Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Generacija Z

    Generacija Z će nadmašiti bumere na radnim mestima od 2024.

    Generacija Z će činiti veći deo američke radne snage od bumera prvi put sledeće godine, prema nedavnom izveštaju Glassdoor-a.

    Nadolazeća promena u demografiji će imati „prilično velike implikacije na ono čemu poslodavci daju prioritet“, kazao je za CNBC Make It ekonomista Glassdoor-a Aron Terazas.

    „Ovo je kraj bumera. Njih zamenjuju veoma različitim osobama koje imaju drugačije prioritete u vezi sa radom“, naveo je on.

    Trend je vođen starenjem

    Prema većini definicija, bumeri će sledeće godine biti uzrasta od 60 do 78 godina i približiće se penziji. Generacija Z, starosti od 12 do 27 godina sledeće godine, završava školu i pridružuje se radnoj snazi.

    Međutim, proći će mnogo vremena pre nego što prestignu milenijalce, tvrdi Terazas, jer milenijalci brojčano nadmašuju sve druge generacije u Sjedinjenim Državama do sada.

    Posao, tim, generacija Z

    Posao, generacija Z (Pexels)

    „Verovatno neće biti do ranih 2040-ih“, smatra on.

    Evo zašto je smena važna i šta bi moglo da se dogodi sa radnim mestima širom zemlje.

    Generacija Z donosi različite vrednosti i očekivanja na radno mesto

    Generacija Z postaje punoletna u upadljivo drugačijem vremenu od bumera – u atmosferi obeleženoj političkim previranjima i pandemijom Covid-19.

    „Dakle, njihovi ukupni stavovi o poslu i onome što očekuju razlikuju se od njihovih baka i deda“, istakao je Terazas.

    Mlađi radnici preferiraju poslodavce sa dokazanim društvenim uticajem, mobilnošću i kreativnim mogućnostima, prema nacionalnom istraživanju sprovedenom 2022. Generacija Z „želi da se čuje mišljenje i perspektive kompanija, bez obzira na njihovo iskustvo ili staž“, dodao je on.

    Posao generacije z

    Posao, generacija Z (Unsplash)

    Veća je verovatnoća da će oni više od drugih generacija želeti da se bave politikom na poslu, i očekivati da rukovodstvo kompanije bude glasno o pitanjima do kojih im je stalo, stoji u drugom izveštaju Glassdoor-a objavljenom prošlog meseca.

    Generacija Z je posebno zabrinuta za kompromis između posla i dokolice, kazao je Terazas. Oni imaju tendenciju da cene fleksibilne poslove koji mogu da omoguće zdrav balans između posla i privatnog života, koji mogu da vide kao dragoceniji od sigurnosti posla. Oni takođe u velikoj meri preferiraju lične radne interakcije, primećuje nedavno istraživanje kompanije Fiverr.

    Fleksibilnost i mogućnosti za napredovanje

    „Ne mora nužno da bude u kancelariji“, rekao je za Make It prošlog meseca Mišel Miler Levi, senior direktor za istraživanje tržišta i korisnička saznanja u Fiverru.

    Prema njegovim rečima, skoro trećina preferira rad na javnim mestima kao što su kafići gde mogu da se sastanu i komuniciraju sa ljudima, a da pritom zadrže svoju fleksibilnost.

    Tim kompanije

    Posao (Unsplash)

    Kao radnici na početku karijere, mnogi pripadnici generacije Z cene razvojne mogućnosti i redovne povratne informacije: 73 odsto njih je spremno da napusti posao ako njihovi menadžeri ne obezbede i jedno i drugo, pokazalo je istraživanje koje je ranije ove godine objavila softverska kompanija za ljudske resurse StaffCircle.

    I ne plaše se menjanja posla ako smatraju da im je radna situacija nezadovoljavajuća, navodi se u januarskom LinkedIn izveštaju.

    „To će podstaći mnogo pažnje na izvršnom nivou o načinima da zadrže i motivišu svoje zaposlene, posebno ove najmlađe“, zaključio je Terazas.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Freepik, Pexels, Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE