Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ikea razvija nove usluge

    Švedski proizvođač nameštaja, Ikea je 2017. godine kupila firmu za sklapanje nameštaja “TaskRabbit” u sklopu nastojanja da ponudi širi spektar usluga, uz prodaju nameštaja, kako bi se uspešno nosila s konkurencijom, a prvi podaci pokazuju da je napravila dobar potez, piše portal Seebiz.

    Usmerenost tog najvećeg svetskog trgovca nameštajem na usluge veliki je strateški pomak, koji je švedska kompanija bila “prisiljena” da napravi kako bi ostala “u igri dok talasi” novih konkurenata sve više narušavaju njenu dominaciju u “svetu interneta”.

    Čini se da njena strategija daje rezultate, budući da se broj poslova koje su obavili “TaskRabbitovi” majstori više nego udvostručio.

    Izvršni direktor Ingka grupe, koja poseduje većinu Ikea prodavnica, Jesper Brodin izjavio je da “TaskRabbit” i proširuje poslovanje, i to na dizajn enterijera i popravke nameštaja kako bi Ikea ostvarila konkurentsku prednost.

    „Kako ova zajednica raste, ne radi se samo o popravljanju jedne ili dve stvari, već o profesionalizmu prilikom uređenja enterijera u praktičnom životu – ‘kod kuće’”, rekao je Brodin.

    Iako je internetska maloprodaja nameštaja bila jako sporo prihvaćena, tržište je sada preplavljeno, a bitka se sve više vodi u sektoru usluga nakon prodaje.

    SAD je, sa 14 odsto Ikeine ukupne prodaje, drugo najveće tržište te švedske kompanije nakon Nemačke. Analitičar firme “GlobalData Retail” Neil Saunders procenio je ukupno američko tržište nameštaja za kuće na 282 milijarde dolara u 2017. godini, pri čemu je udeo Ikee bio dva odsto.

    Onlajn prodavnice koje prodaju samo nameštaj, poput nemačkog “Home24”, britanskog “MADE” i “Wayfair” u SAD ubrzano rastu, no i internetske prodavnice široke prodaje poput Amazona nude nameštaj.

    Svi nude dostavu nameštaja, ali malo njih dizajniranje prostora

    „Svako ko prodaje nameštaj ima uslugu dostave. Razlika će biti u tome što osim usluge dostave, Ikea nudi pomoć u dizajniranju prostora, a tu ‘TaskRabbit’ može biti od pomoći“, ocenio je analitičar “Kantar Retail” Ray Gaul.

    Danas više kupaca preferira praktičnost onlajn kupovine velikih predmeta i potom njihove dostave, sastavljanja i postavljanja.

    Od Ikeine akvizicije, prve u 76-godišnjoj istoriji, “TaskRabbit” se proširio u 48 američkih gradova s Ikea prodavnicama. U Britaniji se preselio van Londona u još 11 gradova, a lansiran je i u kanadskom Torontu.

    Izvor: BIZLife/Seebiz

    Foto: BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE