Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Taksi

    Hoće li poskupeti i TAKSI? BG taksisti tvrde – pola grada za 1.000 RSD

    Svako ko u srpskoj prestonici koristi taksi usluge zna koliko ih je teško dobiti u špicu ili kada pada kiša ili sneg. A kada dođu, taksisti se uglavnom žale. Na niske cene, voze i u penziji jer su im primanja mala i tvrde da ih nema dovoljno.

    Nekolicina taksista sa kojima smo razgovarali upravo tvrde sve to, a jedan od njih kaže da je prinuđen da taksira i sa svojih 69 godina iako iza sebe ima 50 godina radnog staža, od čega čak 41 kao taksista.

    Kaže kako su gužve u Beogradu velike, zbog čega se troši mnogo goriva i kao primer navodi kako je vozio klijentkinju po Novom Beogradu, čekao je da odnese stvari kući i vratio u Njegoševu, sve za manje od 1.000 dinara.

    Cene iste duže od 10 godina

    Strukovno udruženje taksi preduzetnika (SITAB) i dalje je bez odgovora gradskih vlasti Beograda na zahtev koji su poslali za povećanje cena taksi usluga u prestonici.

    Naime, SITAB je u julu ove godine podneo zahtev gradonačelniku Beograda Zoranu Radojičiću, njegovom zameniku Goranu Vesiću kao i sekretaru Skupštine grada Biljani Živković, da se povećaju cene taksi usluga koje, kako tvrde, nisu menjane više od 10 godina.

    Kako je predsednik SITAB-a Vlado Bulatović rekao za BIZLife portal, već nekoliko meseci su bez odgovora sa adresa kojima su uputili zahtev.

    „Izašli smo jasno sa dve opcije, a to je povećanje od 30 odsto koje će se odnositi i na cenu starta, cenu po kilometru cenu čekanja ili povećanje starta sa sadašnjih 170 dinara na 300“, objasnio je Bulatović.

    Kako se navodi u zahtevu objavljenom na Facebook stranici ovog Udruženja, razlozi da se cene povećaju su uslovljeni rastom svih troškova obavljanja taksi prevoza, estetskog pregleda, kupovinom novih subvencionisanih automobila, gde su troškovi redovnog servisa, registracije i osiguranja samih vozila znatno uvećani.

    „Zahtev za poskupljenje, cene koja nije menjana 12 godina, je proizašao kao neophodan zbog uvećanja troškova prevoza, počev od goriva, servisa, poreza, registracije,šestomesečnog tehničkog i godišnjeg estetskog pregleda,kasko osiguranja novih vozila“, objavljeno je na društvenoj mreži Facebook.

    Precizirano je da su svi ti troškovi porasli od 20 ili preko 50 odsto u odnosu na period kada je formirana sadašnja cena, kao i da na isplativost taksi delatnosti utiče i nesprovođenje Zakona i suzbijanje nezakonitog rada CarGo.

    Trenutne cene taksi usluga

    Cenu taxi usluga u Beogradu određuje sekretarijat za saobraćaj grada Beograda, a ne sami taksisti i njihova udruženja. Po zakonu ta cena taksija mora biti jedistvena za sve taxi prevoznike tako da je zabranjena uvećana naplata, ali i davanje popusta na poziv.

    Cenu vožnje mora da otkuca taximetar koji je baždaren i plombiran od strane odgovarajuće ustanove pa je zabranjena i vožnja u kojoj se cena dogovara. Izuzetak su taksi vožnje van grada gde zakon dozvoljava dogovor  između vozača i stranke o ceni taxi vožnje pre nego što se ona započne.

    Takođe, može biti izuzetak i fiksna cena taxija sa aerodroma kada stranke mogu preuzeti na aerodromu vaučer sa fiksnom cenom u zavisnosti od zone to jest dela grada do kojeg je stranci potrebna vožnja.

    Trenutne cene taksija u Beogradu:

    • Prva tarifa – dnevna vožnja – radnim danima i subotom od 6:00 do 22:00h, start košta 170 dinara, 65 din/km
    • Druga tarifa – noćna vožnjaradnim danima od 22:00 do 06:00h, nedeljom i praznicima, start 170 dinara, 85 din/km
    • Treća tarifa – van teritorije Beograda, 24 sata dnevno, nedeljom i praznicima, start košta 170 dinara, 130din/km
    • Čekanje 750/h

    Cene za sada ostaju iste

    Iz Saveza auto taksi prevoznika Srbije (SATUS) su nam rekli da do povećanja cena taksi usluga neće doći u skorijem periodu. I da je pomenuto Udruženje koje je podnelo zahtev to uradilo samoinicijativno.

    Predsednik SATUS-a Aleksandar Bjelić je naveo da za sada nema indikacija da će i ostala udruženja taksi prevoznika tražiti povećanje cena usluga, ali da su ti zahtevi mahom i opravdani, jer cena nije menjana više od decenije.

    „Ukoliko korisnici žele da imaju dobru i kvalitetnu uslugu, to moraju i da plate“, naglasio je Bjelić.

    Aleksandar Bjelić

    Izvor: BIZLife/Mladen Stanković

    Foto: YT/Screenshot, Pixabay

    What's your reaction?

    Komentari

    • Slobodan

      Da ste hteli mogli ste da proverite u sekretarijatu za javni prevoz ali i u kabinetu gradonačelnika da je inicijativu poslalo i 500 taksi preduzetnika. Taksiste ova vlast i institucije potpuno ignorišu vezano za bilo koju inicijativu pa čak i za insistiranje da se poštuje zakon koji je sve samo nije dobar. Mi znamo kako ćemo odgovoriti gradu i institucijama ali i onima koji nas predstavljaju na jedan ovakav nakaradan način i protiv naših interesa. Pozdrav

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE