Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Početak nije težak, ali posle nastupa BORBA“: Ivana pravi kozmetiku koja je simbol pobede

    Pokretanje biznisa u Srbiji nikada nije bio lak poduhvat, to će vam reći gotovo svi. Da je svaki početak težak, to će vam takođe reći većina preduzetnika. Da je to „najlepši osećaj, jer pokrećete nešto svoje i puni ste entuzijazma“, retko ko će izustiti.

    Ne i Ivana Crnojević, preduzetnica iz Beograda koja je svoj brend „BohoEve“ kozmetiku pokrenula onda kada su poslovi koje je radila prestali da joj budu inspirativni i da u njima uživa.

    Ona za BIZLife-om deli svoju priču o tome kako je počela, šta su najveći izazovi u sopstvenom poslu, te da izrada ručno pravljenih sapuna ne može da se uporedi sa spremanjem nekog jela u kuhinji, kako mnogi misle.

    „Dugo sam radila poslove koji nemaju nikakav kontakt sa kozmetikom i nisu mi bili inspirativni, nisam uživala u njima. Kada sam se zainteresovala za ručno pravljenu kozmetiku, saznala sam da u široj porodici imamo veoma uspešnu osobu koja ima veliku fabriku kozmetičkih proizvoda u Šri Lanki. U pitanju je dalja rođaka koja se davno odselila i nisam o njoj ni razmišljala sve dok se nisam zainteresovala za ručno pravljenje kozmetike, tako da je možda sklonost ka tome i zapisana negde u genetskom kodu. Iako nismo u kontaktu, znači mi činjenica da je moj put možda sudbinski“, kaže Ivana.

    Ona napominje da je kozmetikom počela da se bavi jako davno, ali ne na profesionalnom nivou, te da je ono što ju je nekada zabavljalo i inspirisalo, postalo njen osnovni posao,

    „A to vidim i kao privilegiju, jer me posao zaista čini srećnom“, ističe naša sagovrnica.


    „Naziv BohoEve cosmetics je kombinacija mog imena u internacionalnoj verziji (Eve – Ivana) i stila koji jako volim, a za koji verujem i da je utkan u kozmetiku koju pravim – Boho, stil slobode, opuštenosti i nesputanosti. U samom logotipu su i dva pera koja su simbol ovog stila, a pera obrazuju slovo V – simbol pobede, jer je to upravo ono kako se osećam nakon mnogo godina rada nečega što me nije ispunjavalo„, kaže Ivana za BIZLife.


    „BohoEve“ kozmetika pored ručno rađenih sapuna, od kojih je sve i počelo, poseduje prošireni asortiman proizvoda poput body butter, losiona za telo, krema za ruke, preparata za kosu, kompleta za leto…

    „Svake godine dodajemo još nešto novo jer se trudim da pratim dešavanja u svetu kozmetike i primenjujem ih u okviru ‘BohoEve’ ponude. Inače, moja koža je problematična i ceo život vodim računa o sastojcima kozmetike koju koristim, tako da i za ‘BohoEve’ proizvode koristim najkvalitetnije sastojke, proverene i hranljive za kožu i kosu. Kvalitetni sastojci čine osnovni postulat BohoEve brenda od kog nećemo odstupiti bez obzira koliku žrtvu zahtevaju“, objašnjava Ivana Crnojević.

    Izrada sapuna nije isto što i spremanje hrane

    Na pitanje kako izgleda proces izrade sapuna, ona u šali dodaje da ljudi to često upoređuju sa spremanjem obroka u kuhinji, ali da to zapravo nije tako.

    „Za izradu sapuna od prvog do poslednjeg koraka sam zadužena licno ja. Imam par saradnika koji su ponekad zbog povećanog obima posla prisutni u procesu proizvodnje, ali i marketinga. Osim njih, značajnu pomoć imam i od dvojice mojih sinova koji su tu kad treba da se uradi fizički posao ili da se udaraju pečati na sapune i slično“, navodi Ivana.

    Obzirom da je za proizvodnju kozmetike potrebno strpljenje, Ivana se trudi da izradi pristupa bez nervoze i smireno. Napominje da je u tome dosta značajna radionica koja nije u okviru njenog mesta stanovanja.

    U procesu izrade zaista uživam i to mi ne pada teško, ali zato sve ostalo što prati ovakav jedan biznis kao što je administracija, slanje pošiljki i marketing doživljavam kao napor jer su to prateće aktivnosti koje moraju da se rade, a iziskuju puno vremena.

    Naša sagovrnica je, kao i većina onih koji pokreću sopstveni biznis, stava da za to nikada nije bila idealna situacija, ali se takođe vodi time da sreća prati hrabre. Ponekad se problemi čine nepremostivim, od velikog značaja je podrška porodice, prijatelja kao i saradnika u poslu.

    „Bilo je trenutaka u kojima sam se našla u situaciji kao i mnogi da sam u nemogućnosti da odgovorim na sve izazove. Za sada ‘BohoEve’ opstaje zahvaljujući najviše vernim kupcima koji su se navikli na naše proizvode i kvalitet, pa im korekcije cena koje se dešavaju nisu važne“, ističe ona.

    Nakon početničkog entuzijazma kreće borba

    Kako nam se približava vreme darivanja, lepo je obradovati ne samo svoje bližnje, već i poslovne saradnike i partnere. U tom smislu, korporativni pokloni su izuzetno važni za poslovanje „BohoEve“ kozmetike jer je to nešto po čemu se razlikuju od ostalih proizvođača iz okruženja.

    „Mogućnost da proizvedemo veći broj proizvoda u određenom periodu nas je u tom smislu izdvojilo. Klijenti se obično jave sa nekom približnom idejom o tome šta žele, ali mi smo tu da pomognemo savetima da se sastav tih poklona konkretizuje. Korporativni pokloni mogu da imaju logo kompanije za koju se rade, ali često smo imali i zahtev da brending bude baš BohoEve jer kompanije podržavaju male proizvođače“, objašnjava Ivana.

    pokretanje biznisa u srbiji

    BohoEve kozmetika, pokretanje biznisa u Srbiji

    Za pokretanje sopstvene preduzetničke priče nikada nije kasno i ne mora svaki početak da bude težak, svuda ima uspona i padova, ali najlepši je osećaj kada ostvarite ono što ste želeli. Ovo tvrdi i Ivana koja za BIZLife zaključuje:

    „Početak je ustvari najlepši jer je tada entuzijazam visok i ništa nije teško da se uradi. Na početku mnogi pružaju podršku jer žele da pomognu. Međutim, kada taj prvi talas prođe, nastaje period borbe koji je zapravo težak i tada je upornost na pravom testu. Ako taj period prođete uspešno i poslovanje preživi, kasnije sve ide svojim tokom“.

     

    Izvor: BIZLife/Mladen Stanković

    Foto: BohoEve

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE