Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Prodaja električnih automobila

    Zbog nedostatka ključne komponente u proizvodnji DIZELAŠI i BENZINCI odlaze u istoriju?

    Skromni i jeftini svežanj kablova postao je zbog nestašice uzrokovane ratom u Ukrajini noćna mora automobilske industrije, zbog čega neki čak predviđaju ubrzani odlazak automobila na benzin i dizel u istoriju i snažniji prodor električnih automobila na tržište.

    Zalihe autodelova, a posebno kablova, okopnele su zbog rata u Ukrajini i otežane ili nikakve isporuke iz te zemlje koja je dom značajnog dela svetske proizvodnje, a tamo izrađeni kablovi ugrađuju se u stotine hiljada automobila.

    Ti niskotehnološki delovi s niskom maržom – izrađeni od žice, plastike i gume i s puno jeftinog ručnog rada, možda nisu na glasu poput mikročipova i motora, ali automobili se bez njih ne mogu proizvoditi.

    Benzinci i Dizelaši, automobili, saobraćaj (Pixels)

    Njihov nedostatak mogao bi ubrzati planove automobilskih kompanija da se prebace na novu generaciju lakših, strojno izrađenih kablova dizajniranih za električna vozila, a na kraju i doći glave klasičnim automobilima, kažu Reutersovi sagovornici iz automobilske industrije. Mnogi ocenjuju da je to još jedan razlog više za industriju da ubrza prelazak na električni pogon.

    Benzinski i dizelski automobili još uvek čine najveći deo prodaje novih automobila. Prodaja električnih automobila udvostručila se prošle godine na četiri miliona, ali oni prema podacima analitičke kuće JATO Dynamics još uvek čine samo šest odsto globalne prodaje vozila.

    Izvršni direktor Nissana Makoto Uchida rekao je za Reuters da su poremećaji u snabdevnom lancu, poput ukrajinske krize, podstakli tu kompaniju na razgovore s dobavljačima o odstupanju od  dosadašnjeg modela proizvodnje kablova uz angažman jeftine radne snage.

    Beograd, Izlozbeno-prodajna manifestacija Sajam automobila, pod nazivom „DDOR BG CAR SHOW (BETAPHOTO/MILOS MISKOV)

    No proizvođači istovremeno premeštaju proizvodnju kablova u druge zemlje s nižim troškovima. Tako je Mercedes-Benz uspeo organizovati dopremu iz Meksika, a neki japanski dobavljači obezbeđuju se iz Maroka, dok drugi traže nove proizvodne linije u Tunisu, Poljskoj, Srbiji ili Rumuniji.

    I do 5 kilometara kablova u vozilu

    U klasičnim automobilima na benzin i dizel kablovi mogu biti ukupno dugi do pet kilometara, a povezuju sve – od grejača sedišta do prozora. Izrada im je radno intenzivna, a gotovo svaki model je jedinstven, pa je teško na brzinu osigurati alternativnu proizvodnju u slučaju njenog prestanka kod uhodanih dobavljača.

    Poremećaji u snabdevanju iz Ukrajine bili su grubo buđenje za automobilsku industriju. Proizvođači i dobavljači kažu da su početkom rata tamošnje fabrike ostale otvorene samo zahvaljujući odlučnosti radnika koji su održavali smanjenu proizvodnju suočeni s isključenjima struje, upozorenjima na vazdušne napade i policijskim časom.

    Izvršni direktor Bentleyja Adrian Hallmark kaže da je taj britanski proizvođač luksuznih automobila isprva zbog nedostatka kablova strahovao od gubitka 30 do 40 odsto svoje proizvodnje u 2022. godini.

    Automobili (Pixabay)

    “Ukrajinska kriza zapretila je potpunom zatvaranju naše fabrike na nekoliko meseci, mnogo duže nego zbog covida”, rekao je Hallmark. Dodao je da je pronalaženje alternativnih izvora proizvodnje komplikovano, jer se za Bentley u Ukrajini proizvodilo 10 raznih delova kod 10 dobavljača.

    Dodao je da su problemi s babavkom dodatno podstakli ulaganja u razvoj jednostavnog kablovskog sklopa za električna vozila kojim će upravljati središnji računar.

    Nova generacija žičanih sklopova svezaka, prisutna u električnim modelima poput Tesle, može se izraditi na automatizovanim proizvodnim linijama. Ujedno su lakši, što je ključno za smanjenje težine vozila i povećanje dometa.

    Automobili (Pixabay)

    Mnogi menadžeri i stručnjaci s kojima je Reuters razgovarao kažu da automobili na fosilna goriva, koji se suočavaju s pretećim zabranama u Evropi i Kini, neće “poživeti” dovoljno kako bi opravdali ulaganja u redizajn kablovskih sklopova, piše Poslovni Dnevnik.

    “Trenutno ne bih uložio ni peni u motore s unutarnjim sagorevanjem”, rekao je auto konsultant Sandy Munro iz Michigana, koji procenjuje da će električna vozila činiti polovinu globalne prodaje novih automobila do 2028. godine.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay/Pixels/Beta

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE