Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Hrvatski Monte Karlo ostaje bez bogatih jahtaša, EVO gde sada odlaze

    Prethodne dve godine nije bilo kruzera, ali je bilo jahti koje su kao omiljenu destinaciju birale Hrvatsku i Dubrovnik, te su u samo tri nedelje trošile i do pola miliona evra.

    To su bili gosti iz snova, posebno prošle godine kad je Dubrocnik postigao rekord u broju jahtaških dolazaka, toliki da su ga već nazivali hrvatskim Monte Karlom.

    Ove godine se za Dubrovnik nije odlučio nijedan vlasnik jahte. Da li je problem u činjenici da su vlasnici luksuznih jahti često Rusi koji će, razumljivo, izbegavati delove Evrope gde im se može dogoditi zaplena imovine ili je u pitanju nešto drugo, Dubrovački dnevnik je pokušao da sazna od manadžera koji se bavi jahtingom. Jedan od sagovornika je bio i direktor BWA Yachting Hrvatska Dorijan Dujmić.

    Dubrovnik, stari grad (Pixabay)

    „Razlog nedolaska jahtaša je prvenstveno situacija zbog rata u Ukrajini, a veliki deo jahtaša na Mediteranu su uvek bili Rusi“, kaže Dujmić i dodaje: „Ne očekujemo ih nigde na Mediteranu, pa tako ni u Hrvatskoj. Od toga će Turska sigurno profitirati jer su mnoga plovila u ruskom vlasništvu već u Turskoj i imaće definitivno bolju sezonu nego mi“, mišljenja je naš Dujmić.

    On ističe da se na Mediteranu očekuje određeni podbačaj, a koliki će biti, to će se videti.

    „Teško je to predvideti. Zasad radimo dobar booking, ali ja očeukem da će biti nešto manje ove sezone nego prethodne dve pandemijske. Koje će to brojke biti, to ćemo videti na kraju sezone. Ove godine će biti i manje Amerikanaca jer je rat u Evropi, a njima je u Evropi sve jedno te isto“, zaključuje Dujmić.

    Jahta, Dubrovnik (Pixabay)

    Povećan broj letova

    U odnosu na 2021. godinu i privatni avioni slabo sleću na Aerodrom u Dubrovniku, a razlog je zasigurno isti – zaobilaze je bogati Rusi, a Amerikance s pogledom na kartu Evrope prođe volja od dolaska u Hrvatsku koja im se čini tek par centimetara daleko do Ukrajine i ratnih sukoba, piše Dubrovački Vjesnik.

    Na tu temu govorio Ivan Maslać, komercijalni direktor Aerodroma Dubrovnik, koji navodi da je od početka godine do danas, na tom aerodromu prometovalo oko 247 letova poslovnog i opšteg vazduhoplovstva (‘privatni letovi).

    Avion (Pixabay)

    „U odnosu na prošlu godinu u istom periodu, ostvareno je povećanje broja operacija aviona (letova) od oko 13,83“, kaže Maslać.

    Tokom prošle godine, značajan deo prometa opšteg i poslovnog vazduhoplovstva su činili veći avioni (Bombardier Global Express, Gulfstream V i sl.) koji su u privatnom vlasništvu, te Aerodrom Dubrovnik očekuje da će veliki deo prometa opšteg i poslovnog vazduhoplovstva i ove godine biti istog profila.

    „Naravno, zbog sankcija koje su uvedene Rusiji zbog rata u Ukrajini, očekujemo manji broj ruskih putnika – gostiju“ – zaključio je Maslać.

    Izvor: Dubrovnički vjesnik

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE