Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    dobar šef

    Ljudi ne napuštaju loše poslove, već loše šefove: Kako da ih prepoznate?

    Izreka koju smo naveli u naslovu vrlo se često koristi kao izgovor ili za objašnjenje nekih situacija u kojima dobar i vredan zaposleni da otkaz u kompaniji. Ipak, da li zaista postoje podaci koji potkepljuju ovu tvrdnju? Kako se ispostavilo, ima ih.

    Prema podacima jednog istraživanja, 61 odsto onih koji rade za loše šefove reklo je da traže drugi posao, dok je samo 27 odsto onih koji rade za dobre šefove razmišljalo o alternativni kada je posao u pitanju. A evo i jednog zapanjujućeg podatka: 65 odsto ljudi koji imaju loše šefove reklo je da su nekad pogrešno predstavili istinu na poslu, u poređenju sa zaposlenima koji imaju dobrog šefa, i kojih ima svega 19 odsto da to rade. Ovo, dakle, znači da dobri šefovi izvlače ono najbolje iz zaposlenih, dok loši šefovi izvlače najgore.

    Dobri šefovi nas menjaju na bolje. Oni u nama vide više nego što mi vidimo u sebi, i pomažu nam da naučimo da i to vidimo. Oni sanjaju velike snove i pokazuju nam sve velike stvari koje možemo da postignemo.

    dobar šef

    Šolja (unsplash)

    „Dobar šef je čovek koji nije zabrinut za svoju karijeru, već za karijeru onih koji rade za njega“, govorio je direktor energetskog gigantna Shell, Hendry Stuart Mackenzie Burns.

    Biti dobar šef očigledno ima opipljivu vrednost, ali kako da znate da li radite za dobrog šefa, ili čak da li ste vi dobar šef? Donosimo vam nekoliko karakteristika koje imaju dobri šefovi, dok loši sa njima „muče muku“.

    Dobar šef deli informacije

    Da li ste nekada radili za poslodavca koji sakuplja informacije i ne deli ih? Čini se da neki šefovi misle da svaka informacija koju dele smanjuje njihovu moć i autoritet. U stvari je suprotno: dobar šef zna da deljenje informacija osnažuje zaposlene.

    Dobar šef mnogo razmišlja kada zapošljava

    Loši šefovi se ne libe da zaposle osobu samo zbog dobrih referenci, ne ispitivajući kakva je osoba u pitanju, samo u želji da se posao uradi. Dobri poslodavci misle na ceo tim. Oni shvataju da će njihovi sadašnji zaposleni morati da rade sa novim zaposlenim svaki dan, pa samim tim traže nekoga ko će holistički upotpuniti ekipu, umesto da samo popuni odreženi jaz u veštinama.

    Dobar šef

    Sastanak (unsplash)

    Dobar šef traži i slavi pobede

    Dobri poslodavci nemaju „Zašto bih te hvalio kad samo radiš svoj posao“ stav. Oni traže razlog da pohvale svoje zaposlene, kako privatno, tako i javno, i odvajaju vreme da bi proslavili neki uspeh, umesto da samo teraju sve na sledeći projekat ili rok. Oni shvataju da dobijanje plate ne poništava potrebu da se osećate cenjeno.

    Dobar šef poštuje vaše vreme

    Veliki šefovi ne ostavljaju utisak da je njihovo vreme vrednije od vašeg. Ne teraju vas da čekate na već zakazane sastanke. Pojavljuju se spremni i prelaze na stvar umesto da pokušavaju da vas impresioniraju. Dobri šefovi se ne zabavljaju na vaš račun, ostavljajući vas da čekate do kasno, što zaposlenima izaziva dodatni stres.

    Dobar šef je empatičan

    Loši šefovi vide svoje zaposlene vrlo površno. Ako njihovi zaposleni rade sjajno, oni su dobri; ako njihovi zaposleni rade loše, izgledaju loše. Dobri šefovi, s druge strane, vide svoje zaposlene dublje. Oni su u stanju da uđu u kožu zaposlenih i razumeju stvari iz njihove perspektive. To ne znači da govore stvari poput: „Oh, izvini što imaš loš dan; ne brini za taj rok“. Ali to znači da prepoznaju da su njihovi zaposleni ljudi i da ih tretiraju kao takve.

    Dobar šef je odgovoran

    Loši šefovi brzo upiru prstom kada nešto krene naopako. Baciće svoje zaposlene „pod autobus“ bez razmišljanja. Dobri šefovi shvataju da je veliki deo njihovog posla odgovornost za učinak tima. Oni znaju da to samo ide uz prihvatanje menadžerske uloge. To ne znači da oni pružaju povratnu informaciju timu kad nešto ide po zlu, ali to znači da javno preuzimaju krivicu. Čak i privatno, oni vide neuspeh tima kao svoj neuspeh, jer su oni vođe tima, i brzo deluju da iprave taj neuspeh.

    Odličan šef kaže hvala

    Loši šefovi misle da je posao koji rade njihovi zaposleni nešto što im zaposleni duguju. Na kraju krajeva, oni dobijaju plate, zar ne? To je tačno – ali dobri šefovi gledaju na minuli rad kao na transakcijski odnos i shvataju da ljudi ulažu veliki deo sebe u posao koji obavljaju. Kažu hvala, čak i ako je to „samo deo posla“.

    Dobar šef ne zaboravlja da ljudi imaju život i van posla

    Loši šefovi imaju tendenciju da vide ljude kao jednodimenzionalne: oni se pojave i završe posao, a šef ne mora ponovo da brine o njima do sledećeg dana. Dobri šefovi, s druge strane, nikada ne zaboravljaju da je posao samo jedan aspekt života njihovih zaposlenih. Nikada ne zaboravljaju da imaju porodice, prijatelje, hobije i druge interese i obaveze van posla, i ne narušavaju njihove „stvarne“ živote — na primer, tražeći od nekoga da radi do kasno — bez dobrog razloga. A kada imaju dobar razlog, priznaju da traže žrtvu i u skladu s tim izražavaju svoju zahvalnost.

    dobar šef

    Šefica (unsplash)

    Odličan šef je odličan komunikator

    Čini se da će neki šefovi učiniti sve da ne daju direktan odgovor. Ne žele da kažu nešto za šta mogu kasnije da odgovaraju. Drugi šefovi jednostavno ne žele da se zamaraju jasnim objašnjenjima i čvrstim odgovorima. Odlični šefovi govore šta misle i misle ono što kažu — i to jasno govore, tako da ljudi ne moraju da čitaju između redova ili pokušavaju da pogode njihovo pravo značenje.

    Veliki šef stvara lidere

    Da li ste ikada primetili kako ponekad sva unapređenja dolaze iz jednog menadžerskog tima? To nije slučajno. Dobri šefovi izvlače najbolje iz svojih ljudi. Oni inspirišu, treniraju i oslanjaju se na snagu ljudi, a kada su njihovi zaposleni spremni za nove izazove, rado ih šalju u nove izazove.

    Sve zajedno

    Ako ste trenutno šef, da li bi vas zaposleni ovako opisali? Ako ne, džabe vam je sav novac, trud i produktivnost. Takođe verovatno gubite neke dobre zaposlene, ako ne zbog drugih poslova, onda barem zbog neangažovanja i nezainteresovanosti.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE