Da li je Coca-Cola zaista stvorila crveno odelo Deda Mraza?

Povezanost Deda Mraza i njegovog crvenog odela datira pre reklamnih kampanja Coca-Cole. Politički karikaturista Tomas Nast prikazao je Deda Mraza u crvenom odelu još 1881. godine u ilustraciji „Merry Old Santa Claus“, što je značajno doprinelo modernom imidžu Deda Mraza.

Uloga Coca-Cole u popularizaciji ove slike počinje 1930-ih godina, kada je kompanija angažovala umetnika Hedona Sandbloma da kreira seriju ilustracija Deda Mraza za njihove novogodišnje reklame. Sandblomov prikaz bio je veseljak sa zaobljenim stomakom, obučen u crveno odelo sa belim krznom, koje se savršeno uklapalo u brend boje Coca-Cole. Te reklame su bile široko rasprostranjene i odigrale su ključnu ulogu u učvršćivanju slike Deda Mraza u crvenom odelu u popularnoj kulturi.

Takođe je važno napomenuti da su i druge kompanije koristile slične prikaze Deda Mraza pre Coca-Cole. Na primer, White Rock Beverages je 1915. godine prikazao Deda Mraza u crveno-beloj kombinaciji u svojim reklamama.

Zaključno, iako su reklamne kampanje Coca-Cole iz 1930-ih značajno popularizovale sliku Deda Mraza u crvenom odelu, one nisu bile njen izvor. Crvena odeća već je bila deo prikaza Deda Mraza u raznim medijima pre nego što se Coca-Cola uključila.

Pored svega, crvena boja ima i praktičnu ulogu u prazničnim scenama – odskače od zimskog pejzaža i dodatno naglašava prisustvo Deda Mraza, čineći ga centralnom figurom svake ilustracije i ukrasa. Crvena je danas neodvojivi deo praznične tradicije, simbolizujući toplinu, ljubav i radost, a njen istorijski značaj i vizuelna privlačnost čine je univerzalnim simbolom praznika.

Zašto baš crvena boja?

Crvena boja Deda Mrazovog odela ima duboke istorijske i kulturne korene, a njen simbolizam ostavlja snažan utisak na prazničnu atmosferu. Lik Deda Mraza, inspirisan Svetim Nikolom, često se povezuje s crvenom bojom zbog biskupskih haljina koje su bile deo hrišćanske tradicije. Crvena boja je simbol dostojanstva i autoriteta, ali i topline i radosti, što se savršeno uklapa u praznični duh darivanja.

U zapadnoj kulturi, crvena boja ima dodatno značenje – ona oslikava ljubav, energiju i veselje. Te osobine čine je idealnim izborom za Deda Mraza, koji donosi radost deci i simbolizuje velikodušnost. Vizuelna privlačnost crvene boje takođe igra značajnu ulogu. Njen intenzitet i sposobnost da privuče pažnju čine je neizostavnim delom praznične ikonografije.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife/Borislav Despotović

Foto: Freepik

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE