Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Tokio, Japan, grad, kamatne stope (Unsplash)

    Azijska nacija u kojoj 35% ljudi kaže da „nikada više neće putovati“

    Čini se da svi putuju. Podaci pokazuju da ljudi putuju češće i na duže vremenske periode, a mnogi već sastavljaju listu putovanja za sledeću godinu koja bi želeli da realizuju.

    Ali ovo nije realnost za sve.

    Ova druga grupa ljudi tiho izlazi iz pandemije sa malo ili nimalo interesovanja da više putuju.

    Gde su to „nikad više pitnici“?

    Istraživanje globalne obaveštajne kompanije Morning Consult na 16.000 odraslih u 15 zemalja pokazalo je da je Azija dom najvećeg procenta ljudi koji su rekli da „nikada više neće putovati“.

    Oko 15 odsto Južnokorejaca i 14 odsto Kineza reklo je da nikada više neće putovati, prema izveštaju Morning Consult-a „Stanje putovanja i gostoprimstva“ objavljenom u avgustu.

    Kofer, putovanja (Pixabay)

    Kofer, putovanja (Pixabay)

    Severna Amerika ne zaostaje mnogo, sa 14 odsto američkih i 11 odsto meksičkih ispitanika koji su istakli isto. Ipak, nijedna zemlja nije se približila oklevanju putovanja koje je pokazao Japan, gde je oko 35 odsto ispitanika reklo da ne namerava da ponovo putuje.

    Anketa je postavljala pitanja o „bilo kakvom putovanju u slobodno vreme“ i nije pravila razliku između domaćih ili međunarodnih planova putovanja, rekla je Lindzi Roeschke, analitičarka za putovanja i ugostiteljstvo.

    Ispitanici su ove godine anketirani dva puta: u aprilu i julu, rekla je ona. Tokom tog vremena, povećalo se samopouzdanje kod drugih japanskih ispitanika, uključujući i one koji su rekli da planiraju da putuju u naredna tri meseca (+7 poena) kao i narednih 12 meseci (+4 poena).

    „Ali u oba istraživanja, broj ‘nikad više’ putnika’ostao je isti u Japanu“, rekla je Roeschke i dodala da čak i sa namerama putovanja u porastu, statistika u Japanu ostaju daleko iza drugih zemalja, uključujući one u severnoj Aziji.

    Oko 45 odsto japanskih ispitanika reklo je da namerava da putuje u narednoj godini, u poređenju sa 65 odsto u Kini i 66 odsto u Južnoj Koreji, pokazalo je istraživanje. Nasuprot tome, 77 odsto nemačkih ispitanika reklo je da planira da putuje u narednih 12 meseci.

    Japan (Unsplash)

    Japan (Unsplash)

    Averzija prema riziku glavni okidač za ostanak kući

    Mnoge nacije su doživele eksploziju putovanja zbog zaostale potražnje, a rezervacije prekograničnih putovanja su porasle nakon što su granice ponovo otvorene. Ali odgovor Japana na ponovno otvaranje bio je u najboljem slučaju mlak.

    Mnogi stanovnici „ne žele da idu u inostranstvo“ i biraju da „putuju unutar zemlje“, rekao je Dai Mijamoto, osnivač turističke agencije Japan Localized.

    „Moglo bi se reći da je pandemija smanjila broj Japanaca koji se odlučuju da putuju u inostranstvo, ali mislim da je slabiji jen imao veći uticaj“, rekao je on.

    Oko 386.000 japanskih putnika otišlo je u inostranstvo u avgustu – što je daleko od procenjenih 2,1 miliona koji su putovali u inostranstvo u avgustu 2019, prema Japanskoj nacionalnoj turističkoj organizaciji.

    Hideki Furuia, profesor na japanskom Univerzitetu Tojo koji proučava ponašanje turista, rekao je da je jedan od razloga to što kultura preferira averziju prema riziku. Rekao je da će pritisak drugih takođe zadržati putnike blizu kuće ako je rizik od zaraze Covid-19 visok.

    Tetsuia Hanada, generalni direktor kompanije za hranu i putovanja Tabimori Inc., rekao je da veruje da su finansije još veći faktor.

    „Moglo bi se reći da je pandemija smanjila broj Japanaca koji su odlučili da putuju u inostranstvo, ali mislim da je slabiji jen imao veći uticaj“, rekao je za CNBC Travel.

    Putovanja (Pixabay)

    Nema mesta kao kod kuće

    Nespremnost da se napusti Japan nije nova. U 2019., samo 23 odsto japanskih državljana imalo je pasoše – što je najniža stopa među zemljama G7.

    Nakon naglog porasta međunarodnih putovanja tokom 1970-ih i 1980-ih, broj japanskih državljana koji putuju u inostranstvo je u velikoj meri stagnirao od sredine 1990-ih, prema statistikama Japanske nacionalne turističke organizacije.

    Otprilike isti broj japanskih državljana putovao je u inostranstvo 2000. i 2017. godine — oko 18 miliona — uprkos tome što je taj vremenski okvir bio period neverovatnog rasta međunarodnih putovanja širom sveta.

    „Jezička barijera i nedostatak uzastopnih praznika su neki od razloga zašto se preferiraju putovanja u domovini“, rekao je Furuja, dodajući da je „radno okruženje koje otežava uzimanje plaćenog odmora“ još jedan faktor.

    On je takođe naveo privlačnost japanske prirode, istorije i kulture kao dodatni podsticaj da turisti ostanu blizu kuće. Ovo će stvoriti dodatni pritisak na destinacije koje su popularne među japanskim turistima, a to su Tajvan, Južna Koreja i Havaji .

    Ali Hanada je rekao da će s vremenom japanski građani verovatno ponovo putovati. „Japance lako pokoleba većina, što će se promeniti za pet godina“, rekao je on.

    Furuia je, takođe prognozirao da očekuje da to neće potrajati tako dugo. „Nakon što smo videli i čuli koliko su zapadnjaci aktivni, očekujemo da ćemo videti povratak potražnji za međunarodnim putovanjima“, rekao je on.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash/Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE