Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Tamara Đogo

    Bolja budućnost se kreira kvalitetnim i bezbednim izborima za decu

    „Kvalitet koji pružamo deci ima prostora samo za inovacije, nikako za kompromise”, za novogodišnji specijal BIZLifea govori Tamara Đogo, izvršni direktor kompanije Pertini

    Pertini nije samo trgovačka kuća, već kompanija koja intenzivno radi na društvenoj odgovornosti. „Dosta ulažemo u edukaciju dece i promovisanje tradicionalnih vrednosti. To su vrednosti koje gajimo i unutar kompanije”, ističe izvršni direktor kompanije Pertini Tamara Đogo.

    • Šta ste tokom ove, ekonomski turbulentne godine naučili o sebi i svom biznisu?

    Svako vreme nosi svoje izazove. Godina jeste bila turbulentna globalno, u celom svetu i svim industrijama. Cene su vrtoglavo rasle na inputima svih poslovnih procesa, a cena transporta i njegova organizacija uticale su na brojne poslovne odluke. Ipak, kao i u svim drugim izazovnim okolnostima, onaj ko ima jasno definisane strategije, a uz to dovoljno fleksibilnu organizacionu strukturu da može da reaguje rezervnim planovima i da apsorbuje sve poteškoće, opstaće.

    Što sam više u poslu, to više shvatam da je neophodno biti svoj, imati korporativni identitet i jasnu dugoročnu viziju, kao i biti spreman da na tom putu nailaziš na brojne prepreke i da ih savladavaš, jer veruješ u ono ka čemu stremiš.

    Osim znanja i energije, svakako da je za lakše prevazilaženje poteškoća važno i iskustvo, koje je u slučaju kompanije Pertini dugo već 30 godina, tokom kojih je, nesumnjivo, bilo puno turbulencija, ali nas je to ojačalo i naučilo da uspešno odolevamo izazovima i činimo sve da nastavimo sa daljim radom i uz sve bolje rezultate. Upravo smo ove, turbulentne godine predstavljali Srbiju na različitim sajmovima u Dubaiju i Njujorku, uz veliki broj pozitivnih ishoda.

    Dakle, važno je biti otvoren ka izazovima. Treba sve pratiti, ne plašiti se, ali biti obazriv. Ključne su pravovremene informacije, kao i mogućnost donošenja brzih rešenja, uz oslonac na tim.

    • Kako ste odgovorili na izazove poskupljenja i manjka radne snage?

    Kompaniju Pertini vode dugogodišnji saradnici. Top menadžment je porodične strukture, a tu su i brojni menadžeri koji su dovoljno dugo tu, koji su rasli i razvijali se uz kompaniju i postali više od zaposlenih – partneri. Stalno te stubove obogaćujemo novim znalačkim kadrom koji razume našu viziju i strategiju i deli iste vrednosti. Ukoliko dođe do takvog međusobnog razumevanja, zaposleni tu ostaju dugo, jer su poslovna i kadrovska politika takve da mladim i vrednim ljudima dajemo krila i stimulišemo ih na lični razvoj, koji pomera i razvija istovremeno i kompaniju. Ta pozitivna atmosfera i dovodi do rezultata. Ako nije tako, treba svako da ide svojim putem.

    Najveća fluktuacija radnika je u maloprodajnim objektima. Tu su, uglavnom, mladi ljudi koji se i dalje traže i nemaju jasno definisane dugoročne ciljeve, a još uvek ni poslovnu zrelost. Tu je, zaista, teško pronaći stalan kadar, jer zaposleni u maloprodajama Pertini imaju i edukativnu ulogu – moraju preneti poruku i sadržaj uticaja kvalitetnih igračaka na zdrav rast i razvoj, što je dodatni element koji se od njih traži.

    • S ekonomskog aspekta, da li je broj ruskih državljana u Srbiji prednost ili rizik za naše tržište?

    Veći broj potencijalnih kupaca svakako je veći potencijal prodaje. Zaista ne delimo kupce ni po kakvoj pripadnosti, bitno je da cene kvalitet i edukativne vrednosti, ali smo, internom analizom, primetili da kupuju kvalitetne edukativne igračke i igre. Njihovoj deci, koja su promenila mesto stanovanja, okruženje, dnevne navike i mnogo toga još, sigurno da je važno da se okruže nekim lepim i zdravim sadržajima. Mi prihvatamo kao kompliment što često biraju igračke Pertini. Ukoliko mislite na to da li otvaraju kompanije, opet bih to posmatrala strogo ekonomski – svaki ugao ima neku svoju analizu.

    • Na šta ste posebno obratili pažnju pri kreiranju budžeta za 2023. godinu?

    Danas su planovi i mnoga anticipiranja vrlo diskutabilni. Sve se vrtoglavo brzo kreće i menja. Budžeti moraju imati mogućnost odstupanja za nepredviđene okolnosti, jer u protekle tri godine niko od nas nije mogao da nasluti geopolitičke promene sa kojima smo se suočili. Svakako da ćemo to imati na umu za gotovo sve standardne budžetske kategorije.

    Radimo na inovacijama, unapređujemo i pratimo naš rad podjednako kao i dosad, a pažljivo istražujemo i tržište kako bismo naše krajnje potrošače (decu) učinili što zadovoljnijim, a njihovu igru zdravijom i bezbednijom.

    Kvalitet koji pružamo deci ima prostora samo za inovacije, nikako za kompromise. Dakle, bezbednost, inovacije, novi projekti – budžet mora biti prilagođen upravo tome.

    • Kakvu novogodišnju čestitku možete poslati svojim saradnicima i našim čitaocima?

    Želimo svima da budu zdravi i srećni. Da cene tradicionalne vrednosti i porodicu, kao osnovnu ćeliju društva. Da zajedno pokušamo da deci omogućimo bezbedno i srećno detinjstvo i da ih, u moru izazova i loših smernica, ipak usmerimo na neka lepa i zdrava razmišljanja. Da budemo ponosni na njihova postignuća i da malo više promovišemo empatiju i brigu o drugima.

    U ime kompanije Pertini, poslala bih poruku svima kojima su deca u fokusu da mi vrlo ozbiljno vodimo računa o tome šta će stići u ruke njihove dece. Ogroman tim radi svakodnevno na tome kreirajući Pertinijev asortiman sa ciljem zdravog rasta i razvoja dece. Sve vas molimo da za decu birate pažljivo i birate bezbedno, jer morate znati koliko je važno čime su deca okružena, kakve informacije iz okruženja dobijaju i čime se igraju, kako se ta igra reflektuje na razvoj njihovih ličnosti.

    U moru komercijalizacije, mi smo se odlučili da budemo snaga dečjeg sveta i da u njihovo ime kreiramo siguran portfolio kroz asortiman Pertini tako što ćemo ponuditi igračke koje razvijaju potencijale dece i podstiču ih na zdrav rast i razvoj, kako fizički tako i mentalni, intelektualni. Zato smo osnovali i Centar za zdrav rast i razvoj, koji je stub i pokretač mnogih Pertinijevih aktivnosti.

    Trenutno je u toku projekat podizanja svesti o važnosti ekologije, reciklaže, održivosti. Promovišemo posebno napravljene linije igračaka od održivih materijala, koje nas edukuju o očuvanju planete, retkim vrstama, o tome ko smo mi u procesima recikliranja, koji može biti naš doprinos itd. Reč je o posebnim linijama igračaka svetskih kompanija za koje je Pertini generalni zastupnik za Srbiju – serija WILTOPIA nemačke kompanije Playmobil, serija eko-kreativnih setova holandske kompanije SES i ECO PLAY linija italijanske kompanije HEADU.

    Cilj ovog projekta je da deca uz igru polako, korak po korak, usvoje ekološke kriterijume kao nešto što je sastavni deo njihove svakodnevice, što se podrazumeva kao model ponašanja, baš kao što je digitalizacija postala neraskidivi deo života, a pre par decenija to je bilo nezamislivo.

    Sa tom porukom – da nam svima bude bolje – želim da čestitam Novu godinu u ime kompanije Pertini i u lično ime.

    Izvor: BIZLife MAgazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE