BMW biznis liga, IV kolo: Dobar pregled situacije i brzina adaptacije
Ljudi iz sveta biznisa nakratko su kancelarije zamenili trkačkom stazom i odmerili snage za volanom. Na NAVAK-u održano četvrto kolo BMW biznis lige, a učesnici su imali prilike da na vrhunskim automobilima testiraju svoje vozačko umeće. BMW Srbija i BIZLife su i ovoga puta obezbedili dozu adrenalina svim učesnicima i dali im priliku da se oprobaju u vozilima ovog brenda.
Sanja Švonja, Corporate Marketing and Communication Expert, MOL Serbia
- Šta je zajedničko dobrom vozaču i dobrom menadžeru
Fokus. Dobar pregled situacije i brzina adaptacije. Neretko se dešava da i savršeno pripremljen plan ili dobro uigrana taktika jednostavno ne mogu da se primene u datoj situaciji. Ili da se već iza sledeće krivine pojavi nešto neočekivano i sve prethodna rešenja postanu neprimenjiva. Sposobnost da anticipira, da se brzo adaptira i uz to ostane „hladne glave“ bi trebalo i vozaču i menadžeru istu da sačuvaju. I naravno – odabir pravog goriva!
- Vozači često moraju da menjaju taktiku u toku trke. Da li ste i Vi nekad bili u takvoj situaciji?
Naravno. Čini mi se da smo svi gotovo neprestano u situaciji da prilagođavamo taktiku. Čak i više van poslovnog okruženja. U tom smislu, mi se čini da je jedini način da me činjenica o neprestanoj promeni ne frustrira svaki put, je da je unapred prihvatim i da je budem svesna od samog početka.
- Šta najviše cenite kod suvozača u poslovnom, a šta kod suvozača u privatnom životu?
U oba segmenta isto: shvatanje da smo na put krenuli zajedno i da, ukoliko smo usaglašeni imamo šanse ne samo da bezbedno stignemo do cilja, već i da nekog eventualno prestignemo, ako smo u situaciji da se trkamo. Cenim spremnost suvozača da putuje „rame uz rame“ bez obzira da li to znači da je potrebno da pomno prati put jer dva para očiju uvek više vide, ponekad da se bavi manjim i sporednim stvarima, a nekad i da preuzme komandu. U najboljem slučaju, da smo oboje spremni da uživamo u vožnji. Idealno, da slušamo istu muziku.
- Koliko se često usudite da „vozite bez ruku“ (preduzimate relativno riskante poteze)?
Rizik je vrsta prognoze, a prognoze su uvek nezahvalne. Lako se desi da ispadnu netačne ili nepotpune. S druge strane, u vremenu neverovatno brzih promena u kom živimo i radimo ne vidim način da se funkcioniše i napravi bilo kakav iskorak, a da se nešto (ozbiljno) ne rizikuje. Iako, sa aspekta bezbednosti u saobraćaju, koncept „vožnje bez ruku“ nikako ne bih mogla da podržim, u prenesenom značenju smatram da su nekada takvi potezi baš oni kojima menjamo tok događaja. Idealno bi bilo u pozitivnom smeru. To će zavisiti od procene rizika.
- Šta su, po Vašem mišljenju, odlike koje čine šampiona?
Šampiona nema mnogo. A skoro svi se u nečemu takmičimo. Mislim da ključnu ulogu igraju jasan cilj, motivacija i mnogo posvećenosti tom cilju. Osim tih unutrašnjih faktora ima i mnogo onih spoljnih, ne manje značajnih. Naravno da je suštinski važan trener, ali i da svi iz okruženja pristanu da budu deo senke šampiona. I publika mnogo znači! I ako se sve to sklopi u pravom trenutku, rađa se novi šampion.
- Koliko treba ulagati u mašinu (proizvod, uslugu…), a koliko u „pit stop“ ( ljude)?
Jedno bez drugog zaista ne ide. Ipak smatram su ljudi ključ. Ako je ekipa u pit stopu uigrana, i vozač će dobiti servis u 3-4 sekunde, serviseri će imati pravu povratnu informaciju pa će moći na osnovu toga da unaprede mašinu, dosipaće (pravo!) gorivo, bolid će uspešno zavšiti trku, a publika će biti zadovoljna.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Izvor: BIZLife
Foto: iDook media