Digitalna budućnost koja je već stigla: A1 donosi novu eru telekomunikacija u Srbiji
- Posle 18 godina poslovanja u Srbiji, A1 postaje konvergentni operator. Kada korisnici mogu da očekuju prve usluge?
Konvergencija usluga – objedinjavanje mobilnog i fiksnog, optičkog interneta, televizije i dodatnih opcija koje A1 nudi – omogućava nam da korisnicima pružimo veći broj usluga i veću vrednost za njih. Već početkom 2025. godine u određenim delovima Beograda, Niša i Kragujevca u mogućnosti smo da prvim korisnicima obezbedimo kućni internet preko optičkog kabla, uz aplikaciju za gledanje televizije, koja je već na tržištu. Planiramo da širimo dostupnost. Investiramo u najsavremeniju infrastrukturu na sopstvenoj mreži, jer želimo da našim korisnicima omogućimo vrhunsko iskustvo.
- Tržište na koje ulazite veoma je konkurentno, može da se kaže i polarizovano. Gde vidite svoju šansu?
A1 Srbija je četvrtu godinu zaredom prepoznata kao najbrža mobilna mreža u Srbiji, prema kompaniji Ookla®, tvorcu platforme Speedtest®. Ovaj uspeh nam je vodilja i nivo kvaliteta koji želimo da postignemo i premašimo dok širimo poslovanje na tržište optičkih vlakana.
Naša šansa leži u pružanju sveobuhvatnog korisničkog iskustva, koje kombinuje premijum sadržaj i praktičnost. Kroz saradnju sa vodećim platformama, kao što su SkyShowtime i Netflix, omogućavamo korisnicima pristup filmovima i serijama svetske klase po povoljnijim uslovima, uz jednostavno plaćanje, kroz jedan račun. Takođe, TV aplikacija koja prati naš optički net – Xplore TV – jednostavna je za korišćenje i navigiranje, sve funkcije su na mestu gde ih korisnik očekuje, što u fokus stavlja uživanje i odmaranje.
- Da li se i kako to uklapa sa najavom 5G tehnologije, koja sledi nakon aukcije u 2025. godini?
Optika i 5G savršeno se nadopunjuju. Optika pruža stabilnu bazu za fiksne mreže, dok 5G donosi mobilnost i fleksibilnost za aplikacije budućnosti. Naši stručnjaci su radili na uvođenju 5G mreže u Sloveniji, jer smo donedavno bili deo istog klastera u okviru A1 grupe i imamo dragocena iskustva, veoma korisna i za nas u Srbiji. Kako govorimo o primeni nove 5G tehnologije, u Austriji, gde je A1 vodeći operator u zemlji, razvijene su privatne 5G mreže za preduzeća, omogućavajući im da imaju svoju, izdvojenu, namensku i bezbednu 5G infrastrukturu. To je posebno korisno u sektorima kao što su logistika i proizvodnja, gde je pouzdana komunikacija ključna za poslovanje.
- Kada već pominjete biznise, na koji način ih sada podržavate, budući da 5G rešenja o kojima govorite nisu adekvatna za mala i srednja preduzeća?
Mali i srednji biznisi ključni su za razvoj privrede, a mi im nudimo servise koji pospešuju i pojednostavljuju njihovo poslovanje. Pored toga, pružamo podršku razvoju ovog sektora kroz platformu „Naša mreža” i program „A1 Partnering”. Platforma „Naša mreža” namenjena je malim i srednjim preduzećima kao hab gde mogu da pronađu sve informacije od značaja za svoje poslovanje – od formulara, vesti, intervjua sa uspešnim privrednicima, edukacije o pravu, knjigovodstvu, HR-u, ali i priče i iskustva drugih, do digitalizacije poslovanja, koja im pomaže da budu efikasnija.
S druge strane, program „A1 Partnering” pokrenut je s ciljem građenja novih strateških partnerstava sa inovativnim tehnološkim kompanijama i startapima koji razvijaju digitalne proizvode i usluge usmerene na rešavanje potreba korisnika. Uz svu ekspertizu koju kao velika organizacija imamo, ovaj program donosi dobrobit svima: startapima – koji dobijaju priliku da se njihovo rešenje ponudi našoj bazi biznis korisnika, ali i manjim preduzećima – kojima nudimo jednostavna digitalna rešenja.
- Tržište telekomunikacija je jedno od najdinamičnijih tržišta. Kada govorimo o promenama, koliko su se potrebe korisnika promenile u poslednjih nekoliko godina?
Korisnici očekuju usluge koje su prilagođene njihovim specifičnim potrebama i životnim navikama. Ne postoji jasna razlika između digitalnog i oflajn života, oni se međusobno prepliću i dopunjavaju, neprekidno. Jedan od naših odgovora na te promene jeste „A1 pametno putno osiguranje”, koje se automatski aktivira kada korisnik pređe granicu, a deaktivira kada se vrati – jednostavno i praktično. Takođe, naša usluga „MultiSIM” omogućava korišćenje jednog broja na više uređaja, što je idealno za sve koji koriste pametne satove, tablete ili dodatne telefone. To znači da, na primer, možete da odete na trening bez telefona i razgovarate preko pametnog sata. Jedini smo mobilni operator koji pruža mogućnost korišćenja ovih usluga, što govori o našoj ulozi da predviđamo promene i potrebe korisnika, da im olakšamo život, bez komplikacija.
- Upravo ste dobili nagradu „Kampanja od nacionalnog značaja”, koju dodeljuje SAM, za kampanju posvećenu prosvetnim radnicima. Da li je to pokazatelj koliko je važno da kompanije ne koriste svoje kanale isključivo za prodaju, već i za društveno važne teme?
Mi smo aktivni deo društva i svesni smo da je deo naše odgovornosti da pokrećemo važne teme. Nastavnici, profesori i edukatori uticajni su ljudi koji oblikuju buduće generacije, ne samo znanjem već i vrednostima i veštinama potrebnim za navigaciju u svetu koji se stalno menja. Kroz ovu kampanju želeli smo da damo prostor koji kao kompanija možemo da obezbedimo i da podsetimo javnost na to koliko su školstvo i ljudskost važni u životima svih nas. Priče koje su ljudi delili sa nama duboko su nas dirnule, jer su pokazale koliki je stvarni uticaj koji nastavnici imaju na živote svojih učenika. Uz njih, kao i uz priznanja koja je ova kampanja već dobila, imamo potvrdu da smo zaista otvorili važnu temu i uradili pravu stvar.
Takođe smo ponosni na to što nudimo prosvetnim radnicima širom Srbije neograničen internet na godinu dana. Želeli smo da ih osnažimo da maksimalno iskoriste digitalne alate u svom ključnom poslu. Ovo je naš način da im zahvalimo i da učvrstimo našu posvećenost tome da internet učinimo sigurnijim i inkluzivnijim mestom za sve.
- Nadamo se da kampanja nije „one hit wonder”. Koji su vam, stoga, naredni planovi na tom polju?
Nemamo jedan „hit”, imamo „ceo album”. Samo prošle godine kroz naše radionice u 70 škola prošlo je više od 14.000 učenika, roditelja i prosvetnih radnika, kojima smo pomogli da unaprede svoje digitalne veštine. Veoma smo posvećeni tome da internet učinimo sigurnijim i boljim mestom i da istaknemo da su prosvetni radnici ključni za postizanje ovog cilja. Nagrađena kampanja bila je svojevrstan uvod u strateški važan projekat na duže staze.
- Govorite o platformi #BoljiOnline?
Apsolutno. Platformom #BoljiOnline ne samo da širimo znanje već i aktivno uključujemo celu zajednicu – prosvetne radnike, kojima smo posvetili pažnju i kroz kampanju „Mreža najvažnijih influensera”, kao i roditelje, mlade i digitalne kreatore – u stvaranje sigurnijeg onlajn okruženja. U vremenu kada ljudi, u proseku, provode više od šest sati dnevno na internetu, naš cilj je da to vreme učinimo bezbednijim i bolje iskorišćenim. Tehnologija ima svoje mane, ali može da donese puno kada se koristi odgovorno. Upravo zato platforma #BoljiOnline pruža korisnicima podršku kroz visokokvalitetan edukativni i praktični sadržaj.
- Koja je vaša strategija za privlačenje novih korisnika?
Ona se temelji na pružanju prilagođenih rešenja koja odgovaraju specifičnim potrebama pojedinaca i poslovnih korisnika – širenjem optičke mreže i kombinovanjem mobilnih, fiksnih i inovativnih digitalnih usluga. Verujem da je ljudima, kada su zadovoljene ove funkcionalne potrebe, sve više važno i kakva je kompanija kod koje ostavljaju deo svog novca. Mislim da mnogi A1 biraju ne samo zbog odnosa cene i kvaliteta usluga koje nudimo nego i zbog toga što smo aktivan član društva koji ih razume.
U isto vreme, mi smo drugačiji, nisu nam važni samo novi korisnici. Naprotiv, izuzetno nam je važan tretman postojećih korisnika – za njih postoji set benefita koji prate njihov boravak u našoj mreži, jer želimo da znaju da je dobro biti sa nama, u A1, i da se tako osećaju.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife Magazin
Foto: Vojislav Vujanić