Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    generacija z

    Generacija Z poklone kupuje preko Instagrama i Tik Tok-a: Ne zanimaju ih prodavnice i sajtovi

    Amerikanci starosti između 18 i 29 godina, od kojih je većina generacija Z, već je počela da razmišlja o prazničnoj kupovini, pokazuje nedavno sprovedeno istraživanje.

    Skoro polovina, njih 48 odsto, kaže da će barem nešto od kupovine na kraju godine obaviti na platformama društvenih medija kao što su TikTok ili Instagram. Ovo je mnogo više od jedne trećine ukupnih kupaca koji su rekli isto.

    Za brendove koji pokušavaju da prihvate kupca generacije Z, ključno je ubedljivo prisustvo na društvenim medijima.

    Oko 86 odsto kupaca generacije Z kaže da društveni mediji utiču na njihove odluke o kupovini, pokazuje izveštaj ICSC-a.

    Kupci mogu da kupuju proizvode preko Instagrama od 2016. godine. Od septembra ove godine mogu da kupuju i na TikTok-u.

    Mladi potrošači više ne koriste pretraživače ili zvanične sajtove brendova za kupovinu, kaže Savana Vei Ši, vanredni profesor marketinga na Univerzitetu Santa Klara. Ši istražuje donošenje odluka potrošača na digitalnim platformama.

    „Prešli su put od mudrosti gomile do mudrosti svojih prijatelja“, kaže ona.

    Drugim rečima, proizvod više nije kul samo zato što ga svi imaju. Za generaciju Z, proizvod je kul jer ga ima prava osoba, obično ona koja se našla na njihovom TikTok feed-u.

    Gen Z kupuje od „vršnjaka“, a ne od slavnih

    U ranim godinama, priznanje slavnih činilo je proizvod posebnim i stoga poželjnim. Gen Z, im međutim, ne veruje niti brine da li milioner koristi određenu vrstu sredstva za pranje lica. Vršnjak sa dobrom kožom je ubedljivija reklama. Čak i ako je „vršnjak“ influenser.

    „Oni mogu ravnopravno da komuniciraju sa influenserima. Nije kao da razgovarate sa brendom gde šaljete poruku na mejl, a oni vam nikada ne odgovaraju“, kaže Ši.

    Zvanični sajt postaje prošlost

    Lisa Buhler (37) otvorila je svoju radnju odeće sa nula novca za reklame. Nedavno je proglašena za „omiljeni brend generacije Z“, zbog svojih čudnih printova i grandž estetici 90-ih.

    „Pokrenuli smo Instagram pre nego što je sajt bio dostupan za kupovinu kao neka vrsta uvoda i shvatili da su se ljudi povezali lakše, jer je delovalo kao da im devojka iz komšiluka preporučuje odeću“ , kaže Buler

    Ubuduće, Buler smatra da će TikTok i Instagram igrati veću ulogu u prodaji maloprodaje nego zvanična veb lokacija.

    Decembar se čini daleko, ali kupci već dobijaju praznične ponude preko aplikacija za društvene mreže, kaže Džuli Ramhold, potrošački analitičar u DealNews.com.

    TikTok me naterao da kupim

    „Postoji razlog zašto je fraza „TikTok me naterao da ga kupim“ toliko rasprostranjena među korisnicima, a to je zato što je ta platforma posebno idealna za pokazivanje proizvoda i njihovih prednosti“, kaže ona.

    Sa funkcijama kupovine u aplikaciji, put do kupovine proizvoda sada je još kraći.

    „Ne bih se iznenadio da mnogi potrošači, posebno mlađa generacija, ove godine svoje ideje za kupovinu dobiju sa društvenih medija, u poređenju sa drugim tradicionalnijim sredstvima kao što su pretraživanje internet stranica ili lično obilaženje prodavnica“, kaže Ramhold.

    Generacija Z otkrila za njih revolucionaran trend, stariji šokirani: „Da li se vi to šalite?“

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE