Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Restoran, hrana

    Bivši menadžer restorana: Kada je u redu i kada nije, da vratite poručenu hranu

    Možda je meso nedovoljno pečeno ili vam je supa poslužena hladna. Bez obzira na kulinarske greške, može da bude nepristojno da vraćate hranu kada ste u restoranu.

    Šengkin San je deceniju bila server i menadžer u restoranima u Kolumbiji, Misuri, i susrela se sa različitim reakcijama ljudi koji su nezadovoljni hranom.

    „Jednom je gošća pojela više od polovine hrane i rekla da joj se ne sviđa. Zahtevala je da joj kuhinjsko osoblje napravi nešto drugo. Njen stav je bio nepristojan, i nakon što je objasnila da je pojela većinu hrane na svom tanjiru, rekla je: ‘Pa, baš me briga, zar mušterija nije uvek u pravu? Rekla sam da mi se ne sviđa’“, kazala je ona.

    Vraćanje hrane nije neprijateljski čin, smatra San. Samo to morate da učinite sa poštovanjem.

    Evo kada ona kaže da je u redu, a u kojim trenucima nije, poslati hranu nazad, i kako to ljubazno da uradite.

    Restoran, hrana

    Restoran, hrana (Unsplash)

    U redu je poslati hranu nazad kada…

    Ako hrana jednostavno ne „ispunjava vaša očekivanja“, razumljivo je da biste želeli da je vratite.

    „Kada vam nije ukusno, ili nije napravljeno po vašem standardu, meso je prekuvano ili je povrće previše sirovo, ili ako je hrana na neki način kontaminirana, onda svakako treba da vratite“, istakla je ona .

    Nije u redu vraćati hranu kada…

    Ako vam se ne sviđa vaša hrana, vaš tanjir treba da pokaže ugostiteljima to osećanje.

    „Nemojte da vraćate hranu kada ste već pojeli bar polovinu tanjira“, savetuje San.

    Takođe možda nije prikladno da vraćate hranu ako je vi ne plaćate, rekla je Sara Džejn Ho, stručnjak za bonton sa Harvarda i voditelj Netfliksove emisije „Pazi na svoje manire“.

    Restoran, hrana

    Restoran, hrana (Pexels)

    Na primer, ako se na večeri počastite odličnim obrokom, ne bi trebalo da vraćate jelo jer nije baš ono što ste očekivali.

    „Ako ste pozvani na lepu večeru u restoran, a neko drugi plaća račun, onda to nije prihvatljivo“, dodala je Ho.

    Ako u hrani nema „nečeg poput crva“, trebalo bi da je prihvatite. Ne vraćajte obrok kada ste već pojeli barem polovinu tanjira.

    Kako ljubazno poslati hranu nazad?

    Najvažniji faktor je ton, navela je San. Budite mirni i koristite reči kao što su „molim vas“ i „hvala“.

    „Počnite tako što ćete lepo reći šta je vaš problem sa hranom i ljubazno pitajte da li server može da je pošalje nazad da bi vam prepravili hranu ili doneli nešto drugo“, objasnila je.

    Restoran, hrana

    Restoran, hrana (Pixabay)

    Možete i da se našalite da biste ublažili napetost.

    „Ponekad mislim da pomaže humor ako se osećate neugodno“, kazala je San.

    Ho ponavlja da je održavanje stava poštovanja ključno. Dajte im do znanja da niste zadovoljni, ali nemojte da pravite scenu. Zadržite neutralan ton, savetuje ona.

    Takođe, prema njenim rečima, ne bi trebalo da tražite povraćaj novca, piše CNBC Make It. U taj restoran se jednostavno ne morate vraćati u budućnosti.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash, Pexels, Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE