Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Employer Branding: Marketing ili HR?

    Piše: Jovana Anđelić, HR direktorka kompanije METRO Cash & Carry

    „Vaš brend je ono što ljudi kažu o vama kada niste u sobi”, izjavio je Džef Bezos jednom prilikom. Isto je i kada pričamo o brendu poslodavca (Employer Brand), jer je to ono što će, na prvom mestu, zaposleni reći svojim prijateljima i rođacima o kompaniji u kojoj rade. Pričajući sa ljudima koji nisu iz HR sveta, najčešće me pitaju da li Employer Branding (EB) pripada marketingu ili HR-u. Moj odgovor je da je to zajedničko čedo. HR razume i podržava biznis u ostvarenju poslovnih ciljeva, u kontaktu je sa tržištem rada i u kontaktu je sa zaposlenima. To su znanja koja primenjuje u upravljanju EB-om. Marketing, kao funkcija koja u većini kompanija vodi računa i o kompanijskom brendu, osigurava da EB bude usklađen sa njegovom strategijom pozicioniranja. Da bi EB bio uspešan, neophodno je da marketing i HR tesno sarađuju i razumeju svoje ekspertize.

    EB, pored toga što je u poslednje vreme popularan termin i aktivnost u kompanijama, prirodno je nadovezivanje na poslovnu strategiju svake kompanije. Kada znamo koji je poslovni pravac koji sledimo, koji su poslovni indikatori koje treba postići, koje finansijske rezultate treba da ostvarimo, neophodno je da znamo i ko su ljudi koji će to ostvariti. Zašto bi trebalo da ti ljudi rade baš u našoj kompaniji, šta je ono što im nudimo, koje vrednosti i kako negujemo u našem poslovanju, kako ćemo ih privući, kako ćemo ih zadržati, kako nagraditi? Odgovori na ova pitanja su Employer Brand jedne kompanije.

    Kada se kaže EB – najčešće se pomisli na eksterno predstavljanje i reputaciju jedne kompanije, ali uspešan Employer Brand se prvenstveno gradi iznutra. Imajući u vidu koliko je teško naći i zaposliti određene kadrove, pozitivan indikator za uspešan Employer Brand je broj ljudi koji je počeo da radi u kompaniji putem interne preporuke. Sva globalna istraživanja ukazuju da se ljudi zaposleni na ovaj način brže i bolje adaptiraju na poslovnu sredinu i da su duže lojalni kompaniji nego zaposleni putem drugih kanala.

    Svi volimo da radimo sa sebi sličnima i spremni smo da preporučimo svoje radno okruženje, kao i da se u njemu zadržimo, ako u njega verujemo. Osnova za građenje Employer Branda je definisana kompanijska kultura, utkana u sve aspekte poslovanja i rukovođenja zaposlenima. Menadžeri, uz tesnu saradnju sa HR-om, ti su koji su odgovorni za održivost i negovanje kompanijske kulture. Imajući u vidu investiciju u proces selekcije, resurse neophodne da se novozaposlena osoba uvede u sistem, ključni doprinos daju menadžeri, koje HR treba da edukuje i podrži u vođenju ljudi, u skladu sa kompanijskom kulturom.

    Kada smo interno postavili stvari kako treba – mnogo ih je lakše prevesti u eksternu komunikaciju, jer je ključno da priča koju eksterno prezentujemo bude ona koju ljudi u sistemu žive, a da novi, kada dođu, stvarno i dožive to što su videli u oglasima, na sajmovima za zapošljavanje, na društvenim mrežama, tokom prezentacija na fakultetima itd. Smatram da mi je lično bila značajna povratna informacija od studenata kada su rekli da poslodavci greše jer se fokusiraju na studente završnih godina i apsolvente, a zapravo treba da grade lojalnost prema brendu od prve godine studija. U zavisnosti od profila, trend u svetu je da se svest o Employer Brandu gradi i tokom srednje škole, pa čak i ranije. Postoje poslodavci koji rade ozbiljna praćenja budućih zaposlenih, njihovih navika, stavova i vrednosti, pa čak i od predškolskog uzrasta.

    Kada govorimo o Metrou, pre tri meseca sam došla u sistem koji ima 20 odsto zaposlenih koji su sa nama duže od 10 godina. Najjači utisak su mi ostavile kolege koje su karijeru u METROU počele na ulaznim pozicijama u radnji, a danas donose bitne poslovne odluke i kreiraju pravac poslovanja kompanije u Srbiji. Kao neko ko se bavi prodajom prehrambenih i neprehrambenih proizvoda, naša ekspertiza je i kreiranje pozitivnog iskustva kupaca. Moj zadatak je, na prvom mestu, da doprinesem da naši zaposleni imaju pozitivno iskustvo u radu u kompaniji, jer zadovoljan zaposleni znači zadovoljan kupac.

    Metro Srbija ima sreću da je deo velike Metro porodice, zastupljene u 35 zemalja širom sveta, koja uspešno posluje 55 godina i koja nam daje uvid u trendove i dobre prakse koje primenjujemo i koje planiramo da uvedemo na lokalno tržište, u vidu neophodnih treninga zaposlenih i posvećenosti njihovom razvoju, jer imamo posebne programe za razvoj budućih lidera – Future Leaders Program, METRO Potentials, METRO Sustainable Leadership Program, Next Generation Financial Leaders itd.

    Svrha Employer Brandinga je da doprinese uspehu svakog člana tima METRO Srbija!

    Izvor: BIZLife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE