Čuveni „plastični“ brend podneo zahtev za bankrot
Američki brend Tupperware, koji proizvodi plastične posude za hranu i piće, je usled značajnog smanjenja prodaje podneo zahtev za bankrot.
Iz ove kompanije su saopštili da će tražiti sudsku dozvolu za početak prodaje brenda i da im je cilj nastavak rada. Kompanija sa 78-godišnjom tradicijom je postala sinonim kada se govori o bilo kojoj plastičnoj posudi za hranu i piće.
Uprkos nastojanju da poboljšaju svoje proizvode i da se pozicioniraju među mlađim potrošačima, nisu uspeli da se izdvoje od konkurencije. Prošle godine su upozorili da bi mogli bankrotirati ako se brzo ne prikupe nova finansijska sredstva. Vrednost Tupperwareovih deonica je ove sedmice smanjena za 50 odsto, nakon što je objavljeno da se planira bankrot.
Kratkoročno povećanje prodaje proizvoda ovog brenda dogodilo se tokom pandemije koronavirusa, kada je mnogo ljudi kuvalo kod kuće. Nakon toga je usledilo smanjenje prodaje. Rast cena sirovina, rast plata i troškova transporta su negativno uticali na profit.
„Izazovno makroekonomsko okruženje je u prethodnih nekoliko godina ozbiljno uticalo na finansijsku poziciju kompanije“, izjavila je izvršna direktorka Tupperwarea Laurie Ann Goldman u obraćanju investitorima.
Tupperware je kompanija koju je 1946. godina osnovao Earl Tupper i njeni proizvodi su bili velika inovacija. Naime, tada se počela koristiti plastika kako bi hrana bila što duže sveža, što je bilo neprocenjivo kada su frižideri mnogima bili preskupi. Pokazalo se da to nije bio uspeh kratkog daha.
Prodavačica Brownie Wise je doprinela da brend postane sinonim za domaćinstvo. Ona je razvila pristup da prodavci, koji su uglavnom bili žene, prodaju proizvode drugim ženama u njihovim domovima. Njihovi proizvodi se trenutno prodaju u 70 država širom sveta.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: Klix
Foto: unsplash