Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Karlos Pulja - Galenika

    Galenikin kvalitet – Rast portfolija, okrenutost potrošačima i dalja globalizacija poslovanja

    Uz strateško partnerstvo sa sestrinskom kompanijom iz Brazila – EMS, Galenika je od početka 2023. godine uspešno realizovala transfer tehnologije za šest proizvoda iz novije generacije generičkih lekova i započela pripremu za još tri. Kako za BIZLife kaže Karlos Pulja, izvršni direktor za prodaju i marketing, kompanija Galenika je strateški posvećena konstantnom proširenju portfolija najsavremenijim proizvodima u korist potrošača, te trenutno portfolio obuhvata 280 generičkih lekova na recept, OTC lekova, dodataka ishrani, kozmetičkih proizvoda, medicinskih sredstava i predmeta opšte upotrebe.
    • Kada biste sveli Galenikine poslovne rezultate u 2023. godini, šta je to što biste istakli kao najveći uspeh?

    Pre svega, imajući u vidu globalne okolnosti koje utiču na farmaceutsku industriju, uložili smo značajne napore i uspešno obezbedili proizvodnju i distribuciju svojih visokokvalitetnih proizvoda u Srbiji i na izvoznim tržištima na kojima poslujemo. Od početka godine do kraja novembra, Galenika je u Srbiji i regionu registrovala čak 100 novih proizvoda, dok su u promet puštena 62 proizvoda. Takođe, na tržištu EU lansirali smo čak 32 proizvoda. Uz strateško partnerstvo sa sestrinskom kompanijom iz Brazila – EMS, Galenika je od početka godine uspešno realizovala transfer tehnologije za šest proizvoda iz novije generacije generičkih lekova i započela pripremu za još tri. Strateški smo posvećeni konstantnom proširenju portfolija najsavremenijim proizvodima u korist potrošača, te trenutno portfolio kompanije obuhvata 280 generičkih lekova na recept, OTC lekova, dodataka ishrani, kozmetičkih proizvoda, medicinskih sredstava i predmeta opšte upotrebe. Posebno sam ponosan što je u okviru takmičenja Svetske organizacije za intelektualnu svojinu (WIPO) za 2023. godinu Galenici od strane Zavoda za intelektualnu svojinu Republike Srbije dodeljena nagrada za domaće pravno lice sa najvećim intenzitetom korišćenja međunarodnog sistema registracije žigova tokom 2023. godine – nagrada „WIPO National Award for WIPO Users”.

    • Početkom 2023. godine naglasili ste da je Galenika spremna za globalne ciljeve. Na šta se odnose i u kojoj meri ste uspeli da ih ostvarite?

    Kao deo NC Grupe, jednog od najvećih konglomerata u Brazilu, Galenika već posluje na globalnom tržištu. Konstantno širimo svoje poslovanje na tržištima regiona, EU i međunarodnim tržištima. Ove godine smo intenzivirali poslovanje na tržištima Slovenije i Hrvatske i uvećali naše prisustvo u EU. Dodatno, akvizicijom srpsko-slovenačke kompanije Lifemedic preuzeli smo ekskluzivnu distribuciju programa proizvoda renomirane italijanske farmaceutske kompanije Pharmalife Research za tržišta Srbije, Bosne i Hercegovine, Severne Makedonije i Crne Gore. Akvizicija kompanije Lifemedic i početak saradnje sa italijanskim proizvođačem Pharmalife Research predstavlja još jedan korak u internacionalizaciji Galenikinog poslovanja i potvrđuje našu posvećenost investicijama i daljem širenju asortimana proizvoda u korist potrošača. Istakao bih da Pharmalife Research u svom portfoliju ima više od 400 proizvoda i izvozi u 60 zemalja širom sveta. Kvalitet, zajedničke vrednosti i međunarodna ambicija nešto su u čemu smo prepoznali kompaniju Pharmalife Research i zato smatramo da predstavlja pravog partnera u postizanju zajedničkih globalnih ciljeva.


    Od početka godine do kraja novembra, Galenika je u Srbiji i regionu registrovala čak 100 novih proizvoda, dok su u promet puštena 62 proizvoda.


    • Digitalizacija i veštačka inteligencija imaju značajan upliv u marketing i prodaju. Kako se to odražava na farmaceutsku industriju?

    U eri obeleženoj brzim tehnološkim napretkom i stalnim promenama u ponašanju potrošača, predviđanje i praćenje novih marketinških i prodajnih trendova postali su važniji nego ikada. Činjenica je da digitalizacija i veštačka inteligencija postaju sve bitnije u poslovanju generalno, pa i u marketingu i prodaji. No, poverenje i odnos sa korisnicima proizvoda takođe su važni.

    Snažno verujem da će ljudski pristup postati još važniji, jer se od kompanija očekuje da pruže korisničko iskustvo koje savremeni potrošači i zajednica od njih očekuju. Stoga, smatram da je za farmaceutske kompanije od ključnog značaja da konstantno uče da govore i razumeju jezik korisnika proizvoda.

    Mogućnost razmene podataka i interakcije sa pacijentima mogla bi biti ključ uspeha komercijalnog modela farmaceutskih kompanija. U Galenici stavljamo poseban fokus na to, jer verujemo da samo kontinuiranim unapređenjem i fokusom na kvalitet u korist potrošača možemo da budemo konkurentni i trajni farmaceutski lider.

    Galenika fabrika

    Galenika fabrika

    • Poznato je da Galenika posluje ne samo u Srbiji već i u regionu, ali i na međunarodnim tržištima. Recite nam nešto više o planovima i poslovanju na tim tržištima.

    Široka dostupnost i usvajanje savremenih digitalnih tehnologija učinili su rast i prisustvo na međunarodnom planu mogućim više nego ikad. Kao deo NC Grupe, kroz saradnju sa kolegama iz Brazila, Portugalije, Indije i Kine, imamo napredne alate, informacije i mogućnosti za dalje širenje. Galenika trenutno posluje na 16 međunarodnih tržišta na tri kontinenta, a nedavno smo otvorili tržišta Slovačke i Češke. U 2024. godini u planu je dalje širenje poslovanja na tržištima Afrike i Azije i strateško pozicioniranje proizvoda iz novije generacije generičkih lekova.

    • Kakvi su prioriteti kompanije za 2024. godinu?

    Strateški smo posvećeni daljem širenju portfolija i želimo da ponudimo lekove najnovije generacije na svim tržištima na kojima poslujemo, kako u Srbiji tako i u regionu, EU i globalno. Nastavljamo sa lansiranjem novih brendova i u 2024. godini planiramo povećanje portfolija za 70 proizvoda u OTC segmentu, kao i u domenu lekova na recept. Takođe, gradimo novu fabriku za proizvodnju peptida, čime očekujemo da ćemo u značajnoj meri povećati našu prodaju i otvoriti terapijske oblasti u kojima Galenika još uvek nije zastupljena. Konačno, kvalitet proizvoda, investicije, digitalizacija i internacionalizacija poslovanja ostaju u ključnom fokusu za dalji rast Galenike. 

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE