Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Daikin Srbija: Stari lider – nova uloga, novi direktor – sveži pristupi

    Nedavna promena na čelu kompanije Heating & Cooling Expert, zvaničnog predstavnika  Daikina za Srbiju i Crnu Goru, predstavlja značajan trenutak za budućnost firme. Bojan Aleksić, koji je osnovao i vodio Daikin 12 godina, prelazi u novu ulogu direktora strateškog razvoja, fokusirajući se na dugoročni rast i inovacije, a u međuvremenu, Marko Rodić, novi generalni direktor, donosi svežu perspektivu s ciljem unapređenja operativne efikasnosti i korisničkog iskustva. Novi i stari čelnik te kompanije u zajedničkom intervjuu za BIZLife govore o značaju te promene za budućnost širenja brenda Daikin na našem tržištu.

    • Kada vas neko pita šta radite i čime se bavite, kako im najjednostavnije predstavite Daikin u Srbiji i ulogu vaše kompanije?

    Bojan Aleksić: Kompanija Heating & Cooling Expert d. o. o. (HCE) jedini je zvanični predstavnik i agent prodaje i servisa za Daikin Airconditioning Central Europe za tržišta Srbije i Crne Gore. Već dvanaest godina moj tim i ja promovišemo brend Daikin u regionu, čineći ovaj japanski brend lokalnim liderom na tržištu rešenja za klimatizaciju, grejanje i prečišćavanje vazduha – kako za stambene tako i za industrijske i komercijalne potrebe. Mi nismo tu kako bismo samo prodali Daikin proizvode – pružamo dugoročna smislena rešenja domaćinstvima i biznisima, rešenja koja savremenim tehnologijama optimizuju potrošnju, umanjuju račune i pružaju najviši komfor korisnicima.

    No, naša uloga je dvojaka – pored brige o krajnjem kupcu, u fokusu naših aktivnosti je i briga o našoj partnerskoj mreži, sačinjenoj od mnogobrojnih servisnih i prodajnih partnera širom Srbije i Crne Gore. Naši B2B partneri su, uglavnom, porodične kompanije koje posluju dugi niz godina na lokalu, veoma su prepoznate u svojim zajednicama, a čine ih stručnjaci kojima se veruje. Kao zvanični predstavnik brenda Daikin, tu smo kako bismo naše partnere osnažili i motivisali da razvijaju svoje poslovanje. To činimo kroz unapređenje njihovih usluga putem Daikinove servisne akademije (teorijsko-praktičnih obuka sertifikacije u našem trening centru), kao i pružanjem tehničke, marketinške, logističke podrške i dr. Praktikujemo takozvani B2B2C pristup, te vođeni ciljem da kvalitet ne sme biti privilegija, zajedno sa našim partnerima dosledno pružamo inovativne proizvode i usluge, dizajnirane na način da poboljšaju kvalitet života naših kupaca.

    Bojan Aleksić, direktor strateškog razvoja

    • Šta vas je motivisalo da pređete sa pozicije direktora na novu ulogu u kompaniji i kako vidite tu promenu?

    Bojan Aleksić: Prelazak na ulogu direktora strateškog razvoja bio je rezultat mog nastojanja da unapredim dinamiku unutar kompanije. Tokom poslednjih 12 godina imao sam privilegiju da vodim naš tim i oblikujem naš identitet na tržištu. U ovoj, novoj ulozi, smatram ključnim da se vlasnička funkcija jasno odvoji od upravljačke, kako bismo unapredili efikasnost i fokusirali se na strateške ciljeve. Ova promena mi omogućava da se fokusiram na strateški razvoj naše kompanije, oslanjajući se na dosadašnja iskustva. Verujem da će kompanija steći prednost u identifikovanju novih tržišta, proširenju portfolija proizvoda i globalnoj ekspanziji. Takođe, želim da se dodatno angažujem u oblasti istraživanja i razvoja, sa ciljem da postignemo određene inovacije i unapredimo naše projekte. Uz Marka, kao novog direktora, očekujem jačanje operativnog menadžmenta – uveren sam u to da će Markova sveža perspektiva doprineti optimizaciji postojećih procesa i implementaciji novih poslovnih praksi. Verujem da će ovo doneti nove prilike za rast i saradnju unutar našeg tima, dok ću se, kao vlasnik, više posvetiti dugoročnim ciljevima i inovacijama koje će dodatno osnažiti našu poziciju na tržištu.

    • Prelazite iz finansijskog sektora u privredu. U čemu vidite razliku između internacionalnih korporacija i poslovanja domaćih kompanija i gde je tu Daikin Srbija?

    Marko Rodić: Internacionalne korporacije, naročito u finansijskom sektoru, kompleksni su sistemi, samim tim, inertni na promene, a efekti određenih poslovnih odluka su spori, zbog velikog broja nivoa odobravanja koji učestvuju u njihovoj realizaciji. Velika i diversifikovana klijentska baza sprečava veće poslovne varijacije u kratkom periodu, što obezbeđuje određenu sigurnost i stabilnost – kako prihoda tako i rezultata, u kratkom, a negde i u srednjem roku.

    Sa druge strane, privreda zahteva veliku fleksibilnost, a često i kreativnost pri donošenju odluka, kako bi se maksimalno iskoristila svaka poslovna mogućnost. Menadžment je pod većim pritiskom, jer su posledice svake odluke brzo vidljive, kako u organizaciji poslovanja tako i u rezultatu koji se ostvaruje, a rezultat i poslovni prihodi mogu da imaju velike oscilacije u kratkoperiodu.

    Sa timom kompanije Daikin Srbija i Bojanom prvi put sam se sreo u okvirima programa Mokrogorske poslovne škole, gde sam, kao predavač u oblasti finansija, imao priliku da se prvi put upoznam sa poslovanjem kompanije Heating & Cooling Expert. Skoro godinu dana radili smo zajedno na nadogradnji finansijskog sistema kompanije i tokom tog perioda uspeo sam da steknem uvid u konkretne izazove sa kojima se kompanija susreće i da upoznam specifičan model njenog poslovanja.

    Marko Rodić, novi generalni direktor

    • Koji su bili najveći izazovi, a koji je najveći uspeh koji ste postigli tokom 12 godina na čelu Daikina u Srbiji?

    Bojan Aleksić: Poreklom sam iz Zaječara, gde sam proveo veći deo detinjstva, no u adolescentsko doba se selim u Austriju, gde nastavljam svoje školovanje i, kasnije, započinjem svoj karijerni put. Život u ovim različitim sredinama pružio mi je priliku da uočim potencijal i kvalitete koje ljudi sa našeg podneblja nose sa sobom, ali i poslovne prakse koje primenjuju veliki sistemi razvijenih tržišta. Upravo zato odlučujem da se vratim u Srbiju i, 2012. godine, pokrećem poslovanje osnivanjem kompanije Heating & Cooling Expert.

    Mogu reći da je pronalaženje unutrašnjih motiva i uočavanje poslovne šanse, kao i osnivanje firme, bio lakši deo. Pravi izazov je bio okupiti i održati dobar tim, preneti na njih svoju, a uključiti i njihovu viziju poslovanja u naš poslovni model, tim koji će funkcionisati bez odstupanja od kompanijskih principa i vrednosti. Nema biznisa bez ljudi, pa tako ni uspešnog poslovanja kompanije, visokog kvaliteta proizvoda i usluga bez ulaganja – kako u članove organizacije tako i u iskustvo krajnjeg korisnika. U dinamičnom poslovnom okruženju, svaka dodirna tačka korisnika sa našim poslovanjem mora jasno prenositi poruke i demonstrirati vrednosti kompanije. Dodatna vrednost koja omogućava kvalitet života korisnika boljim jeste ono što nezainteresovanog pojedinca pretvara u zadovoljnog korisnika, a njeni žiranti su upravo naši zaposleni. Formulu uspeha čine ljudi, oni izvrsni i oni spremni da to postanu.

    • Kako će vaše iskustvo i poznavanje finansija unaprediti poslovanje Daikina?

    Marko Rodić: Celo poslovanje kompanije ogleda se, na kraju, kroz njen rezultat i finansijsko stanje. Dosadašnje iskustvo u finansijskom sektoru omogućilo mi je da vidim kako različiti poslovni modeli i modeli rukovođenja utiču na finansijsku sliku kompanije. Verujem da je za uspešno poslovanje neophodna simbioza dva osnovna segmenta poslovanja: biznisa i finansija. Biznis strana kompanije je pokretač poslovanja, ali sa razvojem kompanije – taj biznis, ili preduzetnički duh, treba da bude posmatran kroz adekvatnu prizmu finansija, jer samo tako mogu da se obezbede temelji stabilnog i kontinuiranog rasta. Dodajući tu notu finansija u postojeći sistem upravljanja, kao i neke prakse koje su se pokazale vrlo efikasnim u korporacijama, ali su primenljive u manjim kompanijama, verujem da ćemo dobiti neke nove poslovne pokretače koji će dalje unaprediti poslovanje Daikina u Srbiji i Crnoj Gori.

    • Kako vidite perspektivu Daikina na našem tržištu?

    Marko Rodić: Daikin je japanska korporacija koja u svim elementima, kako poslovanja tako i samih proizvoda, definiše kvalitet kao osnovni postulat. Sa tim u vezi treba spomenuti da mi u ponudi imamo opremu koja se, uprkos trendovima globalizacije, i dalje proizvodi u Japanu. Konkurencija na našem tržištu je veoma velika. Prisutan je širok dijapazon proizvođača, a s obzirom na to da je reč o tehnički kompleksnoj opremi, svaki brend karakteriše i različit kvalitet, koji se dominantno bazira na tehničkim karakteristikama, gde su razlike u kvalitetu često vidljive tek nakon određenog vremena eksploatacije.

    Daikin je premijum brend i poslednjih 100 godina jedan od lidera u HVAC industriji, a na tržištima Srbije i Crne Gore putem kompanije Heating & Cooling Expert prisutan je 12 godina. Za ovo vreme došli smo do godišnjeg plasmana Daikinove opreme u iznosu između 9 i 10 miliona evra, što znači da je tržište prihvatilo našu vrednost i da je svesno kvaliteta koje stoji iza imena Daikin. U svakodnevnom životu sve češće se srećemo sa temama „zelene” energije i energetske efikasnosti, što pokazuje da se, kao društvo, okrećemo višim vrednostima. Kako mi, kao društvo, budemo cenili te više vrednosti, tako će i perspektiva Daikina na našem tržištu da raste.

    • Kako planirate da podržite partnersku mrežu i krajnje kupce?

    Marko Rodić: Mi želimo da rastemo i da se razvijamo, a to je moguće samo uz razvijanje saradnje sa našim partnerima i uz širenje broja zadovoljnih kupaca. Stavićemo dodatni fokus na koordiniran tržišni nastup sa našim partnerima, a otvoreni smo, naravno, i za uspostavljanje novih partnerstava na teritoriji koju nismo dovoljno pokrili. Pažljivo ćemo slušati sve kritike, jer one će nam pomoći da uvidimo greške koje moramo ispraviti, a otvoreni smo i za sve inicijative koje naši partneri budu imali. Nastavljamo sa organizacijom Daikin servisne akademije, organizujemo i ponosno sponzorišemo nekoliko strukovnih događaja, kao što su poslovni forumi „Vivaldi”, „Trijenale arhitekture” u Nišu, „EnergijA+”, međunarodni stručni KGH susret u organizaciji Inženjerske komore Crne Gore i drugo. Trudićemo se da što više u sva ova dešavanja uključimo naše partnere, kako bismo napravili jedan ekosistem oko vrednosti koje Daikin može da pruži krajnjem kupcu.

    • Šta biste želeli da poručite svom timu, partnerima i tržištu sada, kada ste na novoj poziciji?

    Bojan Aleksić: Ova tranzicija unutar organizacije predstavlja prirodan razvoj, gde se stručnost i iskustvo naših lidera koriste na najbolji način. Ovakve prakse nisi nepoznanica našem timu, te sam siguran u to da razumeju strateški pristup ovakvoj promeni i potencijal koji ona nosi sa sobom. Što se tiče naše partnerske mreže, ova promena neće uticati na stabilnost saradnje. Naprotiv, verujemo da će dodatna stručna podrška, kako od strane Marka tako i moja, unaprediti saradnju i omogućiti efikasnije odgovaranje na izazove tržišta. Krajnji kupci mogu da očekuju još bolju uslugu i bolje proizvode, jer će ovaj prelaz omogućiti jaču orijentaciju ka inovacijama i unapređenju korisničkog iskustva. Radujem se svemu što nas čeka.

    • Šta želite da obećate svom timu, partnerima i kupcima kao novi predvodnik tima Daikin u Srbiji i Crnoj Gori?

    Marko Rodić: Odvajanje vlasničke od upravljačke uloge nije česta praksa na našem tržištu, ali taj trenutak promene može da probudi i neke nove inicijative, kako kod zaposlenih tako i kod partnera. Generalno, promene su dobre, naročito ako proizilaze iz želje za unapređenjem – tada se javljaju novi horizonti i budi se neka nova energija. Ta nova energija treba da stvori nove ideje, a da bismo nastavili da idemo napred, moramo biti otvoreni za nove ideje i predloge. Velika mi je čast što sam postao deo tima Daikin, tima koji je dokazao da poseduje veoma visoke ljudske i profesionalne vrednosti. Naš tim, kao i naši partneri, imaće moju bezrezervnu podršku u daljem razvoju poslovanja, kao i u rešavanju svih izazova sa kojima se budemo sretali.

    • Da li sebe smatrate više za Heating ili Cooling Experta?

    Marko Rodić: Ne može samo „toplo” ili samo „hladno”, već mora Heating & Cooling, a za Expert treba malo vremena. 

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Daikin Srbija

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE