Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ikea cene nameštaja

    IKEA upozorava na NESTAŠICE i kašnjenja proizvoda: Evo šta je razlog

    Ikea upozorava na moguće nestašice nekih od svojih proizvoda jer brodarske kompanije zaobilaze Crveno more, jednu od najprometnijih trgovačkih ruta na svetu, zbog rastućih bezbednosnih pretnji u regionu.

    Brojni veliki kontejnerski prevoznici preusmeravaju pošiljke sa ključnog plovnog puta koji vodi do Sueckog kanala zbog serije napada na plovila od strane hutiskih militanata iz njihovih baza u Jemenu, pokazuju podaci platforme za transport tereta Freightos. Huti koje podržava Iran obećali su prošlog meseca da će udariti brodove za koje sumnjaju da imaju veze sa Izraelom u znak podrške Hamasu, terorističkoj organizaciji sa sedištem u Gazi koja je u ratu sa Izraelom od napada na tu zemlju 7. oktobra.

    „Situacija u Sueckom kanalu dovešće do kašnjenja kao i do ograničenja dostupnosti određenih IKEA proizvoda“, rekla je matična kompanija švedskog prodavca nameštaja Inter IKEA Group za CBS MoneyWatch u četvrtak.

    Ikea,cene nameštaja

    Ikea (Pixabay)

    Kompanija je rekla da procenjuje svoje opcije kako bi osigurala dostupnost svojih proizvoda. Ikea ne poseduje nijedan kontejnerski brod, a njeni transportni partneri upravljaju svim pošiljkama kompanije, istakao je predstavnik Inter IKEA Grupe.

    Više od 20 brodova našlo se na udaru u Crvenom moru od sredine novembra, kaže Zev Faintuch, viši obaveštajni analitičar globalne sigurnosne firme Global Guardian. Kao rezultat toga, 19 odsto tereta se sada preusmerava sa Sueckog kanala, najkraćeg trgovinskog puta između Evrope i Azije, prema Baltičkom indeksu tereta.

    Svi izbegavaju Crveno more

    Poslednjih nedelja, brodski giganti, uključujući CMA CGA, Equinor, Evergreen, Hapag-Lloyd, Maersk, Orient Overseas i ZIM, rekli su da planiraju da izbegnu Crveno more dok nasilje traje, a energetska kompanija BP saopštila je u ponedeljak da je obustavila gas i pošiljke nafte u okolini.

    Pre nedavnog talasa napada u regionu, 12 odsto globalne trgovine je prošlo kroz Suecki kanal, prema podacima američkog Pomorskog instituta.

    Preusmerene pošiljke će sada prolaziti alternativnim putem duž južnog vrha Afrike, dodajući dane ili nedelje na svoje rute. Troškovi dostave su skočili za 14 odsto otkako su teretni prevoznici odlučili da preusmere put oko Sueckog kanala zbog povećanog rizika od napada.

    „Uticaj preusmeravanja trgovine će biti prilično dramatičan, što će rezultirati dužim vremenom isporuke i većim troškovima dok se sigurnost ne obnovi“, rekao je direktor marketinga Freightosa Eitan Buchman za CBS MoneyWatch.

    Drugi trgovci takođe deluju kako bi zaštitili svoje lance snabdevanja usred pretnje po brodove u Crvenom moru. Na primer, prodavac odeće Abercrombie & Fitch Co. planira da pređe na vazdušni transport kako bi obezbedio svoje zalihe i izbegao kašnjenja.

    U međuvremenu, napori za unapređenje bezbednosti u regionu su u toku. SAD formiraju koaliciju od 10 nacija kako bi ugušile napade Huti u Crvenom moru, rekao je u ponedeljak u saopštenju američki ministar odbrane Lojd Džej Ostin III.

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash/Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE