Da vaši zaposleni „žive” korporativne vrednosti

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Da vaši zaposleni „žive” korporativne vrednosti

    Kada smo pitali direktor predstavništva „Atlantic grupe” u Srbiji Vladimir Čupića šta prvo pomisli kada čuje reč „biznis“, on odgovara – ljudi.

    „Prvo pomislim na ljude, koji svojim doprinosom generišu profit. Mi se bavimo proizvodnjom standardnih proizvoda, a ne sofiscistiranom tehnologijom. Ne pravimo svemirske brodove, pa da tehnologija bude od ključne važnosti. Šalu na stranu, u ovom poslu, gde postoji hiljade proizvođača u celom svetu, velikih, dobrih, kvalitetnih kompanija – ključna razlika koju možete postići zapravo je sadržana u ljudima, u njihovom odnosu ka poslu i kompaniji“, kaže Čupić i dodaje da to podrazumeva da „vaši zaposleni „žive” korporativne vrednosti, ugrađujući, direktno i indirektno, tu korporativnu kulturu u svoje proizvode, u način na koji predstavljaju kompaniju, u način na koji se odnose prema tržištu i prema kupcima, u način na koji se odnose prema društvenoj zajednici, kao i u međusobnu relaciju“.

    „Ako to postavite u fokus, a podrazumeva se da morate imati savremena tehnološka rešenja, to je onda garancija uspeha. Ako umete da prepoznate gde se nalazite na tržištu, da prepoznate i da motivišete ljude da iskažu svoj talenat – to je onda uspeh. Ako ljudima omogućite da iskažu svoju različitost u jednoj organizaciji, gde vlada takozvana demokratura – demokratija u predlaganju, autokratija u izvođenju, ako uspete tu vrstu različitosti i inicijative da podstaknete, onda je uspeh zagarantovan.“

    Šta za mlade predstavlja program u kome mogu da kažu šta očekuju od radnog mesta?

    Ne samo da kažu nego mogu i da utiču na to. Mogu da razmenjuju iskustva i da vide kako to izgleda u drugim kompanijama u sastavu Grupe i u drugim državama u kojima ona posluje. To ih čini bogatijim za veliki broj iskustava, u pogledu građenja novih odnosa, upoznavanja sa različitim ljudima i kulturama, jer imaju priliku da rade u novim timovima. Uče kako da funkcionišu u nestrukturisanim situacijama, da se suoče sa novim izazovima. Na taj način podstiču svoju kreativnost. S druge strane, to ih uči da budu kooperativni i da nauče da rade u fleksibilnom okruženju, što predstavlja izazov i „oštri” poslovna čula.

    Da li je tako nešto postojalo kada ste vi započeli karijeru?

    Ja sam karijeru započeo u kompaniji „Deloit”, koja je i tada bila veoma napredna kompanija, i to je bila velika prilika. Ja sam radio u Bugarskoj, Rumuniji, Mađarskoj. Mogao sam da učestvujem u radu raznih timova, da prolazim obuke. Mi takve prakse i posebno kreirane projekte za zaposlene danas sprovodimo ovde, u „Atlantic grupi”, pre svega, zahvaljujući timu iz odeljenja za ljudske resurse. Mislim da cela uprava ima tu vrstu senzibiliteta i prepoznaje koliko je to bitno, a to je upravo ono zbog čega sam ja u ovoj kompaniji.

    Ljudima su uglavnom potrebni uzori. Gde ste vi tražili uzore na početku karijere?

    Ne mogu da kažem da sam imao neke specifične uzore. Želeo sam da napravim dobar rezultat. Prvi uzor mi je bio otac. Prema poslu morate da se odnosite odgovorno, da ga shvatite ozbiljno i, na neki način, da prevaziđete očekivanja. Na primer, ako od vas traže da napravite prezentaciju o nečemu, vi tu prezentaciju napravite, ali onda dodate i neke stvari koje od vas nisu tražili. Na taj način vi, ustvari, pokazujete da znate da uradite ono što se od vas traži, ali i da umete da mislite, tj. da možete da budete korak ispred i pružite nešto više od očekivanja. To čini razliku i to vas izdvaja kao zaposlenog.

    Imate li savet za mlade na početku karijere?

    Treba da budu hrabri, otvoreni, da se ne plaše, da ostvaruju svoje ideje i snove, da se bore za sebe.

    Danas su mlađe generacije vrlo fokusirane. Mi često grešimo kada ih karakterišemo tako što ih poistovećujemo sa nekim medijskim pojavama na tržištu. Ne, to nije mlada generacija. Oni su vrlo svesni šta znači obrazovanje, vrlo su svesni šta znači kvalitetan rad i koliko je važna diploma. Znaju da moraju sami sebi da obezbede posao i život, za razliku od moje generacije, koja je bila više okrenuta roditeljima, državi, društvu. Mislim da su mladi danas znatno samostalniji nego što im za to dajemo kredita.

    Izvor: BIZLife magazin

    Foto: Atlantic grupa

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE