Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Bil Gejts, Screenshot

    Bil Gejts se provozao samovozećim kolima: ,,Štede novac“ (VIDEO)

    Bil Gejts je imao „probnu vožnju“ autonomnim vozilom i primetio je da štedi novac. On je istakao da automobili bez vozača „dolaze pre nego što mislimo“.

    Tehnološki milijarder i suosnivač Majkrosofta nedavno je krenuo na „probnu vožnju“ autonomnim vozilom kroz užurbane ulice centra Londona, koje je opisao u blog postu kao „jedno od najizazovnijih okruženja za vožnju koje se može zamisliti“.

    Bil Gejts je otkrio da to bila „vožnja za pamćenje“, ali i da je „bilo pomalo nadrealno naći se u autu jer je izbegavao sav saobraćaj“. Putovanje je uključivalo sigurnosnog vozača koji je više puta preuzeo kontrolu nad automobilom, napomenuo je on.

    Takođe je objavio video o svom iskustvu:

    Tehnologiju automobila napravio je britanski startap Wayve, koji sarađuje sa Microsoftom na svom softveru za autonomnu vožnju zasnovanom na veštačkoj inteligenciji. Šestogodišnji startap prikupio je više od 250 miliona dolara od investitora, uključujući Microsoft, suosnivača Virgin Group-a milijardera Ričarda Bransona i glavnog naučnika za veštačku inteligenciju Yann LeCun-a.

    Wayve se nalazi među gomilom konkurenata u oblasti tehnologije i auto industrije: Ford, GM, Tesla, Alphabet i kineski Baidu uložili su milijarde dolara u razvoj sopstvene tehnologije vozila bez vozača.

    Samovozeća kola jefitnija od običnih automobila

    Kako tehnologija napreduje, automobili bi mogli da budu dobri i za vaš novčanik i za planetu, tvrdi Gejts. Autonomna vozila mogu na kraju da postanu jeftinija od običnih automobila, a većina njih će verovatno biti električna.

    „Čak će nam pomoći da izbegnemo klimatsku katastrofu“, napisao je on.

    Trenutno, čak i najnaprednija autonomna vozila zahtevaju vozača koji može da skine ruke sa volana samo u određenim situacijama na putu i ​​uvek treba da bude spreman da ponovo preuzme kontrolu. Sledeći korak, gde vozač može da prepusti većinu kontrole nad vozilom, dolazi u narednoj deceniji, napisao je Gejts.

    Potrošački automobili takođe neće biti prvi, drugi ili čak treći tip potpuno samovozećih vozila na javnim putevima. Počeće sa kamionima i vozilima za dostavu, pre nego što pređu na robotaksi ili iznajmljivanje automobila, naveo je.

    Američki potrošači će verovatno dobiti pristup potpuno samovozećim vozilima nakon potpune revizije nacionalne infrastrukture za vožnju i zakona, dodao je on.

    Prošle godine su američki regulatori otvorili put autonomnim automobilima napravljenim bez volana  – što je prvi korak. U januaru je konsultantska firma McKinsey predvidela da će do 2035. otprilike 37 odsto prodatih novih putničkih automobila imati „naprednu“ tehnologiju autonomne vožnje, gde automobili mogu sami da se nose sa većinom situacija u vožnji, a da vozači ne preuzmu kontrolu.

    Do tog trenutka, industrija samovozećih automobila će donositi do 400 milijardi dolara prihoda godišnje, predviđa McKinsey.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Screenshot YT

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE