Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Bliska evropska budućnost u kojoj nećete moći da vozite pijani

    Evropska komisija zahteva uvoženje 11 novih bezbednosnih sistema koji će biti obavezni za sve nove automobile od 2021. godine, prenosi B92.

    U Evropskoj komisiji smatraju da će ovi sistemi prepoloviti broj teško povređenih i poginulih (26.000 godišnje prema poslednjoj analizi) u saobraćajnim nesrećama.

    Od 2010. razne mere Evropske unije su umanjile broj nesreća za 20%, ali Evropska komisija ističe da nema značajnijeg pada od 2013.

    Procene su da će uvođenje ovog paketa bezbednosnih sistema spasiti oko 7.300 života i sprečiti 39.000 teških povreda između 2020. i 2030.

    Jedan od sistema koji će biti obavezni je zadnja kamera, koja je već godinama dostupna kao dodatna oprema, navodno spasi oko 95 života godišnje u SAD.

    Upravo su u SAD nedavno uveli sličan paket obaveznih sigurnosnih sistema kako bi povećali bezbednost na putevima.

    Pomenuti bezbednosni paket koji će biti obavezan u EU čine:

    * Napredno sigurnosno kočenje – sistem koji automatski zaustavlja vozilo ukoliko detektuje opasnost od sudara

    * Instalacija za blokadu alkohola – mogućnost postavljanja uređaja za analizu vazduha prilikom paljenja automobila, koji će onemogućiti vozače u alkoholisanjom stanju da pokrenu vozilo

    * Otkrivanje pospanosti i poremećaja pažnje – detektovaće pad pažnje vozača i upozoravati ga da odmori

    * Snimač podataka o nesreći – poput „crne kutije“ iz aviona ovaj sistem će beležiti podatke poput brzine, lokacije i trenutka udesa

    * Signal za zaustavljanje u hitnim slučajevima – automatsko treperenja svetla u slučaju opasnosti radi hitnoh zaustavljanja

    * Unapređeni sigurnosni pojasevi

    * Veća zona glavnog udara sa sigurnosnim staklom za veću zaštitu biciklista i pešaka prilikom udesa

    * Inteligentna podrška brzine – sistem koji može da preuzme primat kako bi se ograničila brzina na osnovu prepoznavanja saobraćajnih znakova

    * Pomoć pri praćenju trake – upozorava vozača ukoliko napusti svoju traku

    * Veća zaštita putnika u testu bočnog udara

    * Zadnja kamera ili senzori

    Izvor: B92

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Komentari

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE