
Branimir Đurović: „Snaga poverenja ne može biti obezvređena“
Branimir Đurović, direktor kompanije Glovo u Srbiji, otkriva za BIZLife zašto su platforme za dostavu toliko popularne, na kom je nivou Quick commerce u Srbiji, kao i koji je njegov ultimativni poslovni savet.
Od malog startapa do kompanije koja je jedna od najbrže rastućih na svetu – prošlo je svega sedam godina. Od toga, već tri godine u Srbiji beleži veliki uspeh. Platforma za dostavu hrane Glovo u Srbiji sarađuje sa gotovo svim najvažnijim prehrambenim maloprodajnim lancima. Preciznije, sa 90 odsto njih, tvrdi direktor Glova u Srbiji Branimir Đurović.
- Glovo je uspešna međunarodna platforma koja je sa svojim poslovanjem počela 2015. godine. U Srbiju ste došli 2019. godine. Koje lekcije su ova kompanija i njen menadžment izvukli posle tri godine poslovanja u Srbiji?
Glovo je svoju poslovnu strategiju u Srbiji razvio kroz pažljivo proučavanje svih specifičnosti domaćeg tržišta. Od prvog dana smo svoje poslovanje prilagodili svim lokalnim prilikama i navikama potrošačâ. Tržište brze isporuke, kako na globalnom tako i na lokalnom nivou, još uvek ima značajnog prostora za rast, a ovim aspektom upravljaju potrošači – potreban im je specifičan proizvod što je pre moguće.
Štaviše, dobar deo poslovanja posvetili smo malim lokalnim preduzetnicima, kako bismo izašli u susret njihovim potrebama nakon prilično turbulentnog perioda koji je iza svih nas. Glovo ima tu privilegiju da na taj način podrži lokalnu ekonomiju i to činimo kad god imamo priliku. Važno nam je okruženje u kom poslujemo, kao i lokalna zajednica čiji smo deo.
- Šta su platforme za dostavu, poput Glova, donele korisnicima i zašto im se toliko dopadaju?
Ljudi su uvideli da, korišćenjem platformi kao što je Glovo, dobijaju najvredniju valutu koja danas postoji: svoje dragoceno slobodno vreme. U današnjem svetu, koji diktira veoma dinamičan tempo, svaka usluga koja otključava slobodno vreme više je nego dobrodošla.
Zbog toga stalno radimo na poboljšavanju korisničkog iskustva dodavanjem novih funkcija u aplikaciji i ulažemo u naše operacije, kako bismo obezbedili najbolje vreme isporuke na tržištu. Partnerstvo sa raznim preduzećima sa lokalnog tržišta omogućava nam da ispunimo našu misiju, da svima omogućimo lak pristup bilo čemu u njihovom gradu.
Nedavno smo dostigli još jednu prekretnicu u Srbiji, potpisivanjem ugovora sa više od 4000 partnera u više od 30 gradova,
što nam je omogućilo da našim korisnicima pružimo širok spektar proizvoda, od jela iz omiljenih restorana do njihovih dnevnih potrepština i hiljade drugih dostupnih proizvoda koji se mogu pronaći u odeljku Prodavnica na našoj aplikaciji.
Ipak, prilagođavanje iskustva naših kupaca ključno je za dobijanje tako sjajnih povratnih reakcija sa tržišta i zato nije slučajno što je Glovo jedna od najbrže rastućih platformi tog tipa na svetu.
- Na kom je nivou Quick commerce u Srbiji?
Za nas je Q-Commerce treća generacija trgovine, gde brzina diktira kako će stvari biti isporučene. Q-Commerce štedi vreme, pre svega. To je, takođe, ključ za postizanje naše vizije, jer nam omogućava da budemo relevantni u više kategorija i možemo da odgovorimo na hitne slučajeve u poslednjem trenutku za manje od 30 minuta.
Trenutno u Srbiji sarađujemo sa oko 90 odsto najvažnijih prehrambenih maloprodajnih lanaca i stalno radimo na privlačenju raznovrsnih partnera u aplikaciju, bez obzira na veličinu njihovog poslovanja. Želimo da se fokusiramo na rad sa najrelevantnijim brendovima u svakoj kategoriji, uključujući igračke, prodavnice za kućne ljubimce, cveće ili kozmetičke proizvode. Za nas je izuzetno važno da ponudimo korisnicima mogućnost da pronađu sve što žele u svom gradu, te da transformišemo Glovo u onlajn tržni centar, koji može da odgovara bilo čijem džepu i podjednako pomogne malim, srednjim i velikim preduzećima da dođu do korisnikâ, ujedno predstavljajući svojevrsnu digitalnu kapiju do njih.
- Kako je na Glovo u Srbiji uticalo to što ste prisvojili domaću platformu za dostavu Donesi?
Uspešnom akvizicijom platforme Donesi stvorili smo održivu i efikasnu konkurenciju na lokalnom tržištu naše industrije. Očekujem da će to doprineti sazrevanju i rastu industrije višenamenskog naručivanja i dostave i da će usluga i benefiti biti bolji za sve: kupce, partnere i kurire.
- Kada govorimo o industriji dostave, kakva je situacija sa tržištem u Srbiji u poređenju sa drugim zemljama?
Raznolikost tržišta na kojima Glovo posluje ogleda se, pre svega, u drugačijim navikama potrošačâ i popularnosti proizvoda koje poručuju. Glovo u Srbiji osluškuje potrebe kupaca, zahvaljujući čemu uspevamo da zadržimo lidersku poziciju. Ono što ističe ovo tržište, rekao bih, jeste veća popularnost lokalnih restorana, dok u drugim zemljama dominiraju razni međunarodni lanci. Stoga, naša ambicija je da kataliziramo stvaranje lokalnog preduzetničkog ekosistema, da promovišemo održivija i inkluzivnija preduzeća.
- S obzirom na to da nam je tema broja premijum koncept, šta za vas znači „premijum”? Da li je to proizvod/usluga ili način razmišljanja?
Po mom mišljenju, premijum je, pre svega, način razmišljanja. Kvalitet je ispunjavanje ili prevazilaženje očekivanja kupaca, što je u današnje vreme neophodno da se zadrže kod nas. Premijum je kontinuirano postizanje kvaliteta, kao i stanje da se identifikuju i pozicioniraju potrebe kojih kupci nisu ni svesni da imaju, čime im se nudi dodatna vrednost i kojim dokazujemo da ćemo uvek da idemo korak dalje kako bismo obezbedili njihovo zadovoljstvo.
- Koji je vaš ultimativni poslovni savet?
Poverenje je za mene izuzetno važna tema i srećan sam što sam deo kompanije koja to shvata sa istom ozbiljnošću.
Verujem da je vrhunski poslovni savet za lični, a i profesionalni uspeh – uvek napraviti korak više u poverenju između kompanije i klijenta, ali i unutar samog tima.
Samo na takvim zdravim osnovama može da se stvori i da traje ozbiljan poslovni projekat, budući da snaga poverenja nikada ne može biti obezvređena, a to, na kraju, uvek donosi najbolji rezultat.
Izvor: BIZLife Magazin/Jelena Jevtić