Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Hroničan manjak vozača u Srbiji: Nema ko da prevozi robu

    Srbija nema dovoljno profesionalnih vozača, jer mnogi odlaze u inostranstvo zbog većih plata i boljih uslova rada, a veliki ide i u penziju.

    U Udruženju prevoznika tereta u međunarodnom drumskom saobraćaju „Međunarodni transport“ podsećaju da zemlji nedostaje između 7.000 do 10.000 ovakvih profesionalaca, a među njima su i oni koji upravljaju niskotonskim vozilima, autobusima, specijalnim vozilima…

    „Došli smo u poziciju da ne možemo da prevezemo robu koju su proizvela preduzeća koja posluju u Srbiji. Nemamo vozača već odavno. Drugi problem se odnosi na obuku kadrova, a to ne možemo sami da rešimo, bez pomoći države. Zato smo je nedavno i zatražili.“

    Najavljene su promene u školskom sistemu. Dosad je bilo pravilo da učenik iz srednje škole izlazi sa C kategorijom, a sada ulazi u program da će izlaziti sa C i E kategorijom, a to znači da će moći da vozi i šlepere, a ne samo mala vozila, što je veliki pomak, naglašava Neđo Mandić, predsednik udruženja.

    Dodaje da Zakon o bezbednosti saobraćaja dobija važnu izmenu, a to je da će vozači ubuduće moći i pre navršene 21 godine da prođu sve dodatne obuke, za polaganje E kategorije, što dosad nije bilo moguće.

    Dobili smo uveravanje i da će srednje saobraćajne škole moći da postanu Centri za obuku vozača, a to su dosad radili samo privatnici koji su previše skupi. Agencija za bezbednost saobraćaja prihvatila je naš predlog, navodi Mandić.

    Dodaje da će to značiti ubrzano doškolovavanje kadra, a već od septembra očekuje se da će se jedan broj srednjih škola uključiti u redovnu, početnu, ali i periodičnu obuku za vozače.“Te obuke neće biti skupe, a doneće dobro ne samo kandidatima, već i državi koja će steći obučen novi kadar“, napominje Mandić.

    Srbija ima između 160.000 i 200.000 vozača, podaci su Agencije za bezbednost saobraćaja, podseća on, ali je oko 20.000 do 30.000 njih u međunarodnom transportu, dok sa diplomom vozača iz klupa godišnje izađe oko 1.000 novih učenika, što nije dovoljno.

    Dodatan problem je i to što su mnogi vozači i inženjeri drumskog saobraćaja otišli da rade van granica Srbije.

    Izvor: Politika

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE