Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Epl otvara prodavnicu na tržištu od 1,4 milijarde stanovnika

    Dve decenije nakon što je prvi put ušao na indijsko tržište, Epl će uskoro otvoriti prvu fizičku prodavnicu u toj zemlji, simboličan iskorak u „pokoravanju“ tržišta od 1,4 milijarde stanovnika.

    Nakon gotovo tri godine odlaganja zbog koronavirusa, u finansijskom i trgovačkom centru Mumbaija uređuje se prodajni prostor u Jio World Drive Mallu, u vlasništvu Reliance Industriesa, konglomerata indijskog tajkuna Mukesha Ambanija na kojem stoji „uskoro otvaranje“.

    S kratkim saopštenjem naslovljenim s „Zdravo Mumbai“, Epl je zvanično najavio otvaranje trgovine, ali bez detalja poput datuma otvaranja vrata.

    Godinama je otvaranje trgovina u Indiji bilo zabranjeno, ne samo Eplu nego i drugim stranim trgovcima, ako nisu najmanje 30 odsto sirovina nabavljali lokalno, zbog čega su se morali oslanjati na tamošnje partnere.

    To se promenilo 2019. kada je indijska vlada ublažila neka pravila ulaganja, piše CNN.

    Kalifornijska kompanija je 2020. u jeku korona krize pokrenula internet trgovinu u Indiji. Izvršni direktor Epla Tim Kuk ranije je istakao značaj sopstvene maloprodajne mreže u zemlji rečima: „Ne želim da neko drugi upravlja robnom markom umesto nas“.

    Tim Kuk, otpuštanja

    Suočen s nizom problema s nabavkom u kontinentalnoj Kini, u kojoj proizvede najveći deo pametnih telefona, računara i dodatne opreme, Epl je nedavno pojačao proizvodnju u Indiji.

    Prema pisanju Blumberga, koji se poziva na neimenovane izvore, tajvanska firma Foxconn planira da uloži oko 700 miliona dolara u novu fabrike u glavnom gradu države Bengaluru za proizvodnju delova za iPhone. Iz vlade su u januaru rekli da se Epl nada povećanju proizvodnje u Indiji s trenutnih 5 do 7 odsto na četvrtinu svoje ukupne proizvodnje.

    Ipak, „pokoravanje“ indijskog potkontinenta je težak posao. Premda prednjači u prodaji vrhunskih pametnih telefona, Epl zaostaje za ostalim proizvođačima poput Xiaomija i Samsunga na ukupnom tržištu.

    Epl je u 2019. imao tek jedan odsto indijskog tržišta pametnih telefona. Otvaranjem fizičkih prodavnica Eplov tržišni udeo će izvesno porasti u zemlji u kojoj se procenjuje da će u narednih nekoliko godina oko 400 miliona ljudi iz niže postati srednja klasa, što za svetske proizvođače to tržište čini nezaobilaznim.

    Epl beleži OGROMAN pad prodaje računara

     

    Izvor: Poslovni dnevnik

    Foto: Pixabay, Beta/AP

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE