CeraVe-Dermakozmetika potpisana kvalitetom i pristupačnom cenom
Kristijan Božić, direktor marketinga, CeraVe i La Roche-Posay, L’oreal Adria Balkan
Planetarno popularan američki brend CeraVe konačno je dostupan i u Srbiji. Šta se krije iza uspeha brenda na globalnom nivou, šta na lokalnom, šta pokazuju prvi prodajni rezultati, ali i koji je plan nakon nekoliko meseci od lansiranja – otkriva nam Kristijan Božić, direktor marketinga brenda.
- Čuveni američki brend CeraVe od februara je dostupan u Srbiji. Kako ste prepoznali da je baš ovaj brend potreban našem tržištu, ali i regionu? Koliko je vremena proteklo od ideje do samog lansiranja?
Odluka o lansiranju CeraVea nije bila teška. Reč je o brendu iz portfolija Grupe L’Oreal sjajne delotvornosti i čvrste dermatološke pozadine – razvijen od strane dermatologa i u saradnji sa dermatolozima, a opet veoma pristupačnog cenovnog ranga u kontekstu dermakozmetike. Čekali smo najbolji trenutak da ove proizvode plasiramo i na naša tržišta, dok smo samo lansiranje pripremali oko osam meseci.
- Kakvi su vaši utisci i šta pokazuju rezultati – da li se potrošačima dopada novi brend i kakva je bila prva reakcija?
Posebno smo zadovoljni prvim povratnim informacijama potrošačâ i prodajnim rezultatima. Na internacionalnom nivou već neko vreme svedočimo eksploziji CeraVea, te beležimo sjajne prodajne rezultate i povratne informacije od potrošača na svim kontinentima. U istom tonu smo krenuli i u našem regionu, te se radujemo daljem razvoju.
- Šta se pokazalo kao najvažnija strategija kod lansiranja novog brenda i njegovih proizvoda?
Kod pripreme strategije lansiranja fokusirali smo se na detaljna istraživanja tržišta kako bismo što bolje odredili ko je naš lokalni potrošač i kako ćemo sâm brend pozicionirati. Nakon toga, komunikaciju i poruke plasirali smo kroz kanale gde se naša ciljna grupa u najvećoj meri nalazi. Definitivno je pomoglo što je značajan deo potrošača na tržištu Srbije već znao za CeraVe, a deo njih je određene CeraVe proizvode i koristio. Snaga našeg internacionalnog marketinga i kreativni sadržaj na „Tiktoku” uz efikasnost ove linije – učinili su svoje. Paralelno sa svim marketinškim i komunikacijskim aktivnostima ka potrošaču, lansiranje smo pripremali i za stručnu javnost – dermatologe i farmaceute – kroz radionice, treninge i veliki događaj koji je u februaru organizovan za stručnu javnost.
- Deo strategije bilo je uključivanje i popularnih „tiktokera”. Kako ste se odlučili na taj potez?
Primeri dobre prakse s različitih tržišta širom sveta pokazali su da komunikacija i kreativni sadržaj na „Tiktoku” mogu biti u službi promocije brenda, a sa CeraVe proizvodima svakako želimo da se približimo i mlađoj populaciji, te je izbor ovog kanala bio logičan, ali i nužan.
- Kakve planove imate do kraja godine i kada se može očekivati proširenje asortimana?
Verujemo u ovaj brend i planiramo da ga razvijamo, investiramo u njega i unosimo inovacije i dalje – i internacionalno i lokalno. U regionu smo krenuli s osnovnom ponudom, no u sledećim fazama naši potrošači svakako mogu očekivati i ostatak proizvoda koje imamo u portfoliju CeraVea. Pratićemo, naravno, sve što naš globalni tim radi, te implementirati kod nas, ali i razvijati aktivacije specifične za naše potrošače i lokalno tržište.
Izvor: BIZlife magazin