Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Gubimo hiljade evra na polovnjake sa VRAĆENOM kilometražom: Ovi modeli su najkritičniji

    Tržište polovnih automobila u Srbiji suočava se sa izazovima transparentnosti, jer mnogi automobili imaju promenjenu kilometražu.

    Najnovije istraživanje kompanije carVertical otkriva da se automobil koji ima vraćenu kilometražu može prodati za 21% više od svoje stvarne vrednosti. Ovo znači da mnogi građani Srbije plaćaju više za vozilo, a da ne znaju da su postali žrtve prevaranata.

    Vozači preferiraju automobile sa manjom kilometražom, očekujući da će biti u boljem stanju i da neće zahtevati obimne popravke. Teško je pronaći kupca za vozilo sa visokom kilometražom, osim ako cena nije znatno niža. Zato prevaranti koji prodaju automobile menjaju broj pređenih kilometara, veštački povećavajući njihovu vrednost i ostvarujući veću dobit.

    Srbi gube hiljade evra

    U Srbiji, automobili sa vraćenom kilometražom prosečno dobijaju neverovatno povećanje vrednosti za 24%. To znači da vozači u Srbiji mogu platiti četvrtinu više od vrednosti vozila, gubeći tako hiljade evra.

    Polovni automobili, tržište polovnih automobila (Unsplash)

    Situacija u Srbiji je puno bolja nego u Ujedinjenom Kraljevstvu (29%), Italiji (29%) i Litvaniji (25%), gde je prosečan rast vrednosti najveći među 15 ispitanih zemalja.

    Ukrajina (17%), Poljska (19%) i Rumunija (20%) su na drugoj strani spektra. Međutim, ovo su i dalje velike brojke, što sugeriše da prevarantske prakse možda neće izgubiti popularnost uskoro.

    Što je automobil noviji, to su gubici veći

    Kada se bavimo prevarom sa brojačem kilometara, starost automobila je tesno povezana sa mogućim finansijskim uticajem na kupca. U slučaju 15-godišnjeg automobila sa povećanom kilometražom, treba napomenuti da ova prevara može povećati vrednost vozila u proseku za 27%.

    Da bismo to stavili u perspektivu, za svakih 100.000 umanjenih kilometara na brojaču kilometara, kupac nehotice može preplatiti oko 2.000 evra. Dakle, ako brojač pokazuje 200.000 kilometara umesto stvarnih 400.000 km, to potencijalno znači da će kupac završiti sa preplatom od čak 4.000 evra za takvo vozilo.

    Iako se ovaj rast cena može činiti velikim za model iz 2008. godine, ove vrednosti su izračunate na platformi carVertical, gde korisnici obično proveravaju skuplje automobile i manje automobile ekonomske klase.

    „Što je skuplji automobil sa vraćenom kilometražom, to će kupac na kraju izgubiti više novca. To ističe važnost provere istorije pre kupovine vozila. Inače, može biti prekasno, a vraćanje novca od prodavca može biti komplikovano“, kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i šef za komunikacije kompanije carVertical.

    Vraćanje kilometraže utiče na različite marke automobila nejednako

    Različite marke automobila reaguju na vraćanje kilometraže na različite načine: to može varirati od povećanja vrednosti za 15% kod automobila marke Mazda i Dacia, do 27% kod automobila marke Land Rover.

    Kupci mogu potrošiti do 2.000 evra više na svakih 100.000 vraćenih kilometara kada kupuju Daciu. Međutim, druge marke mogu doneti još veće finansijske gubitke.

    Automobili, vozila (Freepik)

    Kupci Renaulta mogu izgubiti do 2.300 evra na svakih 100.000 vraćenih kilometara, Opel – 2.200 evra, a Škoda – 4.200 evra. 100.000 vraćenih kilometara najskuplji su za kupce premijum vozila: Audi (6.000 evra), Volkswagen (4.500 evra), BMW (7.000 evra) i Mercedes-Benz (10.600 evra).

    Uticaj prevare sa brojačem kilometara na vrednost automobila može značajno varirati, pri čemu određene marke automobila i starosne grupe doživljavaju izraženije finansijske gubitke. Za kupce u Srbiji i širom sveta, sprovođenje temeljne provere istorije ostaje važan korak u zaštiti od potencijalno skupih zamki vraćanja kilometraže.

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash/Freepik

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE