
Dagmara Malina – Nawrocka otkriva kako nastaje jedna kolekcija u Pepcu
Ove godine, leto i rana jesen biće uzbudljivi kad je reč o trendovima – s jedne strane vidi se velika potreba da se bude u skladu sa prirodom, a sa druge da nove tehnologije vladaju našim svakodnevnim životom. Prema rečima Dagmare Maline Nawrocke, direktorke za kvalitet i dizajn u kompaniji Pepco, ova kombinacija dva ugla posmatranja će doneti veliko osveženje – kreatori će se vratiti klasičnim motivima uz nov način tumačenja.
To za kupce znači da mogu da očekuju klasičan artikal u neočekivanoj tehnologiji materijala, na primer. Udobnost – u širem značenju, u smislu boja, kvaliteta, osećaja pri dodiru, načina korišćenja – takođe je nešto što će obeležiti naredne kolekcije.
- Šta tačno radi direktor za dizajn?
Direktor za kvalitet i dizajn je odgovoran za vođenje tri tima izuzetno specijalizovanih i talentovanih ljudi. To su tim za kvalitet – stručnjaci zaduženi za garanciju kvaliteta, tim za dizajn – grafički dizajneri koji rade na kolekcijama dizajna za ceo Pepco (odeća i proizvodi za kuću) i tim za 3D izradu modela – 3D grafički dizajneri i kreatori dezena zaduženi za digitalnu formu dizajna.
- Jedna dan direktora za dizajn je veoma dinamičan. Kako on izgleda?
Svaki dan u brzom modnom svetu je uzbudljiv i, u izvesnoj meri, nepredvidiv. Obično radimo u skladu sa ‘radnim vekom proizvoda’, drugim rečima, ’od ideje do rafa’. U zavisnosti od perioda sezone, u procesu smo uspostavljanja trendova, biranja uzoraka i dizajna dezena.

Promo
- Kako nastaje jedna kolekcija u Pepcu?
Elementi procesa kreiranja kolekcija se preklapaju (kreiramo proizvode za novu sezonu i istovremeno analiziramo trenutnu prodaju da bismo potvrdili budući smer rada). Početna tačka – ideja – dolazi iz istraživanja tržišta, sajmova mode, publikacija o trendovima. Tim prikuplja sve informacije i pravi početni odabir onoga što je najbolje i što odgovara našim kupcima.
- Po čemu se ističu kolekcije u Pepcu?
Kompletne Pepco kolekcije osmišljavaju naši kreatori. Stvaramo više od 10 000 jedinstvenih kreacija po sezoni. Smatramo da je ponuda koju pravimo uz posvećenost, brigu o detaljima, po najboljoj mogućoj ceni i kvalitetu najbolja ponuda na tržištu. Sve se radi godinu dana unapred.
- Kako znate koji će trendovi biti popularni?
To nam je posao. Ima naznaka koje možemo da prepoznamo, umemo da čitamo te poruke. Naravno, tu su i zvaničniji načini kao što su publikacije o trendovima, sajmovi mode ili agencije koje se bave predviđanjima trendova.
- Kakav je trend za proleće?
To je veoma široka tema. Što se tiče proizvoda za kuću, ovo je vreme prirodnih materijala kao što su drvo, kamen, metal, keramika – te prirodne osnove su savršene za isticanje bogatih cvetnih dezena ili uklapanje sa nežnim pastelnim tonovima. Prirodno je da posle hladne zime želimo i da su nam potrebne boje. U kolekcijama odeće će boja biti važnija od dezena – od meke bež i boje čokolade do smelih nijansi indigo plave i purpurnocrvene. Boje odražavaju naš optimizam, radost i nadu. Svesni smo emocionalne moći boja.
- Šta kupci mogu da očekuju od Pepca ove godine?
Bukvalno sve! Svakog meseca ćemo uvoditi nove kolekcije odeće za celu porodicu i proizvoda za kuću. Oduševićemo svoje kupce izuzetnim proizvodima po neverovatnim cenama uz najbolji kvalitet. Pratite nas i redovno posećujte naše prodavnice.
- Koji je vama lično omiljeni artikal sa sezonu proleće/leto 2025?
Od kolekcija proizvoda za kuću, to je definitivno ’Beli lotos’ – smirene boje, prirodno raspoloženje, motiv listova banane, lotosov cvet, boho uticaji sa malim komadom zlata… obožavam je! Kupiću celu kolekciju. Što se odeće tiče, jedva čekam letnje komplete od lana, udobne, lepršave, odličnog kvaliteta i vrednosti za dati novac, bezvremenog stila, prelepih boja – odlična ponuda za celu porodicu. Obe kolekcije su dostupne u Pepcu od aprila.
- Koliko je veliki rizik da napravite grešku u predviđanjima trendova?
Naš cilj je da ponudimo bezvremensku kolekciju koja se lako nosi za celu porodicu, najboljeg kvaliteta i po najboljoj ceni. U modi uvek postoji rizik – ali mi smo tu da ga svedemo na najmanju moguću meru, da prepoznamo najvažnije trendove i da ulažemo u proizvode koji najviše odgovaraju našim kupcima.
- Kad je u pitanju jedan komad garderobe, na primer ženska kratka majica, koji je put od ideje do proizvoda u radnji?
Naravno, put počinje od trenda – tako da je potrebno prvo da definišemo koju vrstu kratke majice tražimo. Kada dobijemo preciznu viziju proizvoda, možemo da počnemo sa procesom razvoja – sastavljanjem tehničke dokumentacije i pravljenjem tabele veličina, oblika dizajna i dezena. Kada je dokumentacija završena, spremni smo da je pošaljemo kancelariji za nabavku materijala. Nakon što dobijemo prve uzorke, spremni smo da donesemo konačnu odluku o bilo kakvim promenama i ispravkama i odlučimo kada želimo da ovaj proizvod ponudimo kupcima. Sledeći korak je slanje porudžbine i praćenje celokupnog procesa proizvodnje i isporuke prodavnicama. Ovaj proces je svakako dosta dug i komplikovan, ali ukratko izgleda baš ovako.
- Misija je uvek obezbediti proizvode najvišeg kvaliteta po najboljim cenama?
Troškove proizvoda možemo da procenimo na osnovu tehničke dokumentacije. Naravno, naša misija je da obezbedimo proizvode najvišeg kvaliteta po najboljim cenama, tako da stalno proveravamo tržišne cene da bismo bili sigurni da smo broj jedan na tržištu.
Izazovi posla
Kad govori o izazovima u ovom poslu, Malina ističe da je bitno da se ništa ne propusti i da se odabere prava stvar. A na pitanje šta je važnije: kreativnost i osećaj za trendove ili tržišna analiza i brojke, odgovara:
„Najvrednija je kombinacija obe veštine – što je veoma retko. Moda je mnogo šira i dublja nego što većina ljudi misli. Ova disciplina obuhvata društvo, tehnologiju, ekonomiju, različite politike, inovacije i kreativnost. Lepota mode je u tome što utiče na svaki aspekt našeg života i zato je ja obožavam“.
Da li postoji neka lična kolekcija iz snova koju biste voleli da kreirate?
Sledeća kolekcija u Pepcu! Radim na njoj! Otkriću vam delić ove tajne – suština budućnosti je u zajedničkom kreiranju ljudi i AI alata. Jedva čekamo ono što budućnost donosi, a budućnost je sada u Pepcu.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Promo