je povezan sa „mitom o bajkerima“ – slobodom otvorenog puta, snagom i neustrašivošću. Tokom 1990-ih kompanija je pokušala da iskoristi svoj buntovnički, mačo imidž širenjem svog brenda na druge proizvode. Godine 1996. lansirali su liniju kolonjskih voda. Međutim, proširenje brenda je otišlo predaleko. Obožavatelji Harley-Davidsona su ga mrzeli i optuživali su kompaniju. Harley-Davidson je na kraju naučio da lojalnost brendu ima svoja ograničenja. Priznali su svoju grešku i prekinuli proizvodnju kolonjske vode koja je otuđila glavne kupce.

    Microsoft Zune

    Godine 2006, Microsoft se suprotstavio konkurenciji Zune-om, koji je nudio sve što je iPod radio, ali sa većim ekranom i FM radio tjunerom. Nažalost, za Microsoft, ovi dodaci nisu bili dovoljni da odvuku ljude od iPod-a koji zavladao industrijom muzičkih plejera.

    Čak su im nedostajali izbori za preuzimanje muzike i podrška. Microsoft jednostavno nije iskoristio priliku da ga poboljša.

    Nokia – N-Gage

    Još 2000. godine mnogi ljudi su nosili i mobilne telefone i konzole za igre. Nokia je kombinovala ova dva uređaja u jedan i lansirala N-Gage 2004. N-Gage nije bio neuspeh ideja, već neuspeh u implementaciji. Uređaj je morao da bude rastavljen da bi se promenile igre. A da bi ga koristio kao telefon, korisnik je morao da drži telefon bočno. To je dovelo do njegovog podrugljivog nadimka „Taco phone“.

    Osim nedostataka u dizajnu, postojao je i ozbiljan nedostatak dobrih igara. Međutim, postoje tvrdnje da je intenzivan razvoj N-Gage-a pokrenuo uspešnu industriju mobilnih igara u Finskoj. Možda je neuspeli N-Gage na kraju doveo do današnje ludo popularne igre Angry Birds.

    The evil eye

    Kada je Google lansirao „pametne naočare“ sa ugrađenom kamerom, glasovnim kontrolama i revolucionarnim ekranom, očekivanja su bila velika. Tehnološki entuzijasti platili su 1.500 dolara za futuristički gedžet, a sva pažnja koju je dobio naterala je sve da pomisle da je reč o potpuno razvijenom proizvodu.

    Međutim, to nije bio ništa drugo do skup prototip, koji nije zadovoljavao potrebe svojih korisnika. Tehnologija nije baš funkcionisala. Ugrađena kamera izazvala je zabrinutost u vezi sa pitanjima privatnosti. Ljudima se nije dopala ideja da se snimaju u bilo koje vreme i na bilo kom mestu, a Google Glass je zabranjen na nekoliko mesta. Korisnici su počeli da se nazivaju „Glassholes“.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Screenshot YT

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE