BOSCH Srbija: Naš put do jednog od najpoželjnijih poslodavaca

Kompanija Bosch posluje u Srbiji već dvadeset godina, a od samog početka pravljeni su koraci da se izgradi dobra reputacija – kako u široj javnosti tako i na tržištu zapošljavanja. Ono za šta verujem da je napravilo razliku i dovelo do skoka u percepciji naše kompanije kod relevantnih ciljnih grupa jeste pristup u kome employer branding nije samo tema tima koji je zadužen za ovu oblast, već cele organizacije, sa fokusom na menadžment.

Piše: Nevena Savić, Employer Branding koordinatorka

Kako je to izgledalo u praksi? Pre nekoliko godina osnovana je radna grupa sa vodećim ljudima firme, na čijem čelu je bila generalna direktorka. Razmatrali smo naše snage, ali i šta možemo da unapredimo kako bismo postali poslodavac prvog izbora. Kao rezultat, razvili smo jedinstvenu strategiju employer brandinga, oslanjajući se na temeljna istraživanja tržišta i ciljnih grupa, percepciju naših kolega, zainteresovanih kandidata, kao i biznis ciljeva. Na tom putu smo kreirali autentične poruke i komunikacioni plan, a dodatno smo validirali naš globalni Employer Value Proposition kako bismo ga prilagodili lokalnom kontekstu.

Nevena Savić (Foto: Rade Babić)

Jedan od ključnih momenata u samoj organizaciji, koji je značajno uticao na našu ponudu poslodavca, ali i kulturu, bilo je uspostavljanje hibridnog modela rada. Koncept Smart Work, koji nudi fleksibilnost, ali i neguje timski duh, izuzetno je cenjen kao benefit kod svih kolega, a to se pojavljuje i kao preferencija velike većine kandidata na tržištu. Mogućnost da se od kuće obavljaju individualni poslovi, a u kancelarijama timski rad – dovela je kako do izuzetno visokog nivoa međusobnog poverenja na relaciji menadžment‒zaposleni tako i do redefinisanja elemenata kulture. Duži period Bosch se percipira kao moderan poslodavac koji uz stabilnost nudi i visok nivo fleksibilnosti. Ovo, naravno, važi za delove organizacije gde je moguće primeniti takav koncept. U dinamici proizvodnje manje je mesta za ovakav model, ali se onda na drugi način definišu elementi ponude poslodavca, a sve sa jednim ciljem: ostvariti balans poslovnog i privatnog života zaposlenih.

Balans između posla i privatnog života jedan je od osnovnih principa kompanije, koji datira još od osnivača – Roberta Boša, koji je porodicu stavljao u centar svih poslovnih odluka. Celovitost života čoveka je vrlo važan faktor, nekada u tome prevagne posao, nekada porodica ili privatni život, ali kompanija se zaista trudi da podrži zaposlenog u svakoj od životnih faza. Na kraju, više nema podele između poslovnog i privatnog domena, već postoji jedan, holistički pristup, kome treba poslodavci da se prilagode.

BALANS IZMEĐU POSLA I PRIVATNOG ŽIVOTA JEDAN JE OD OSNOVNIH PRINCIPA KOMPANIJE BOSCH

Hibridni rad donosi svoje izazove, potrebno je više kreativnosti u planovima za integrisanje članova tima, ali i u komunikacijama. Takođe, treba imati u vidu da je Bosch Srbija multidiviziona kompanija – osim što ima dve lokacije, centralu na Novom Beogradu i fabriku u Pećincima, pod istim okriljem funkcioniše sedam različitih Boschovih divizija i Inženjerski centar. Ta raznolikost organizacije i diverzitet ciljnih grupa mogu biti inspiracija za kvalitetne employer branding aktivnosti, ali zahtevaju ozbiljan strateški pristup i stalno praćenje potreba različitih stejkholdera i optimizaciju aktivnosti.

Osim hibridnog modela rada, u svim relevantnim tržišnim istraživanjima, kao jedan od značajnijih faktora u izboru poslodavca – izdvaja se mogućnost karijernog razvoja. Globalni sistem, kakav je Bosch, koji širom sveta zapošljava više od 429.000 ljudi, odlična je osnova za širok spektar karijernih mogućnosti. Takođe, verujem da je važno to što se evaluacija performansa zaposlenih u najvećoj meri fokusira na jake strane. Kroz transparentan dijalog sa liderima i HR biznis partnerima – identifikuju se snage i oblasti u kojima svaki pojedinac može najviše da doprinese. Ovaj personalizovani pristup, uz mogućnosti razvoja i napredovanja unutar kompanije, važan je motivacioni faktor za mnoge zaposlene.

Takođe, u fokusu nam je stalno jačanje interne komunikacije, jer smatramo da zadovoljni zaposleni čine osnovu našeg uspeha. Njihova mišljenja su nam dragocena i koriste se kao vodič za oblikovanje i optimizaciju aktivnosti. Naš slogan „Tehnologija za život” nije samo sintagma – to je filozofija koja prožima svaki aspekt našeg rada. Težimo stvaranju okruženja u kojem se svaki zaposleni oseća kao važan deo misije unapređenja kvaliteta života.

Naša vizija je da izgradimo okruženje u kojem se svaki pojedinac oseća vrednovano, motivisano i podržano. I upravo to je ono što čini razliku: briga o zaposlenima, autentična kultura i stabilnost snažnog brenda koji je u celom svetu sinonim za kvalitet.

Uspeh je neminovan kad su ljudi u fokusu. Za Bosch to nije samo strategija, već osnovni princip poslovanja.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

 

Izvor: BIZLife

Foto: Bosch Srbija/Rade Bakić

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE