Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    BDO

    BDO Srbija: „Najveći ponos je integritet naših profesionalaca“

    Povodom tri decenije rada kompanije BDO Srbija, za BIZLife govore predsednik i osnivač Dragan Popović i rukovodeći partner za Beograd, Podgoricu i Banjaluku Milovan Popović.

    U 2022. godini mnoge poslovne kuće u Srbiji obeležile su i svoje jubileje, ali malobrojne mere svoje poslovanje decenijama. Jedna od njih je revizorsko-konsultantska kompanija BDO, koja je nedavno obeležila 30. rođendan.

    Poznata po tome što sarađuje sa privrednim društvima i pomaže njihov razvoj u oblastima revizije, poreskog, kao i poslovnog savetovanja, danas je u redu najvećih društava na tržištu u pružanju tih usluga. Kako ističu predstavnici kompanije, njihov osnovni pristup je obezbeđivanje podrške klijentima na osnovu poznavanja lokalnog tržišta, korišćenjem međunarodne ekspertize i svetske mreže BDO. O tome kako vide prethodne tri decenije i dosadašnji rad i kakve trendove očekuju u ovoj oblasti u narednom periodu, u intervjuu za magazin BIZLife govore predsednik i osnivač BDO Srbija Dragan Popović i rukovodeći partner za Beograd, Podgoricu i Banjaluku Milovan Popović.

    • Jedan od ključnih principa mreže BDO na kome ste prethodnih godina insistirali jeste pristup klijentima, odnosno prilagođavanje usluga prevashodno njima. Koliko imate klijenata u Srbiji i regionu? Da li ste i koliko širili mrežu zaposlenih poslednjih godina?

    Milovan Popović: U Beogradu imamo 153 zaposlena, u Banjaluci i Crnoj Gori po 20, u Makedoniji sada imamo 50 kolega. Krenuli smo pre 30 godina sa četvoro zaposlenih, a od tada beležimo stalni rast broja saradnika od sedam do deset odsto godišnje.

    Kada je reč o klijentima, usluge revizije pružamo za preko 200 privrednih i finansijskih institucija u Srbiji, u regionu za preko 500, u sve četiri zemlje. Naše usluge konsaltinga u svakom trenutku koristi tridesetak firmi, a u računovodstvu svakodnevno opslužujemo 250 klijenata, u segmentu poreskog savetovanja njih 150.

    Predsednik i osnivač Dragan Popović

    Predsednik i osnivač Dragan Popović

    U ovom momentu možemo reći da svakog trenutka pružamo usluge za 800‒1000 aktivnih klijenata. Takođe, napomenuo bih da je nekoliko hiljada klijenata koristilo naše usluge prethodnih godina i da se mnogi rado vraćaju. Sa svima imamo odličnu komunikaciju i može se slobodno reći da sa klijentima gajimo partnerski odnos.

    Dragan Popović: Pre svega, moram da kažem da smo izuzetno ponosni na činjenicu da je od ukupnog broja firmi registrovanih devedesetih godina do danas opstalo jedva pet odsto, a mi smo među njima. Ova industrija nije što je ranije bila, veća je konkurencija, koja se bazira najčešće na principu „ko koga zna”, a ne „ko šta zna”. Mi smo od samog početka potencirali znanje kao „pokretnu metu” i integritet kao zadatost, a taj pristup nismo menjali do danas. Naš moto je: „Nije znanje znanje znati, već je znanje znanje dati.” To je naša misija, a vizija nam je da budemo vodeća firma u državi.

    Mi pažljivo slušamo klijenta, a dobra komunikacija sa korisnikom usluga jedna je od naših najvećih prednosti kojom se izdvajamo na tržištu. Uspešan je samo onaj projekat čija je primena uspešna. Zato je neophodna tesna saradnja revizora i kosultanata sa naručiocem, odnosno međusobni transfer znanja, koji je garancija uspeha. Mi smo uvek jednim okom napolju i gledamo naše potencijalne i stalne klijente i nastojimo da im ponudimo ono što im je potrebno. Nije redak slučaj da klijenti u ranoj fazi ne znaju ili ne prepoznaju da im je nešto od usluga potrebno. Ogromno dugogodišnje iskustvo u različitim industrijama i različitim projektima daje nam mogućnost širokog sagledavanja. Nekad se dešava da vidimo da se nešto radi pogrešno, pa sugerišemo da se to ispravi.

    U ovoj branši nekada postoje i pritisci, a naš najveći ponos je integritet naših profesionalaca. Takođe, ono na čemu lično insistiram jeste porodični odnos koji negujemo u firmi decenijama, uz međusobno uvažavanje i poštovanje kolega. Ponosni smo na dosadašnju selekciju kadrova, a i oni su vrlo pozitivno prihvatili elemente naše poslovne kulture.

    • Koje su glavne i najtraženije usluge, na čemu je do sada bio poseban fokus? Da li planirate uvođenje nekih novina? S obzirom na to da digitalna transformacija svakodnevno menja organizaciju poslovanja i uvodi nove načine rada, da li će i koliko dalji planovi biti određeni i tehnološkim promenama?

    Milovan Popović: Prethodnih godina u celom svetu je industrija finansijskih usluga doživljavala renesansu, a nama je do sada fokus bio kako na uslugama revizije, koje se sve više traže, tako i na konsaltingu, što je generalno svetski trend.

    Rukovodeći partner za Beograd, Podgoricu i Banjaluku, Milovan Popović

    Rukovodeći partner za Beograd, Podgoricu i Banjaluku, Milovan Popović

    Prvi smo na tržištu Srbije uveli crowdinvesting, u saradnji sa austrijskom vodećom firmom u toj oblasti. Imali smo period sinhronizovanja i nekoliko uspešnih kampanja. U okviru najnovije kampanje do sada smo prikupili 150.000 evra za domaći film u kome igraju američki glumci. Osim toga, radimo na tome da od iduće godine u naš sistem uključimo jednu firmu za digitalni marketing, što će pomoći i nama, ali i našim klijentima.

    • BDO Srbija ima brojne sektorske reference i pruža savetodavne usluge u mnogim privrednim delatnostima i granama. U kojim oblastima su vaše usluge od posebne važnosti?

    Milovan Popović: Imamo klijente u svim sektorima, od banaka, osiguranja, preko IT firmi, telekomunikacija, ritejla, proizvodnje – praktično ne postoji industrijska grana u kojoj nemamo iskustvo. Ima nas svuda i pokrivamo veliki broj industrija sa različitim uslugama. Možemo reći da smo kompetentni „uzduž i popreko”.

    • Kako vidite budućnost cele struke, pa i revizorsko-konsultantske kuće BDO Beograd, koja uvek aktivno prati promene i u svetskim tokovima i na našem tržištu?

    Milovan Popović: Mislim da će se sve više ići u pravcu digitalizacije, ka veštačkoj inteligenciji i da će biti sve više automatizacije procesa, ali će, ipak, za neke stvari biti potreban viši nivo znanja koje poseduju ljudi. Recimo, za procene rizika, vođenje revizije ili poresko savetovanje – ipak je nezaobilazno profesionalno rasuđivanje bazirano na iskustvu i znanju. Teško je sada jasno odrediti u kom će pravcu sve ići, ali biće dosta posla. Izgledno je i da će „rat za talente” obeležiti naredne godine.

    Ipak, istakao bih da naša industrija nije toliko privlačna kao pre dvadeset godina. Razvoj tehnologije i otvaranje drugačijih radnih mesta doveli su do toga da ljudi danas ne žele toliko da se bave revizijom.

    Dragan Popović: Ono što smo naučili još od osnivanja firme jeste da, kada se pojavi naznaka neke „oluje”, sednemo i razmišljamo i zajednički dajemo viđenje budućnosti i perspektiva. Tako smo radili 2008. godine, u jeku svetske ekonomske krize, a naredne godine ostvarili smo najbolji rezultat u istoriji.

    Predviđanja na tržištu su, usled geopolitičke situacije, težak posao, s obzirom na mnoge krupne promene izvan našeg uticaja. Zato je neophodna stalna budnost, planiranje i ažuriranje planova u skladu sa razvojem situacije.

    • Koja je vaša prednost koja vas izdvaja u odnosu na druge, konkurentske kuće?

    Dragan Popović: Mi prevashodno brinemo o svojoj kući. Dugo smo na tržištu i odlično ga poznajemo.

    Naša prednost u odnosu na velike korporacije jeste to što mi imamo 80 odsto prihoda za koje se sami izborimo, odnosno svega 20 odsto referala. Ne treba ciljeve samo povezivati sa profitom, važno je transferisati znanje da bi naša misija bila ostvarena.

    Novac dolazi sam po sebi onda kada se radi posvećeno i dobro, jer to ljudi prepoznaju.

    Milovan Popović: Naša pozicija „igrača na sredini terena” daje nam očigledne prednosti. Smatramo da smo mnogo fleksibilniji i da možemo brže da odgovorimo zahtevima klijenata u odnosu na velike korporacije. Brže reagujemo, brže radimo, dostupniji smo klijentima, a pokrivamo ceo spektar finansijskih usluga.

    Razvojne mogućnosti koje nudimo kroz crowdinvesting nemaju samo finansijski efekat za korisnike, već izuzetno značajan i marketinški. To je, takođe, dobro, a daje i mogućnost ljudima da vide da se nešto novo dešava na tržištu.

    Na fakultetima se sada spominje alternativno investiranje i pominju nas kao primer, što nam je posebna čast.

    Uvek se trudimo da prevaziđemo očekivanja i da klijenti budu zadovoljni i vrate nam se. To mnogi znaju da cene, a to se vidi i po tome što sve naše usluge svake godine beleže rast i veću profitabilnost. Naš pristup je takav da uvek radimo profesionalno i odgovorno, i prema sebi i prema klijentu. Kvalitet usluge je naš zaštitni znak, a ne poznatost kao takva.

    Od početka smo se trudili da biramo saradnike bolje od sebe, a to i danas činimo. Inače, možemo se pohvaliti i time da, kao firma, proizvodimo izuzetno dobre kadrove i svako ko izdrži u reviziji u našoj kući bar pet-šest godina ima široke perspektive na tržištu rada. Tako su naše nekadašnje kolege sada na rukovodećim pozicijama u velikim firmama, od kojih su mnoge naši klijenti, na šta smo, takođe, veoma ponosni. Smatram da je to najbolja potvrda ispravnosti naših principa i našeg načina rada.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE